Do přehledu jsme vybrali namátkou jen několik známých modelů.
Do řady motorů EA 189 patří kromě dvoulitrů také jedna-šestky.
Čtyřválcové TDI se představilo v roce 2007. Jeho nástupce EA 288 dorazil v roce 2012 společně s platformou MQB.
FOTOGALERIEAuta, která mohou mít problematické TDI |
V oficiálním prohlášení německého koncernu je do případu zapleteno 11 milionů turbodieselů řady EA 189, to je generace motorů, která předcházela aktuálnímu provedení EA 288. Je třeba vědět, že EA 288 patří k modulární platformě MQB, kterou dnes využívá velké množství aktuálních modelů koncernu Volkswagen.
Michael Franke z tiskového oddělení koncernu Volkswagen pro iDNES.cz uvádí, že starý motor EA 189 nelze z prostorových důvodů zastavět do vozů s platformou MQB. „Všechny vozy na MQB využívají motory EA 288,“ říká Franke.
Podle Frankeho se starý motor EA 189 ještě vyrábí ve velmi malém množství pro Indii a několik dalších zemí. „Od roku 2015 jsou všechny dieselové modely ve Spojených státech vybavené motory EA 288,“ dodává pro iDNES.cz