Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auta starostů? Mercedes i trabant

aktualizováno 
Čím jezdí starostové? První muži i ženy větších měst mají většinou nové vozy. Na vesnicích jezdí starostové i ve dvacet let starých autech.
V garážích starostů najdeme i dvacetiletou Škodu 120

V garážích starostů najdeme i dvacetiletou Škodu 120 | foto: Martin AdamecMF DNES

Vozy, kterými jezdí starostové měst a obcí, jsou v centru pozornosti. Zatímco první muži a ženy radnic větších měst mají k dispozici zánovní auta zpravidla střední či vyšší třídy, starostům malých obcí nezbývá nic jiného, než k přesunům používat vlastní, v některých případech letitá auta.

Při jednáních starostů pak vedle sebe mohou parkovat zánovní moderní stroje i vozy, které mají svá nejlepší léta už dávno za sebou.

Mercedesem jenom služebně
Karlovarského primátora Zdeňka Roubínka vozí řidič čtyři roky starým služebním Mercedesem třídy E.

"Vůz má najeto asi 150 tisíc kilometrů a kromě primátora jej využívají i náměstci. Mercedes používá primátor pouze ke služebním cestám, do úřadu jezdí vlastním vozem,“ řekl mluvčí magistrátu Jakub Kaválek. „Při nákupu aut se snažíme šetřit, vybíráme z nabídek více prodejců,“ dodal mluvčí.

Magistrát disponuje dalšími patnácti vozy pro potřeby odborů, většinou se jedná o starší Škody Felicia, které město postupně nahrazuje modernějšími Fabiemi.

Na trabanta nedá dopustit
Německým automobilem jezdí i první muž sousedního Jenišova Ivan Truksa. Země vzniku je však tím jediným, co obě vozidla spojuje. Starosta Truksa totiž nedá dopustit na svého soukromého trabanta.

"Na pojížďky po Jenišově nebo po Karlových Varech mi trabant stačí,“ řekl starosta. Dvoutaktní vůz vyrobili v tehdejší NDR před více než osmnácti lety.

"Zatím o změně auta neuvažuji. Dokud bude dost náhradních dílů, nevidím důvod, proč si pořizovat modernější auto. Vyvaření podvozku stojí jen o něco málo víc než servisní prohlídka nové škodovky,“ podotkl Truksa.

Starosta ušetří, údržbu většinou zvládne sám. Umí například vyměnit čepy přední nápravy, za půl dne je schopný vyměnit i celý dvouválcový motor.

Příkladně věrný jedné značce a dokonce i typu je starosta Josefova Ladislav Čížek. Vozy Škoda 120 ale vždy po několika letech mění.

"Buď mi ho někdo nabourá, nebo se začne blížit termín technické kontroly,“ poznamenal Čížek. Jeho současné auto je dvacet let staré. "Nemusím se o ně bát, klidně můžu do kufru naložit tvárnice. Škodovka má navíc levný provoz, je přestavěná na pohon plynem,“ vypočítal přednosti svého auta, na něž si hrdě nalepil znak obce.

Ve vozovém parku starostů měst převažují domácí škodovky, nejoblíbenější jsou Octavie. Ty slouží například starostovi Aše Daliboru Blažkovi či starostce Františkových Lázní Libuši Chrástové. Vlajkovou loď škodovky si nemůže vynachválit starosta Mariánských Lázní Luděk Nosek. "Jsem moc spokojený,“ poznamenal.

Čím jezdí starostové

Karlovy Vary - Zdeněk Roubínek, Mercedes E, čtyři roky starý
Cheb - Jan Svoboda, Mazda 626, pět let
Sokolov - Karel Jakobec, Škoda Superb, dva roky
- Dalibor Blažek, Škoda Octavia, šest let
Mariánské Lázně - Luděk Nosek, Škoda Superb, čtyři roky
Ostrov - Jan Bureš, Toyota Avensis, šest let
Františkovy Lázně - Libuše Chrástová - Škoda Octavia, dva roky
Jáchymov - Zdeňka Fiedlerová, Škoda Octavia, tři roky stará
Josefov - Ladislav Čížek, soukromá Škoda 120, dvacet let
Jenišov - Ivan Truksa, soukromý Trabant 601, osmnáct let
Čím jezdí váš starosta? Pište do diskuze pod článkem.

Autoři:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.