Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autem na dovolenou: Kudy nejlépe do Chorvatska

  14:29aktualizováno  14:29
Žádné bloudění i bez mapy, cesta většinou po dálnici a při správně zvoleném času odjezdu jen minimální zdržení v kolonách. Tak vypadá cesta do tisíc kilometrů vzdáleného Splitu. Když vyjedete z Prahy budete se koupat v moři za třináct hodin, za jednu cestu autem zaplatíte tři a půl tisíce.

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Chystáte se jet na dovolenou do Chorvatska? Vyzkoušeli jsme, jak vypadá cesta k moři, na kterou se letos vydají tisíce Čechů.

Rozmyslete si kdy vyjet
Většina turistů mířících do Chorvatska udělá první chybu už na začátku. Na cestu totiž vyrazí v pátek vpodvečer s tím, že v sobotu dopoledne už budou na pláži.

Takhle však uvažují nejen Češi, ale i Rakušané a Němci. Výsledkem jsou až hodinové kolony na několika problematických místech. 

Kde podobná nebezpečí na trase Praha Split číhají, jsme zjišťovali o uplynulém víkendu.

Pokud je to vzhledem k objednanému ubytování alespoň trochu možné, vyplatí se do Chorvatska vyrazit během pracovního týdne. Volná cesta je jistá.

V horším případě vyjeďte alespoň v sobotu ráno. Největšímu náporu turistů se vyhnete a k moři přijedete v sobotu večer. O zaplacenou noc nepřijdete.

Okreska i superdálnice
Na cestě čeká řidiče několik zúžení, nepříjemná cesta po slovinské okresce v koloně aut a kamionů táhnoucích na jih, ale také jízda po nejmodernější dálnici v Evropě, na kterou najedeme v Záhřebu.

U vozu se spotřebou okolo sedmi a půl litru na sto kilometrů by se celková cena za jednu cestu měla pohybovat okolo 3500 korun.

Jak se jede k moři do Splitu
místo km čas
Praha 0 00:00
Jihlava 120 01:20
Hatě (CLO) 216 02:35
Wien 297 04:00
Graz 491 05:55
Spielfeld (CLO) 532 06:40
Maribor 553 06:45
Zgornje G. (CLO) 588 07:20
Krapina 608 07:50
Karlovac 697 08:50
Dlugopolje 1035  12:35
Split 1055 12:55

Chcete vědět více?

Podrobný popis cesty do Chorvatska, včetně itinerářů a cen mýtného najdete ve středeční příloze Auto-Moto MF DNES.
Autoři: ,




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.