Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autem na dovolenou: připravte se na přísné policisty a drahé dálnice

aktualizováno 
Ve Španělsku hrozí za rychlou jízdu až pět let vězení, ve Francii za antiradar čtyřicet tisíc pokuty. Pokud se chystáte na dovolenou autem, nastudujte si předpisy, které musíte na cizích silnicích dodržovat. Mladí řidiči mají někde třeba snížené dálniční maximálky.

Fiat Multipla (1955) - První multipla byla v prodeji ve třech provedeních. Jako čtyř- až pětimístná verze, šestimístná a taxi. | foto: Fiat

"Češi v současnosti realizují 62 % svých dovolených autem," říká Tomio Okamura, mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

V zemích EU (včetně Chorvatska) vystačíte s českým řidičským průkazem a místo pasu stačí občanský průkaz. Nezapomeňte s sebou vzít doklad o povinném ručení vozidla, tzv. zelenou kartu. "Nepodepisujte žádné dokumenty, kterým nerozumíte, při výslechu u policie má cizinec právo na tlumočníka," radí Okamura. Při problémech v zahraničí, které neumíte vyřešit sami, je nejlepší se obrátit na českou ambasádu nebo asistenční službu, jejíž číslo mějte pro všechny případy předem připravené.

Jestliže vyrážíte se služebním nebo půjčeným autem, kde nejste uvedeni jako majitelé osvědčení o technickém průkazu, nechte si od zapůjčitele podepsat plnou moc k vycestování do zahraničí.

Ve všech zemích potřebujete v případě nenadálé události reflexní vestu. Vozte ji v kabině auta, ne v kufru. Jinak vám bude k ničemu a ještě za to můžete dostat pokutu. Pokud jedete se zvířaty, mohou po vás místní policisté požadovat jejich speciální pas, označení (mikročip či tetování) a doklady o očkování.

Na co by si měli dát čeští řidiči v jednotlivých zemích pozor cestou autem a jaké konkrétně hrozí pokuty, pravidla či omezení?

Ilustrační foto

Chorvatsko

K nejoblíbenějším cílům patří Chorvatsko. Pokud máte v plánu ochutnávat místní pálenky nebo piva, pamatujte, že povolený limit 0,5 promile alkoholu v krvi platí pro řidiče od 25 let, ale pro řidiče do 24 let je nulový. Pokud vám najdou v krvi přes 1,5 promile, můžete jít až na 60 dní do vězení, stejný trest je za překročení maximální povolené rychlosti o víc než padesát kilometrů v hodině.

Při jízdě je zakázáno telefonovat bez hands-free a dítě mladší pěti let musí sedět v autosedačce. Nejvyšší povolená rychlost na dálnici je 130 km/hod, na komunikacích pro motorová vozidla 110 km/hod, mimo osady 90 km/hod, v osadách 50 km/hod. Za překročení rychlosti mimo obec lze uložit peněžitou pokutu v rozmezí 500–7 000 kun, za rychlou jízdu v obci 300–15 000 kun.

Pro řidiče mladší 24 let platí maximální rychlostní limity o 10 km/h nižší a mohou řídit motorová vozidla pouze o síle motoru do 75 kw. "Toto platí, avšak pouze pro Chorvatské řidiče, nikoli pro cizince," upřesňuje Zuzana Michna z ÚAMK.

"Doporučujeme zvýšenou opatrnost při jízdě za deště, jelikož živičný povrch chorvatských silnic má jiné složení, než na jaké jsou zvyklí čeští řidiči, a za deště má vozovka prakticky stejné vlastnosti jako při náledí," varuje Tomio Okamura.

"Na celém území Chorvatska je přísný zákaz nocování ve volné přírodě," upozorňuje Okamura. "V praxi to znamená, že s výjimkou ubytování v hotelu, kempu a privátu je jiný způsob nocování zakázán."

Ilustrační foto

Slovensko

Na Slovensku je nejvyšší povolená rychlost pro osobní automobily stejná jako v Česku. Minimální rychlost na dálnici je 80 km/hod. Během jízdy je povoleno telefonovat pouze s hands-free, jinak čeká řidiče pokuta až 100 eur. Musí se celoročně svítit. Jízdu pod vlivem alkoholu nebo odmítnutí vyšetření mohou slovenští policisté pokutovat 200 až 1 300 eury.

"Kamiony nesmějí předjíždět na dálnicích ani na rychlostních komunikacích, pomalejší řidič nesmí bránit v jízdě rychlejšímu vozidlu," vypočítává Okamura.

Není povolen alkohol v krvi řidiče a je trestné dovážet omamné a psychotropní látky, a to i pro vlastní potřebu. Tomio Okamura ještě doporučuje, aby řidiči s vypůjčeným vozem měli souhlas majitele.

Itálie

V Itálii je maximální povolená rychlost v obci 50 km/h, mimo obec devadesátka, na silnicích 1. třídy 110 km/h, 130 km/h na dálnici a 150 km/h na dálnici se třemi pruhy v případě, že vám to dovolí značení. Itálie má podle Okamury jedny z nejvyšších pokut v Evropě, za překročení rychlosti o 20 km/h se pokuta pohybuje od 150 eur, stejná částka je za projetí na červenou.

Na dálnici je zakázaný soukromý odtah, musíte tedy zavolat odtahové vozidlo. V případě, že nemáte na zaplacení pokuty, může vám policie zadržet řidičský průkaz. Je povolena hranice 0,5 promile alkoholu v krvi řidiče, za jízdu pod vlivem alkoholu nad povolený limit je pokuta od 500 eur. Na silnicích mimo obydlená centra jsou vozidla povinna během jízdy mít zapnutá světla a volat můžete pouze s hands-free.

"V provozu dávejte velký pozor, italští řidiči často přejíždějí přes plnou čáru a příliš nerespektují přednost zprava či hlavní silnici," varuje Okamura.

Rakousko

V Rakousku je maximální povolená městská rychlost 50 km/h, 100 km/h mimo obec (Tyrolsko a Vorarlbergsko 80 km/h) a 130 km/h na dálnici.

Není zde povinnost celodenního svícení, všechna vozidla musí být označena státem registrace. Pokud nemáte hotovost na zaplacení pokuty, smějí vám policisté zabavit i věci z vašeho osobního majetku v této hodnotě (oblečení, elektronika, vymontovat autorádio atd.).

"Při menších nehodách se stejně jako v ČR nemusí volat policie, stačí, když se účastníci dohodnou, vymění si osobní údaje a sepíší záznam o nehodě (Unfallbericht)," doplňuje mluvčí asociace. Formulář si před cestou můžete vyzvednout na pobočkách pojišťoven. "Pokud je policie při těchto menších nehodách přivolána, účtuje si poplatek asi 40 EUR," varuje Okamura.

Rakouský Wolkersdorf - dálnice z Vídně do Brna se opět dostala do slepé uličky, nyní na rakouské straně

Podle rakouského zákona o provozu motorových vozidel nemusí děti do 14 let, pokud jsou větší než 150 cm a současně schopny užívat sedadla, sedět v dětské sedačce (o váze zákon nehovoří). V každém případě však musí být dítě připoutáno bezpečnostními pásy a sedět na zadním sedadle. Do 14 let věku je bez ohledu na výšku dítěte zakázáno sedět na předním sedadle.

Maximální výše pokuty za rychlou jízdu může dosáhnout částky 726 eur (minimum je 150 eur), navíc můžete přijít na dva týdny o řidičák.

Povolený obsah alkoholu v krvi je půl promile. Za řízení s víc než 1,6 promile je pokuta až 5 900 eur a odebrání řidičáku na půl roku.

Německo

V Německu je maximální povolená rychlost v obci 50 km/h, stovka mimo obec a na dálnici se uhání bez omezení, pokud není rychlost omezena značkou. Je povolena hranice 0,5 promile alkoholu v krvi řidiče. Pokuta za překročení rychlosti například o 21-25 km/h je 80 eur a za jízdu pod vlivem alkoholu nad povolený limit 500 eur.

Proti předpisům je vymáhání si uvolnění cesty "problikáváním" dálkových světel. Policie také postihuje "lepení" se na dálnici na předjedoucí auto.

"Hlídejte si při nočních cestách stav paliva v nádrži, na dálnicích jsou pumpy často daleko od sebe a mimo dálnice nemají v drtivé většině otevřeno non-stop jako u nás," radí Tomio Okamura.

Konec dálnice D1 před Bohumínem

Pozor na omezení vjezdu do některých měst (napříkla Berlín, Hannover, Kolín, Stuttgart, Dortmund, Mnichov atd.). Auta musí mít pro vjezd do centra těchto měst zakoupenou známku (ekologickou plaketu označující emisní normu, kterou auto plní) v hodnotě 5-10 eur, podle množství vypouštěných emisí. Nařízení se týká i aut registrovaných v zahraničí. Pokuta za porušení činí 40 eur a třeba mnichovští policisté plakety rádi kontrolují. Nálepky lze koupit na německých STK po předložení dokladu o emisní kontrole vozidla, nebo v Česku. Více o ekologických známkách ZDE

"V Německu je důsledně kontrolován technický stav motorových vozidel, a proto se doporučuje věnovat mu před cestou maximální pozornost. V případě zjištění závažné technické závady na vozidle může německá policie uložit pořádkovou pokutu, nebo trvat na odstranění závady v Německu a do jejího odstranění vozidlo zadržet," varuje Okamura.

Francie

Francouzské rychlostní limity jdou stejné jako v České republice. Majitelé řidičských průkazů, kteří ho mají do 2 let, mají limity rychlosti sníženy mimo obec na 80 km/h a na dálnici na 110 km/h. Pokuta za překročení rychlosti o 20 km/h se pohybuje od 90 eur, stejně jako za projetí na červenou a za jízdu pod vlivem alkoholu nad povolený limit 0,5 promile je pokuta od 135 eur.

"Pokuty za nedodržení pravidel silničního provozu jsou poměrně vysoké a musí být zaplaceny na místě. Jakákoliv snaha o snížení pokuty je bezpředmětná," říká Okamura.

Dálnice D1. Ilustrační foto

Za použití radarového detektoru (antiradaru) můžete dostat pokutu ve výši 1500 eur (40 tisíc Kč) a riskujete zabavení auta. A pozor, Francouzi kontrolují i čas, za který jste dorazili od jedné mýtnice k druhé. Když jste tam moc brzy (tedy, jeli jste příliš rychle), zavolají na vás policii.

"V Paříži a v dalších velkých městech a především ve středomořské oblasti je třeba dát pozor na krádeže. Není vhodné nechávat doklady a cenné věci na pláži a v zaparkovaných autech, nocovat na pláži," upozorňuje Tomio Okamura. "V poslední době narůstá počet loupežných přepadení na jihu Francie v oblasti Provence, u benzinových stanic a na odpočívadlech dálnice A7, v okolí měst Aix-en-Provence, Marseille, Nice. Po celém jižním pobřeží Côte d´Azur se turistům nedoporučuje přespávat v automobilech mimo kempy a ubytovací zařízení, neboť hrozí vysoké riziko přepadení."

Maďarsko

Na maďarských dálnicích je maximální povolená stotřicítka, ve městech padesátka a na okreskách devadesátka. Na železničním přejezdu můžete jet do 30 km/h.

V Maďarsku není povolen žádný alkohol v krvi řidiče. Vozidlo musí být mimo města osvětleno celoročně, za každého počasí. dětské sedačky jsou povinné.

"Na maďarských frekventovaných dálnicích byly zaznamenány případy okradení českých občanů. Skupina zlodějů zastavuje auta přímo na dálnici, nebo si vyhlédne oběť na odpočívadle," popisuje mluvčí asociace cestovek.

Ilustrační foto

Slovinsko

Maximální povolená rychlost je 50 km/h v obci, 90 km/h mimo obec, 100 na rychlostní silnici a 130 km/h na dálnici. V případě, že zahraniční turista odmítne zaplatit pokutu, policisté zabavují pas nebo jiné dokumenty. Hladina alkoholu je povolena 0,5 promile v krvi, ale jen těm řidičům, kteří jsou pod vlivem alkoholu schopni bezpečně řídit auto. V opačném případě hrozí vysoká pokuta v přepočtu 3350 - 25 000 Kč. Za překročení povolené rychlosti v obci do 10 km/h je pokuta 80 eur, telefonování při jízdě je z 120 eur, stejně jako jízda bez zapnutých bezpečnostních pásů, nezastavení před přechodem, na kterém je chodec, je za 500 eur, nebezpečné předjíždění také.

Slovinští policisté provádějí časté a důkladné kontroly, které se zaměřují na legální původ vozidel. "Nejčastěji na slovinsko-chorvatských hraničních přechodech dochází k mnoha případům zabavení vozidel pro důvodné podezření jejich nelegálního původu, jedná se především o vozy dražších značek," popisuje Okamura. Pokud máte Audi, BMW, Mercedes nebo VW Passat, počítejte se zájmem policie.

Švýcarsko

Ve Švýcarsku je maximální povolená rychlost v obci 50 km/h, 80 km/h mimo obec. Stovkou můžete jet po rychlostní silnici a stodvacítkou na dálnici.

Děti do 7 let se musí přepravovat upoutané pouze ve speciálních sedačkách, děti do 12 let musí sedět též ve speciálních sedačkách nebo připoutané bezpečnostními pásy na zadních sedadlech a děti starší 12 let mohou sedět připoutané i na předních sedadlech.

"Všeobecně platí, že se ve Švýcarsku přísně postihují dopravní přestupky," komentuje Okamura.

Španělsko

Ve Španělsku mohou řidiče zavřít do vězení až na pět let za překročení nejvyšší povolené rychlosti o 60 km/h v obci a o 80
km/h mimo obec. Stejné tresty hrozí za řízení vozidla pod vlivem alkoholu (povoleno půl promile) či drog. Odmítnutí podrobit se vyšetření na obsah alkoholu či drog v krvi může být potrestáno 3 až 6 měsíci odnětí svobody.

V obci je maximem padesátikilometrová rychlost, mimo devadesátka a na dálnici 120 km/h.

Pokuta za překročení rychlosti o 20 km/h se pohybuje od 90 eur, za projetí na červenou také a za jízdu pod vlivem alkoholu nad
povolený limit je pokuta od 300 eur.

Ve Španělsku můžete telefonovat za volantem pouze s hands-free. Platí povinnost vypínání mobilního telefonu a rádia při čerpání pohonných hmot a zákaz používání antiradarů.

kolik zaplatíte za dálnice

V okolních zemích se neobejdete bez dálničních známek nebo placení mýta. Jedinou zemí, která poplatky nevyžaduje, je Německo. V Rakousku, ve Slovinsku, ve Švýcarsku a na Slovensku musíte vylepit klasický kupon, který znáte i z Česka; v Maďarsku si koupíte jen registraci vaší poznávací značky do systému, kontrola je elektronická. V Chorvatsku nebo v Srbsku se platí mýto na mýtných branách, stejně jako v Itálii a ve Francii. Papírové známky je nutné vylepit i v Bulharsku, kam míří stále více Čechů.

Zahraniční známky v Česku  běžně seženete na pobočkách ÚAMK, ale mívají je i mnohé směnárny v nákupních centrech, samozřejmě vždy s příslušnou přirážkou. Podle zkušeností MF DNES je však snaha kupovat předem vcelku zbytečná, známek bývá na trase na čerpacích stanicích dost a ušetříte nějakou tu korunu. Obavy z jazykové bariéry
také nejsou namístě, ve všech zemích, kam je známka potřeba, vystačíte s výrazem "autobahnvignette".

Slovensko
Síť slovenských dálnic je velmi řídká, vlastně to ani není síť, jen izolované úseky; nejdelší je úsek dálnice D1 od Bratislavy do Žiliny,
který je od minulého týdne kompletní (otevřen byl most přes Považskou Bystricu). D1 je zpoplatněná i v úseku Ružomberok – Poprad a nový devatenáctikilometrový úsek vede kolem Spišského Podhradí; platí se také za průjezd spojnicí Prešov – Košice. Známku potřebujete i na úsek dálnice D2 Brno – Bratislava, té je však lepší se v současné době vyhnout kvůli značným opravám a dlouhým kolonám; a také na několik úseků na trase Bratislava – Zvolen – Banská Bystrica. Všechny je však možné objet.

Ceny pro osobní auta: týdenní 4,90 eura (126 Kč), měsíční 9,90 eura (255 Kč), roční 36,50 eura (940 Kč)

Rakousko
Rakousko má vynikající síť dálnic a rychlostních silnic, celkem přes 2 000 kilometrů. Při jízdě na nich musíte mít vylepenou dálniční
známku. Při cestě k moři se bez ní neobejdete, pokud nepojedete schválně mimo dálnice, což je možné, ale většinou výrazně časově náročnější a hlavně únavnější. Přesto někteří řidiči takové trasy každoročně absolvují, za pomoci současných navigací, do nichž stačí zadat variantu "vyhnout se placeným úsekům", to není žádný problém. Známky podražily oproti loňsku, ale minimálně; ta nejkratší o 20 centů, dvouměsíční o 70 centů a roční o 2,40 eura. Platí se také za průjezd některými tunely, mosty nebo na horských silnicích.

Ceny pro osobní auta: desetidenní 7,90 eura (203 Kč), dvouměsíční 22,90 eura (590 Kč)

Švýcarsko
Švýcarsko má na svém území síť 1 700 kilometrů vysoce kvalitních dálnic a čtyřproudových silnic. Za vjezd na ně se platí zakoupením nálepky; pokud byste ji neměli, čeká vás pokuta 100 franků (1 900 Kč). Známka existuje pouze roční, přímo ve Švýcarsku stojí 40 franků (750 Kč), v Německu se prodává za 29 eur, v ČR ji ÚAMKmá za 780 korun.

Slovinsko
Slovinsko má necelých 600 kilometrů dálnic, z nichž na hlavní turistické trase do Chorvatska (Graz – Maribor - Split) využijete pouhých 50 kilometrů (jedním směrem), a proto se vyplatí úsek objet. Pokud byste jeli na Istrii (přes Villach – Lublaň nebo iMaribor – Lublaň), využijete dálnic podstatně více. Slovinské dálniční známky letos poprvé prodává i ÚAMK. Platí se i za průjezd tunelem Karawanky který spojuje Rakousko se Slovinskem na silnici mezi St. Jakob a Jesenice – 6,50 eura.

Ceny známek pro osobní auta: týdenní 15 eur (386 Kč), měsíční 30 eur (773 Kč), cena pro motocykly na 7 dnů 7,50 eura (193 Kč)

Maďarsko
V Maďarsku existuje pět placených dálnic o celkové délce přes 800 kilometrů. Pro cestu k moři se dá použít hlavně M1 z Rusovců do Budapešti aM7 z Budapešti na přechod Letenye – Goričan (Chorvatsko). Na dálnicích se používá dálniční známka. Při její koupi nedostanete žádnou nálepku – sdělíte poznávací značku svého vozidla, prodejce ji zanese do počítačového systému, vy podepíšete potvrzení a dostanete doklad o zaplacení. Kontrola se provádí kamerovým systémem, občas ji dělají i policisté. "Virtuální známku" můžete koupit hned na hraničních přechodech na místech označených nápisy "Vigneta" nebo "e-Vigneta". Platit je možné ve forintech i v eurech, hotově či platební kartou.

Ceny pro motocykly a osobní auta: čtyřdenní 1 530 forintů (140 Kč), desetidenní 2 550 forintů (235 Kč), měsíční 4 200 forintů (386 Kč)

Itálie
Itálie má kolem sedmi tisíc kilometrů dálnic, za jejichž používání se vybírá mýto na mýtných branách. Výše mýta záleží na délce projetého úseku, je účtováno na základě lístku (biglietto), který si vyzvednete při vjezdu na dálnici stisknutím tlačítka. Některé úseky mohou být
zpoplatněny konstantní částkou nezávisle na ujeté vzdálenosti (například Napoli tangenziale), pak se při výjezdu neodevzdává lístek. Průměrné mýto na 100 kilometrů je 6,10 eura. Dálnice ve směru od Salerna a jižně do Kalábrie a Sicílie jsou zdarma.

Mýtné se platí buď hotově, nebo platební kartou. Pokud platíte kartou a transakce se nepodaří, dostanete účet, který musíte většinou do 14 dní zaplatit, jinak hrozí vysoké penále. Zaplatit se dá na poštách nebo v klientských centrech společnosti, která účet vydala, ale také on-line na internetu.

Další možností je koupě předplacené karty Viacard. Na mnoha místech (banky, trafiky, pošty, cestovní kanceláře, místa "Punto blu" u mýtnic, benzinky) pořídíte Viacard v hodnotě 25, 50 nebo 100 eur, z níž se pak mýtné odpočítává. Při placení kartou se podívejte, kolik vám zbývá kreditu, a případně další úsek zaplaťte v hotovosti. Karty Viacard prodává také ÚAMKa Autoturist. Nemají omezenou platnost, takže zbylý kredit můžete využít při příští návštěvě Itálie (nevyčerpané peníze se nevracejí). Viacard neplatí na sicilských dálnicích A18 a A20.

Francie
Také francouzské dálnice podléhají mýtu, jehož výběr funguje podobně jako v Itálii: na začátku placeného úseku obdržíte z automatu lístek, který na další mýtnici (péage) či na výjezdu z dálnice zaplatíte hotově nebo kartou Visa či MasterCard (elektronické karty typu Maestro nefungují). Nevjíždějte do mýtných bran označených "t", vyhrazených pro předplatitelský systém Liber-t (pro cizince je prakticky nedostupný). Francouzská dálniční síť je provozována různými společnostmi, ale systém placení je stejný. Průměrná cena na 100 kilometrů bývá na normálních úsecích asi 7,20 eura (u motocyklů 4,70), na náročnějších dálnicích to však bývá i dvojnásobek a více. Existují i dálnice bez poplatku například části A 20, A 25, A 75, A 84 atd.) a úseky kolem velkých měst.

Autoři: ,




Nejčtenější

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Za sledování telefonu na přechodu budou na Havaji rozdávat pokutu

Pokutu 99 dolarů (2 300 Kč) budou od října rozdávat úřady v hlavním městě amerického státu Havaj chodcům, kteří budou na silničních přechodech věnovat svoji...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

ArcFox 7
Téměř polovina modelů elektrických aut by se mohla vyrábět v Číně

Čínské automobilky by do roku 2020 mohly vyrábět 49 z celkem 103 nových modelů elektrických aut, která budou do té doby na trhu. Vyplývá to z odhadu americké...  celý článek

Elektrická dodávka StreetScooter od Deutsche Post
Zkusili jsme německou poštovní dodávku. Elektromobil, který dává smysl

Boxberg (Od zpravodaje iDNES.cz) Taková auta se dnes vlastně ani nevyrábějí. Jednoduchá, účelná, postavená přesně k tomu, pro co mají být určena. Vlastně není divu, že se německá pošta...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.