Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autem na olympiádu do Turína

  19:19aktualizováno  19:19
Zimní olympiáda v Turíně je sice v plném proudu, ale pořád je ještě čas se na některé disciplíny podívat na vlastní oči. Sportovní fanoušci, kteří k dopravě do Itálie zvolí vlastní automobil, musí počítat s poměrně dlouhou cestou. Ta při odjezdu z Prahy a bez započítání nezbytných přestávek trvá téměř patnáct hodin. Za tuto dobu je nutné urazit necelých 1200 kilometrů.

ZOH TURÍN 2006
AKTUÁLNÍ ZPRAVODAJSTVÍ ...zde

Celkové náklady na cestu tam i zpět dosahují částky 6300 korun.

Dálniční známka je nutná v Rakousku (desetidenní za 230 Kč) a ve Švýcarsku (800 Kč). V Itálii se na dálnicích platí mýtné.

Díky tomu, že značná část trasy vede po dálnicích, velké problémy by se v případě příznivého počasí na cestě objevit neměly. Nebezpečím však může být hustý provoz v období jarních prázdnin, které v různých oblastech Německa, Rakouska, Švýcarska i Itálie začínají.

„V horách se střídají turnusy rekreantů. S nejhustějším provozem je proto nutné počítat o sobotách mezi osmou a šestnáctou hodinou. Na dálnicích je navíc silný provoz zejména kolem Vídně, Mnichova, Milána a Turína, dále pak na dálnici směrem od Innsbrucku do Itálie,“ říká Miroslav Preclík z autoklubu ÚAMK.

Přímo v okolí Turína pak budou kritické ranní a večerní hodiny, kdy se předpokládá návrat návštěvníků her ze sportovišť v okolí.

Itinerář cesty za 80 korun vypracuje ÚAMK, zdarma je nabízen na stránkách www.viamichelin.com a www.skoda-auto.cz.

Autoři:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.