Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto bez klimatizace? Teď skoro neprodejné

aktualizováno 
Lidí, kteří vystoupí v parných dnech ze svého auta se zpocenými zády a zařeknou se, že jejich příští auto bude mít rozhodně klimatizaci, přibývá.

Klimatizace v autě se pomalu stává standardem | foto: Mazda

Letošní parné léto podle odborníků výrazně zvýšilo poptávku po automobilech s klimatizací. Platí to nejenom u nových vozů, ale také u ojetin.

Naopak ten, kdo prodává svůj ojetý vůz bez klimatizace, musí počítat s tím, že cena bude v těchto měsících o dost nižší, než jakou by dostal na jaře.

"Snažím se prodat svoji dobře udržovanou octavii. Nasadil jsem, myslím, docela výhodnou cenu, ale auto je bohužel bez klimatizace. Projel jsem několik autobazarů, ale všude mi říkají, že musím ještě s cenou níž, protože auto bez klimatizace se teď prodává opravdu hodně špatně,“ říká Lukáš Polášek z Kopřivnice Vlčovic.

Za dobře udržovanou naftovou octavii chtěl původně sto padesát tisíc korun, ale už je na sto čtyřiceti a stejně se mu ji nedaří prodat. A proč se jí chce zbavit? "No, já chci taky auto s klimatizací,“ říká Lukáš Polášek.

"Toto extrémně teplé léto opravdu zájem o klimatizaci zvýšilo,“ říká prodejce vozů ostravské společnosti Autocentrála Jiří Zlotý. Do Autocentrály přišlo v minulých týdnech prodat své vozy několik zákazníků, kteří shánějí nový vůz s klimatizací.

"Někteří prodali zpět i opravdu zánovní automobily, které ještě mohly dobře sloužit, a proto byl jejich prodej ztrátový. Ale klimatizace je prostě letos tahák,“ říká prodejce Jiří Zlotý.

"Naše autocentra zaznamenala enormní poptávku po všech vozech s klimatizací, prodeje těchto aut se zvedly o více než 35 % a poptávka stále roste, “ uvedl ředitel prodeje AAA AUTO Matyáš Kořínek a dodal, že horké léto učinilo z obvykle klidného prázdninového období žhavou prodejní sezónu.

Podle odborníků již zákazníci při koupi nových vozů začínají považovat klimatizaci za standard.

"Například u octavií už je klimatizace automaticky, ale zákazníci už ji požadují takřka automaticky i u fabií. Továrna se proto snaží vozy s takovou výbavou nejrůznějšími způsoby zvýhodňovat,“ říká prodejce Autocentrály Jiří Zlotý.

Zlotý tvrdí, že mnohem více jdou také na odbyt ojeté automobily, které také Autocentrála nabízí.

"Pokud nabízíme dva ojeté vozy zhruba stejné kvality, tak ten s klimatizací je okamžitě pryč.“ Podobnou zkušenost zažívají také pracovníci autobazaru Autocentrum Sitta v Mošnově.

"Obecně se dá říci, že zájem o vozy s klimatizací roste už několik posledních let. Ale toto parné léto ten zájem ještě o dost zvýšilo,“ říká manažer Autocentra Sitta Tomáš Břežný.

Manažer tvrdí, že o automobily s klimatizací mají zájem především mladší zákazníci, ti starší se ještě dokážou smířit s vozem bez klimatizace. "Stále častěji se zákazníci na klimatizaci ptají a požadují ji jako standard. To také znamená, že ceny vozů bez klimatizace se budou dále snižovat,“ říká Tomáš Břežný.

Klimatizace také již není zdaleka tak nedostupná, jako tomu bylo před lety. Mnohé automobilky nabízejí klimatizaci zdarma nebo ve výhodných balíčcích slev, také doplnění klimatizační náplně už dávno není tak drahé, jako tomu bylo někdy před pěti lety.

"Například podnikatelé se již pro klimatizaci rozhodují automaticky. Ono asi nepůsobí moc dobře, když přijedou někam na jednání a vystoupí z auta se zpocenými zády,“ říká Tomáš Břežný.

Odborníci však varují, že klimatizace může být při nesprávném používání také nebezpečná zdraví.

Pokud je například venku pětatřicet stupňů ve stínu, pak by si řidič měl klimatizaci nastavit optimálně na osmadvacet stupňů. Velké teplotní rozdíly totiž hrozí nachlazením.

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.