Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Záhadný prototyp: v Česku se testuje auto, které nepotřebuje řidiče

  13:15aktualizováno  13:15
Ta prapodivná konstrukce značí jediné: bílé Audi A7 se speciální registrační značkou, kterou v Česku používají prototypy, má na střeše výbavu, díky které umí jezdit bez řidiče.
Testovací prototyp Audi A7 uzpůsobený pro autonomní jízdu

Jaká automobilka v Česku testuje vůz s autonomním řízením, se nedá odhadnout. To, že si zařízení pro skenování okolí vozí na střeše Audi A7 ještě neznamená, že na českých silnicích opravdu testuje německá značka.

Nejvzácnější na celém prototypu je totiž ta „věc“ na střeše. LIDAR skenující okolí stojí padesát tisíc eur, další statisíce výbava ukrytá uvnitř a nejvzácnější na tom všem je software, který dokáže všechna sesbíraná data rychle a efektivně vyhodnocovat. Celý systém navíc musí být dokonale robustní.

Fotogalerie

Audi má několik prototypů modelu A7 upravených pro autonomní řízení. Začátkem letošního roku přejel jeden z nich Ameriku, 900 kilometrů urazil bez zásahu řidiče.

Záhadný prototyp, který ukazuje, že auta schopná jízdy bez řidiče se zkoušejí i na českých cestách, potkal na „hradecké dálnici“ D11 čtenář iDNES.cz Lukáš Dvořák. Autonomní vozidla testují výrobci v běžném provozu, protože jde ale stále jen o vývojové prototypy, musí je za volantem jistit člověk, i když má přitom ruce v klíně.

Velmi podobnou konstrukci s radarem skenujícím okolí vozí už několik let prototyp autonomního BMW od Bosche

Velmi podobnou konstrukci s radarem skenujícím okolí vozí už několik let prototyp autonomního BMW od Bosche

Auto má české registrační značky začínající jediným písmenem „F“ se zelenými znaky, které používají testovací prototypy. Tradičně bývají vidět na vývojových speciálech Škody, které se právě v tomto revíru pohybují.

Bílé audi mělo podle Lukáše Dvořáka doprovod v podobě testovacího prototypu Seatu Toledo a octavie s pravostranným řízením.

Potkali jste záhadný prototyp také? Víte o něm více? Pište do redakce nebo do diskuze pod článkem.

Prototyp Audi A7 schopné jízdy bez řidiče
Prototyp Audi RS7 schopné jízdy bez řidiče

Audi má několik prototypů modelu A7 upravených pro autonomní řízení. Začátkem letošního roku přejel jeden z nich Ameriku, 900 kilometrů urazil bez zásahu řidiče.





Nejčtenější

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Škoda Superb 2.0 TDI DSG
Škoda Superb 2.0 TDI DSG

r.v. 2011, naj. 171 370 km, diesel
349 990 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.