Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Záhadný prototyp: v Česku se testuje auto, které nepotřebuje řidiče

  13:15aktualizováno  13:15
Ta prapodivná konstrukce značí jediné: bílé Audi A7 se speciální registrační značkou, kterou v Česku používají prototypy, má na střeše výbavu, díky které umí jezdit bez řidiče.
Testovací prototyp Audi A7 uzpůsobený pro autonomní jízdu

Jaká automobilka v Česku testuje vůz s autonomním řízením, se nedá odhadnout. To, že si zařízení pro skenování okolí vozí na střeše Audi A7 ještě neznamená, že na českých silnicích opravdu testuje německá značka.

Nejvzácnější na celém prototypu je totiž ta „věc“ na střeše. LIDAR skenující okolí stojí padesát tisíc eur, další statisíce výbava ukrytá uvnitř a nejvzácnější na tom všem je software, který dokáže všechna sesbíraná data rychle a efektivně vyhodnocovat. Celý systém navíc musí být dokonale robustní.

Fotogalerie

Audi má několik prototypů modelu A7 upravených pro autonomní řízení. Začátkem letošního roku přejel jeden z nich Ameriku, 900 kilometrů urazil bez zásahu řidiče.

Záhadný prototyp, který ukazuje, že auta schopná jízdy bez řidiče se zkoušejí i na českých cestách, potkal na „hradecké dálnici“ D11 čtenář iDNES.cz Lukáš Dvořák. Autonomní vozidla testují výrobci v běžném provozu, protože jde ale stále jen o vývojové prototypy, musí je za volantem jistit člověk, i když má přitom ruce v klíně.

Prototypy schopné jízdy bez řidiče už dnes testují v reálném provozu.

Velmi podobnou konstrukci s radarem skenujícím okolí vozí už několik let prototyp autonomního BMW od Bosche

Auto má české registrační značky začínající jediným písmenem „F“ se zelenými znaky, které používají testovací prototypy. Tradičně bývají vidět na vývojových speciálech Škody, které se právě v tomto revíru pohybují.

Bílé audi mělo podle Lukáše Dvořáka doprovod v podobě testovacího prototypu Seatu Toledo a octavie s pravostranným řízením.

Potkali jste záhadný prototyp také? Víte o něm více? Pište do redakce nebo do diskuze pod článkem.

Prototyp Audi A7 schopné jízdy bez řidiče
Prototyp Audi RS7 schopné jízdy bez řidiče

Audi má několik prototypů modelu A7 upravených pro autonomní řízení. Začátkem letošního roku přejel jeden z nich Ameriku, 900 kilometrů urazil bez zásahu řidiče.





Nejčtenější

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Seat Ibiza
Nový Seat Ibiza je malý rozměry, ale velký kabinou i chováním

Pokud nepotřebujete prostor na kočárek a celou rodinu, můžete zůstat o patro níže a pořádně si naložit výbavou malé auto. Seat Ibiza už totiž rozhodně „malé“...  celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest, Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 000 km, diesel
1 116 993 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.