Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto do města? Skleník, do kterého se nastupuje kolem

  17:20aktualizováno  17:20
Nejfuturističtější exponát letošního frankfurtského autosalonu? Beze vší pochybnosti Peugeot Moovie. Skleněné "cosi" vypadá zboku jako stylizovaný zavináč, který internetový věk vkládá do emailových adres.

Odvahu navrhnout celoskleněné, necelé dva a půl metru dlouhé auto, které automobil ani v nejmenším nepřipomíná, nenašli designéři Peugeotu, ale třiadvacetiletý portugalský student průmyslového designu André Costa.

Auto - neauto se neprávem krčí ve stínu velké premiéry Peugeotu 407 v rohu stánku francouzské automobilky.

Moovie je studií ve své nejčistší podobě, představuje sny designérů, na výrobu si ambice nedělá. Do provozu jistojistě v nejbližších letech nevyrazí, skleněná karoserie by v crashtestech neuspěla. Skleník na kolech je 2,33 metru dlouhý, 1,8 metru široký a 1,54 metru vysoký. Pětisetkilogramové vozidlo pro městské přemisťování je pouze dvoumístné. Řidič moovie ovládá stejně jako auta dneška, v interiéru čeká volant, pedály, ovladač převodovky... vše ale v minimalistickém pojetí.

Na "karoserii" bylo potřeba použít průhledný materiál, který umožňuje velké zakřivení. Při nastupování se odkryje celý bok auta, cestující tak vstupují do jakéhosi průhledného tubusu skrz zadní kola.

Netradiční auto se nespokojí s obyčejnými koly. Ta zadní jsou vlastně velkými obručemi o průměru celého interiéru, posádka tak vlastně sedí v zadní nápravě. Namísto předních kol má moovie dvě koule, které usnadňují manévrovatelnost.

Francouzské UFO pohání elektromotor napájený bateriemi uloženými v podlaze auta.

Moovie je vítěznou prací letošního ročníku designérské soutěže Peugeotu. Letos se do finále dostaly také dva návrhy českých designérů ...VÍCE

Peugeot Moovie

Peugeot Moovie

Peugeot Moovie

Peugeot Moovie

Peugeot Moovie

Peugeot Moovie

Peugeot Moovie

Peugeot Moovie

Peugeot Moovie

Peugeot Moovie

Peugeot Moovie

Peugeot Moovie

Autoři: ,




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.