Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto na léto má i papež: Kabriolet G500

aktualizováno 
Kabriolet − nepopsatelný pocit svobody, vítr vám čechrá vlasy, čerstvý vzduch jitří smysly a děvčata se za vámi otáčí. Aspoň tak si představujeme jízdu bez střechy my. Kabriolet se však hodí i Svatému otci. Ten se s ním ale po riviéře dozajista prohánět nebude.

Mercedes G500 pro papeže | foto: Mercedes

Jeho střechyprostý speciál ale za pozornost rozhodně stojí. Jako základ byl totiž použit legendární terénní Geländewagen alias Mercedes G.

Obsah vatikánských garáží rozhodně levný není. Auta, která vozí Benedikta XVI., musí být obrněná, neprůstřelná...

Přímo "nekřesťanské" peníze musel stát nejnovější přírůstek vatikánských garáží.

Mercedes G − čistokrevný teréňák, na který nedají pravověrní off-roadisté dopustit, přežívá v nabídce Stuttgartské automobilky od roku 1979.

Se sněhobílým speciálem ale Benedikt XVI. asi do lesů a transylvánských hor za medvědy vyrážet nebude. Bude mu sloužit k letním přesunům ke středečním setkáním s poutníky na náměstí sv. Petra ve Vatikánu.

Vývoj prý trval technikům Mercedesu dva roky a podílel se na něm také Vatikán. Jako základ použili model G 500, což značí pětilitrový osmiválec. Papežský kočár má díky němu 296 koní (218 kW).

Bílý není jen lak pojmenovaný mystic white, ale také interiér, stupačky na zádi usnadňující nastupování jsou červené.

"Géčkový" kabriolet, který svatý otec právě převzal, rozhodně není prvním mercedesem, parkujícím ve vatikánských stájích. První byl v roce 1930 Nürburg 460 Pullman limousine pro Pia XI., nyní jezdí papež také pancéřovanými mercedesy třídy S a M.

Mercedes G500 pro papeže

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Škoda Yeti Monte Carlo
V Rusku stahují kvůli technickým potížím několik modelů Škoda

Volkswagen svolá na ruském trhu 3463 automobilů, včetně vozů Škoda Octavia, Yeti a Rapid. Koncern o tom informoval tamní úřady. Podle nich jsou důvodem...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.