Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Provozovatelé garáží zbytečně zakazují vjezd autům na plyn

aktualizováno 
„Někteří provozovatelé garáží především u obchodních center zbytečně zakazují vjezd autům na plynové pohony,“ uvádí mluvčí Ústředního automotoklubu ČR Petr Vomáčka. Podle hasičů může však v garážích bez některých bezpečnostních prvků hrozit výbuch plynu.

Opel Zafira CNG | foto: Lukáš Procházka, MF DNES

Může se hodit

Hledáte nové auto a nechce se vám běhat po autobazarech? Vyberte si svůj nový vůz z nejširší nabídky na trhu v klidu domova na Automodul.cz.

„Často se setkáváme s tím, že někteří provozovatelé, i když mají potřebné vybavení předepsané vyhláškou pro umožnění parkování, vjezd vozidlům na plyn přesto zbytečně zakazují,“ řekl Vomáčka z ÚAMK. Za nesmyslný považuje hlavně zákaz vjezdu u patrových otevřených parkovišť a střech, která jsou odvětrávána přírodně.

Místopředseda Rady Českého plynárenského svazu Jiří Šimek dodal, že od začátku roku platí v Česku vyhláška ministerstva dopravy, která již nezakazuje parkování vozidlům na plyn v nově postavených hromadných garážích. U garáží, které již existují, musí provozovatelé dovybavit prostor dostatečným odvětráváním či označením vyhrazených míst. Do těchto nákladů se provozovatelům podle Vomáčky nechce.

Fotogalerie

Důvodem zákazů je prý i přísná vyhláška Hasičského záchranného sboru o technických podmínkách požární ochrany staveb. „Některé povinnosti dané touto vyhláškou se nám zdají zbytečně přehnané,“ uvedl Šimek. Jako příklad uvedl povinnost instalovat detektor zemního plynu v garážích. „V komerčních budovách, bytových či rodinných domech či v některých garážích v zahraničí tato povinnost není,“ dodal.

„Pokud by došlo k většímu úniku plynu z auta v garáži, která není řádně vybavena bezpečnostními prvky, může za určitých podmínek dojít až k výbuchu plynu,“ řekla v reakci mluvčí hasičů Nicole Zaoralová. Dodala, že pokud by hasiči museli vyjet k požáru v garáži, kde je zaparkované auto na plyn a nevěděli o tom, vystavují se velkému riziku, protože požár se v takovém případě chová jinak.

Podle údajů Sdružení automobilového průmyslu je v Česku přes pět milionů osobních aut. Na zkapalněný ropný plyn LPG jich podle odhadů jezdí 200 až 300 tisíc, na stlačený zemní plyn CNG asi 13 tisíc.

Autoři: ,


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.