Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto po zatopení nestartujte!

  11:11aktualizováno  11:11
Rozsáhlé povodně způsobily škody i motoristům, kteří nestačili odvézt své vozy do bezpečí. Voda může auto poškodit, ale při zachování několika zásad lze předejít nejhoršímu. Po záplavách se v servisech množí případy majitelů zatopených aut, podle mechaniků se však taková auta většinou podaří zprovoznit.

Hlavním pravidlem je nestartovat navlhlý vůz. Ten musí včetně čalounění důkladně vyschnout, jinak při startování nastane zkrat a zničí elektroinstalaci. Oprava lehce zatopeného automobilu může přijít na tisíc korun až tři tisíce korun, často je však auto zničeno tak, že se spíš vyplatí koupit nové. Technici rovněž radí, aby i když je auto pojízdné, situaci nepodceňovali a autoservis navštívili. Voda mohla poškodit některou součástku a nepatrná závada přeroste po čase do větších rozměrů.

Podstatné rovněž je, jak dlouho auto bylo pod vodou a do jaké výšky voda sahala.  Pokud nedošlo k zaplavení celého motoru, mohou být škody menší. Kromě zmiňované choulostivé elektroinstalace je třeba po zatopení vozu pro jistotu vyměnit náplně jako olej nebo brdovou kapalinu. Zvlhnutý může být i rozdělovač a karburátor.
Pozor! Po opadnutí vody se vyplatí jednat rychle, protože vlhký vůz rychle podléhá korozi.

Co dělat po opadnutí vody (pokud nesvěříte vůz servisu):

- odpojit autobaterii (nejlépe nahradit novou)
- očistit auto vodou od bahna a nečistot, včetně všech otvorů (rovněž vysušit sedadla a polstrování)
- zkontrolovat a vysušit elektroinstalaci, všechny kontakty a pojistky
- speciální péči věnovat brdové kapalině (je náchylná ke znehodnocení vodou) a také brzdám, zkontrolujte ložiska kol a jejich namazání
- vylít vodu a vysušit přední i zadní svítilny a směrovky
- vyměnit palivový, olejový a vzduchový filtr
- zkontrolovat a nejlépe vyměnit všechny náplně jako olej v motoru, v převodovce nebo posilovači
- vyčištění a výměna se týká rovněž nádrže a samotného paliva  

Autor:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.