Auto roku 2003 - u Renaultu slaví

  15:17
Evropským Autem roku 2003 zvolila mezinárodní novinářská porota Renault Mégane II před Mazdou 6 a Citroënem C3. Letošní ročník pod patronací španělského motoristického časopisu Autopista nabídl 58 ......

Automobilka Renault obdržela tento titul již popáté v historii konání ankety "Car of the year" . Po Renaultu 16  (1966),  Renaultu 9 v roce 1982,  Renaultu Clio  (1991) a konečně  Renaultu Mégane v provedení Scénic v roce 1997, tak mají ve Francii opět důvod oslavě. Toto uznání bude jistě pro francouzskou automobilku velkým povzbuzením pro další rozšiřování nabídky řady Mégane II, která by měla v příštích 17 měsících přivést na  trhy celé Evropy: pěti/sedmimístné MPV , coupè/cabriolet, sedan, station wagon a nakonec i sportovní provedení Méganu II.


V konečném hlasování Mégane II obdržel  322 bodů, Mazda 6 302 bodů a druhý francouz na stupních vítězů Citroen C3 214 bodů.

Žezlo moci nad 39. ročníkem nejpopulárnější evropské ankety letos drží 58 novinářů, o tři více než loni. Českou republiku po dlouholeté účasti Milana Jozífa zastupuje Tomáš Hyan, Čechem mezi zástupci z 22 států je však jediným. V tomto ohledu je přístup organizátorů soutěže mírně zarážející. Spolek COTY totiž tvrdí, že početní zastoupení odpovídá významnosti národního trhu. Maďarsko se jim tedy s dvěma novináři v Jury zdá pravděpodobně vyspělejší automobilovou zemí.

Na závěr si ještě připomeňme postup volby Automobilu roku. Automobilky mohou do soutěže přihlásit nový vůz, který byl za poslední rok uveden nejméně do pěti evropských zemí s tím, že jeho očekávaná výroba přesáhne 5 tisíc exemplářů ročně. Členové Jury pak v prvním kole zvolí pouze jeden automobil, ze všech přihlášených se jejich rozhodnutím do druhého kola dostává ale již pouze 7 vozů. Zde hodnotitelé disponují 25 body, které musí rozdělit nejméně mezi pět aut, přičemž žádné nesmí dostat od jednotlivce více jak deset bodů.

Evropské soutěži podobná anketa je pořádána také v Japonsku a zámoří. Japonci již svého vítěze znají, stal se jím nový accord od Hondy. Vůz s tímto názvem získal ocenění již potřetí, předtím kraloval v ročníku 1985 a 1993. Honda obecně je vcelku úspěšná, neboť se s modely civic, jazz a accord drží na špici již tři roky.

Následující tabulka uvádí vítěze evropské soutěže o Auto roku za posledních deset let.

ročník

držitel titulu Car of the Year

2003

Renault Mégane II

2002

Peugeot 307

2001

Alfa Romeo 147

2000

Toyota Yaris

1999

Ford Focus

1998

Alfa 156

1997

Renault Mégane Scénic

1996

Fiat Bravo/Brava

1995

Fiat Punto

1994

Ford Mondeo

1993

Nissan Micra

 

A závěrem kompletní výsledky letošního ročníku:

 

umístění

vůz

počet bodů

1

Renault Megane

322

2

Mazda 6

302

3

Citroen C3

214

4

Honda Jazz

167

5

Ford Fiesta

161

6

Opel Vectra

151

7

Mercedes-Benz E

133

Renault Megane

Autor:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...