Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Spolupracovník iDNES.cz v porotě prestižní ankety evropského auta roku

  9:00aktualizováno  9:00
Nejprestižnější automobilová anketa má nového člena z České republiky. V jury odborných novinářů Evropského auta roku nahrazuje Tomáše Hyana, který byl v porotě od roku 2001, Jiří Duchoň.

Evropským autem roku pro rok 2015 byl v březnu vyhlášen VW Passat | foto: Volkswagen

Porota nejstarší odborné automobilové ankety (Car of The Year - COTY) je složena z 58 motoristických novinářů z 22 evropských zemí. Soutěže se účastní modely uvedené na evropský trh v předchozím roce. Podmínkou je prodej více než pěti tisíc kusů. Vítěz ankety se v posledních sezonách vyhlašuje v předvečer zahájení ženevského autosalonu. Aktuálním evropským autem roku je VW Passat (více čtěte zde).

Anketa založená začátkem šedesátých let (prvním autem roku byl pro rok 1964 vyhlášen Rover P6) má porotu složenou z automobilových novinářů. Její složení má odrážet důležitost trhu dané země a také její postavení v autoprůmyslu. Francie, Německo, Itálie a Španělsko mají po šesti členech, ostatní státy méně.

Dosavadní český zástupce v porotě Tom Hyan, šéfredaktor magazínu Automobil Revue musel předat svůj post pro příští ročník kvůli překročení věkové hranice 65 let. O evropském autě roku 2016 bude za Česko nově rozhodovat Jiří Duchoň (zde je zpráva na oficiálních stránkách ankety), který je mimo jiné spolupracovníkem redakce Auto.iDNES.cz. Jeho specialitou je automobilová historie.



Témata: Poradna: Daně, Rover


Nejčtenější

Cestovatel Pavel Suchý hostem pořadu Rozstřel (21. března 2017)
Nejnebezpečnější šelma je úředník, říká Čech, který objel svět na jawě

Padesát stupňů ve stínu, nad hlavou žhnoucí slunce a pod koly rozpálený písek, taková byla tříměsíční expedice Pavla Suchého na Jawě 350. Dobrodruh se začátkem...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nebezpečné léky za volantem: riziko je skryté, obaly se neoznačují

Řada léků na českém trhu zvyšuje riziko zavinění dopravní nehody o desítky procent. Desetina řidičů navíc přiznává, že rizikové léky užívá. Jejich nebezpečí je...  celý článek

Další z rubriky

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Koncept Škoda Yeti Xtreme na výstavě Designblok
S yetim je za pár měsíců amen. Nové SUV Škody se má jmenovat Karoq

Představení druhé generace Škody Yeti je na spadnutí. Auto, které bude dvojčetem Seatu Ateca, se světu ukáže pravděpodobně v druhé půlce léta. Do prodeje...  celý článek

Emisní test Renault Espace 1,6 dCi
Renault má svou Dieselgate: s emisemi měl podvádět už 25 let

Nejen VW podváděl v testech emisí, svou Dieselgate má podle zjištění vyšetřovatelů také Renault. Podle agentury AFP francouzská automobilka obcházela testy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.