Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autem roku 2014 v Česku je Mazda 6, octavia skončila druhá

  22:23aktualizováno  22:23
Titul Auto roku 2014 v České republice získala Mazda 6. Druhé místo patří domácí Škodě Octavia, třetí skončil Mercedes Benz třídy S. Rozhodla o tom odborná porota složená z motoristických novinářů.

Nová Mazda 6 | foto: Mazda

Právě octavia a "šestka" byly nejžhavějšími kandidátkami na titul. Mazda 6 od členů poroty nakonec dostala 274 bodů, Škoda Octavia zaostala o 31 bodů. Mercedes Benz S potřeboval k třetí pozici 205 bodů. 

Anketu pořádají dohromady Klub motoristických novinářů a Klub motoristických publicistů ve spolupráci se Svazem dovozců automobilů a Sdružením automobilového průmyslu. Do soutěže se nominovalo 37 loňských novinek.

Mercedes-Benz třídy S

Mercedes-Benz třídy S

Fotogalerie

Slavnostní vyhlášení bylo přenášené na internetu. Zeleným autem roku se stal vůz BMW i3. Loňským Autem roku České republiky byl Volkswagen Golf.

Může se hodit

Rádi byste si pořídili auto roku? Vyberte si z nabídky více jak 80 vozů Mazda 6 na Automodul.cz.

Již na začátku ledna organizátoři vyhlásili vítěze veřejného hlasování. V jednotlivých kategoriích zvítězil Renault Captur mezi městskými vozy a Škoda Octavia v nižší střední třídě. 

Z vozů zařazených do segmentu střední a vyšší střední třídy se největší přízni těšil model Mazda 6, ve skupině terénních a velkoprostorových aut triumfoval Range Rover Sport. Mezi sportovními vozy pak zvítězilo Subaru BRZ. Celkem se hlasování zúčastnilo 35 000 lidí.

Od roku 2012 je v Česku opět pouze jedna soutěž o Auto roku. Skončilo tak čtyřleté období, kdy vedle sebe fungovala odborná anketa Klubu motoristických novinářů (KMN) a soutěž pořádaná Svazem dovozců aut a Sdružením automobilového průmyslu. Anketa se koná podle mezinárodních pravidel Car of The Year, kterými se dosud řídil KMN.

Autoři: ,




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.