Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Evropským autem roku je Peugeot 308, octavia je šestá

  18:53aktualizováno  18:53
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Titul evropského auta roku získal Peugeot 308. Za ním ve finálovém hlasování soutěže Car of The Year 2014 (Auto roku 2014) skončily elektromobily BMW i3 a Tesla S. Česká Škoda Octavia skončila na šestém místě. Loni získala titul evropského auta roku sedmá generace Volkswagenu Golf.

Peugeot 308 | foto: Peugeot

V nejstarší odborné automobilové anketě hlasovalo 58 motoristických novinářů z evropských zemí. Soutěže se účastní modely uvedené na evropský trh v předchozím roce. Podmínkou je prodej více než pěti tisíc kusů. O letošní titul se ucházelo celkem třicet automobilů. Do užšího kola jich postoupilo sedm.

Fotogalerie

Vítězství peugeotu nižší střední třídy se opakuje po 12 letech, v roce 2002 se stal autem roku Peugeot 307. Nová třistaosmička je například držitelem auta roku na Slovensku.

Peugeot 308 dalo na první místo 22 z 58 porotců hlasujících v anketě. Celkem si odvezl 307 bodů, druhé skončilo elektrické BMW i3 (224 bodů), třetí je také elektromobil, a to luxusní sedan Tesla S (216). 

Čtvrtý je s peugeotem technicky spřízněný Citroën C4 Picasso (182), pátá Mazda 3 (180), šestá Škoda Octavia (172) a sedmý Mercedes třídy S (170 bodů).

Peugeot 308. První jízda francouzským mercedesem:

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.