Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto s litrovou spotřebou je tady: americký Chevrolet Volt

aktualizováno 
Hybridní novinka od General Motors vystačí na stokilometrovou vyjížďku ve městě s litrem benzinu. Volt je vybaven elektromotorem a baterií, která vystačí na ujetí zhruba 65 kilometrů. Má však také spalovací motor, který po vybití baterie vyrábí elektřinu pro další jízdu.

Chevrolet Volt | foto: Chevrolet

Americká auta, to nejsou jen nenažrané obludy velké jako stodola a žeroucí kvůli mnohaválci pod kapotou vše živé. Koncern GM, který nedávno opustil bankrotový režim doufá, že mu úsporné auto na elektřinu pomůže napravit reputaci.

Chevrolet, což je jedna ze značek General Motors, totiž právě finišuje s vývojem revolučního hybridního vozu. Volt totiž bude používat spalovací motor pouze jako generátor a kola budou poháněna výhradně elektromotory. Do prodeje vyrazí novinka na přelomu let 2010 a 2011. Evropští zákazníci ho následně seženou jako Opel Ampera.

Auto s vlastní elektrárnou

Čtěte více o Chevroletu Volt ZDE

Nejefektivnějším automobilem na americkém trhu je zatím japonský hybridní vůz Toyota Prius, který má spotřebu pět litrů na 100 kilometrů. Prius rovněž kombinuje elektrický pohon s benzinovým.

Chevrolet Volt ovšem podle nejnovějších měření automobilky ujede na jeden galon (přibližně 3,8 litru) benzinu 230 mil, což odpovídá spotřebě 1,02 l/100 km.

Baterii voltu bude možné nabíjet z běžné elektrické sítě. Podle generálního ředitele GM Fritze Hendersona bude jedno nabití stát pouhých 40 centů (zhruba sedm korun). Sto kilometrů jízdy prý vyjde na 2,75 dolaru. Cena voltu by se měla pohybovat kolem 40 000 dolarů (přibližně 730 000 Kč). Je nutné si ale uvědomit, že jde o americké ceny, ty evropské budou pravděpodobně o poznání vyšší.

Autor:


Témata: Chevrolet, Opel, Toyota


Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.