Chevrolet Volt

Chevrolet Volt | foto: Chevrolet

Auto s litrovou spotřebou je tady: americký Chevrolet Volt

  • 101
Hybridní novinka od General Motors vystačí na stokilometrovou vyjížďku ve městě s litrem benzinu. Volt je vybaven elektromotorem a baterií, která vystačí na ujetí zhruba 65 kilometrů. Má však také spalovací motor, který po vybití baterie vyrábí elektřinu pro další jízdu.

Americká auta, to nejsou jen nenažrané obludy velké jako stodola a žeroucí kvůli mnohaválci pod kapotou vše živé. Koncern GM, který nedávno opustil bankrotový režim doufá, že mu úsporné auto na elektřinu pomůže napravit reputaci.

Chevrolet, což je jedna ze značek General Motors, totiž právě finišuje s vývojem revolučního hybridního vozu. Volt totiž bude používat spalovací motor pouze jako generátor a kola budou poháněna výhradně elektromotory. Do prodeje vyrazí novinka na přelomu let 2010 a 2011. Evropští zákazníci ho následně seženou jako Opel Ampera.

Auto s vlastní elektrárnou

Čtěte více o Chevroletu Volt ZDE

Nejefektivnějším automobilem na americkém trhu je zatím japonský hybridní vůz Toyota Prius, který má spotřebu pět litrů na 100 kilometrů. Prius rovněž kombinuje elektrický pohon s benzinovým.

Chevrolet Volt ovšem podle nejnovějších měření automobilky ujede na jeden galon (přibližně 3,8 litru) benzinu 230 mil, což odpovídá spotřebě 1,02 l/100 km.

Baterii voltu bude možné nabíjet z běžné elektrické sítě. Podle generálního ředitele GM Fritze Hendersona bude jedno nabití stát pouhých 40 centů (zhruba sedm korun). Sto kilometrů jízdy prý vyjde na 2,75 dolaru. Cena voltu by se měla pohybovat kolem 40 000 dolarů (přibližně 730 000 Kč). Je nutné si ale uvědomit, že jde o americké ceny, ty evropské budou pravděpodobně o poznání vyšší.


Témata: Chevrolet, Opel, Toyota