Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto se spotřebou menší než 2,35 litru/100 km - elektromobil

  13:10aktualizováno  13:10
Příznivci vozidel na elektrický pohon se o víkendu sešli na pražském Výstavišti v Holešovicích. Majitelé elektromobilů si na srazu vyměnili své zkušenosti a odpoledne se s osmi osobními auty, jedním motocyklem a bicyklem vydali na spanilou jízdu kolem areálu holešovického výstaviště.

Elektromobil Peugeot 106 | foto: iDNES.cz

V čele kolony elektromobilů byl veterán Dora z roku 1904, který u návštěvníků autosalonu Autoshow vzbudil největší pozornost. Průvod dále tvořily citröeny, škodovka, vozy koncernu PSA nebo City-el.

"Cílem srazu bylo předání technických zkušeností majitelů, což se nám podařilo. Jediný zahraniční účastník, který pochází z Německa a vlastní vůz Hotzenblitz, vyřešil problém majitele peugeota," řekl koordinátor Občanského sdružení Elektromobily (OSE) Michal Brož.

popisek Test elektromobilu
Jak jezdí elektroPeugeot 106

Podle něj se éra elektromobilů, která skončila v 90. letech, opět oživuje.

"S rostoucí cenou ropy se zájem o elektromobily zvyšuje. Na trh je hodlají uvést velké automobilky, jako jsou General Motors, Ford nebo koncern PSA," podotkl Brož s tím, že nejčastěji půjde o hybridní auta, u kterých je klasický spalovací motor doplněn elektromotorem.

Ve srovnání s obyčejnými auty jsou podle Brože elektromobily dvakrát až třikrát efektivnější než vozy se spalovacím motorem.

Kdyby se spotřeba elektromobilu přepočítala na spotřebu paliva, byl by stále výhodnější. "Spotřeba elektromobilů je vždy menší než 2,35 litru na 100 kilometrů při zhruba o 20 procent vyšší pořizovací ceně," říká Brož.

"Cena elektromobilů by mohla snížit s rostoucím počtem vyrobených kusů," vysvětluje Brož.

Auta na elektrický pohon jsou podle OSE nejrozšířenější v německy mluvících zemích, na severu Itálie, ve Francii a v USA. V České republice jde zatím o desítky vozidel.

Auta na elektrický pohon využívají jako zdroj energie obvykle akumulátor, který musí být před jízdou nabit a na jehož kapacitě závisí dojezdová vzdálenost elektromobilu. Většina majitelů nabíjí automobil přes noc, nabití během jízdy umožňují některé čerpací stanice. V České republice jich je zhruba 30.

Autoři: ,




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.