Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto za 120 000 pro Evropu: Čínské Happy Emissary

  9:57aktualizováno  9:57
Dacie, Lady a ostatní levná auta, třeste se! Hranice Evropy překonávají první superlevná auta z Číny. Magická hranice dvouset tisíc korun, kolem které oscilují ceny nejlevnějších aut, která můžeme v autosalonech najít, by pro Happy Emissary neměla představovat sebemenší problém.

Prozatím se na auto, jehož cena by měla startovat na 4 000 euro, mohou těšit Italové.

Happy Emissary vyrábí ve městě Qujing poblíž hranice s Tibetem státní automobilka FAW (First Automobile Works) Group Corporation. 

Kdysi se zabývala výrobou válečných vozidel, nyní má však předpoklady pořádně zamotat hlavu všem světovým výrobcům, kteří staví svou produkci na "autech pro masy".

TOP SECRET!

Podle italského magazínu Quattroruote právě probíhají v maximálním utajení homologační testy pro zahájení prodeje happy na italském trhu. Auto by měla na apeninském poloostrově prodávat stejná firma, která zastupuje amerického výrobce supersportů značky Saleen.

Happy Emissary v číslech

Délka

3395 mm

Výška

1475 mm

Šířka

1695 mm

Rozvor

2360 mm

Rozchod vpředu/vzadu

1300/1280 mm

Pohotovostní hmotnost

860 kg

Celková hmotnost

1230 kg

Krabička do města

Auto krabicoidních tvarů se střihem MPVčka a velikostí Kie Picanto pohání litrový benzinový tříválec s výkonem 52 koní (38 kW).

Dvanáctiventilový motor nabízí maximální kroutící moment 77 Nm. Motor spolupracuje výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou. Auto umí uhánět maximálně 130 kilometrovou rychlostí, průměrná spotřeba je 4,5 litru na 100 kilometrů.

Nebude zač připlácet

Kromě bezkonkurenční ceny dovozce slibuje Italům bohatou sériovou výbavu. Neměl by chybět airbag, ABS, posilovač řízení, elektricky ovládaná okna, litá kola (pneumatiky 155/65 R13), mlhovky a autorádio s CDpřehrávačem. Klimatizace bude za příplatek.

Happy Emissary

Autoři: ,




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.