Prozatím se na auto, jehož cena by měla startovat na 4 000 euro, mohou těšit Italové.
Happy Emissary vyrábí ve městě Qujing poblíž hranice s Tibetem státní automobilka FAW (First Automobile Works) Group Corporation.
Kdysi se zabývala výrobou válečných vozidel, nyní má však předpoklady pořádně zamotat hlavu všem světovým výrobcům, kteří staví svou produkci na "autech pro masy".
TOP SECRET!
Podle italského magazínu Quattroruote právě probíhají v maximálním utajení homologační testy pro zahájení prodeje happy na italském trhu. Auto by měla na apeninském poloostrově prodávat stejná firma, která zastupuje amerického výrobce supersportů značky Saleen.
Happy Emissary v číslech | |
Délka |
3395 mm |
Výška |
1475 mm |
Šířka |
1695 mm |
Rozvor |
2360 mm |
Rozchod vpředu/vzadu |
1300/1280 mm |
Pohotovostní hmotnost |
860 kg |
Celková hmotnost |
1230 kg |
Krabička do města
Auto krabicoidních tvarů se střihem MPVčka a velikostí Kie Picanto pohání litrový benzinový tříválec s výkonem 52 koní (38 kW).
Dvanáctiventilový motor nabízí maximální kroutící moment 77 Nm. Motor spolupracuje výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou. Auto umí uhánět maximálně 130 kilometrovou rychlostí, průměrná spotřeba je 4,5 litru na 100 kilometrů.
Nebude zač připlácet
Kromě bezkonkurenční ceny dovozce slibuje Italům bohatou sériovou výbavu. Neměl by chybět airbag, ABS, posilovač řízení, elektricky ovládaná okna, litá kola (pneumatiky 155/65 R13), mlhovky a autorádio s CDpřehrávačem. Klimatizace bude za příplatek.
Happy Emissary |