Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto za 250 tisíc: Nové, nebo ojetinu?

  9:44aktualizováno  9:44
Čtvrt milionu korun je pro většinu českých motoristů maximum, kolik jsou ochotni investovat do koupi auta. Jaká si za tyto peníze mohou pořídit?
Jako auto lze pořídit za 250 tisíc?

Jako auto lze pořídit za 250 tisíc? | foto: iDNES.cz

Motorista, který se rozhodl utratit peníze za nové auto, má na první pohled z čeho vybírat.

Aut v ceně do čtvrt milionu korun je na trhu k dostání více než třicet. A to nerozlišujeme jednotlivé karosářské verze, jako je například kombi.

Nevýhodou je, že až na výjimky typu Dacia Logan to jsou většinou auta, která svojí velikostí spadají do nejnižší třídy. A to jak vnějšími rozměry, tak i prostorem pro cestující i zavazadla.

Důkazem je například v této kategorii trvale nejúspěšnější Škoda Fabia. Délka 397 centimetrů, rozvor 246 centimetrů a velikost kufru 260 litrů.

Nové, ale málo vybavené
Pokud má zákazník čtvrt milionu, koupí si jen základní verzi Fabie -Junior, která má z nadstandardní výbavy jen brzdový systém ABS a airbag řidiče.

Chybí i posilovač řízení. Pod kapotou nejlevnější škodovky je slabý motor 1,2 HTP s výkonem 40 kilowatt (55 koní).

Většina nových aut v ceně do 250 tisíc korun je na tom se sílou motoru stejně.

Existují však výjimky. Kia Rio, jež se prodává od necelých 240 tisíc korun, je v nabídce s motorem o objemu 1,4 litru, který má výkon 71 kW (97 koní).

"Ve výbavě má posilovač řízení, centrální zamykání nebo dva airbagy,“ říká Patrik Fanc z českého zastoupení korejské automobilky. Vozu Kia Rio ale chybí brzdový systém ABS.

Českým řidičům podobné vozy nemusí vyhovovat, protože od auta chtějí něco jiného. Každý týden míří na chatu, kam vezou zásoby jídla, sekačku na trávu nebo sadu nového zahradního nábytku.

Zavazadlové prostory většiny aut do 250 tisíc nemají objem větší než 300 litrů. Výjimkou je Dacia Logan nebo Renault Thalia s kufrem velkým 510 litrů.

Konkuruje jim Chevrolet Aveo s kufrem velkým 400 litrů. Ale všechna tři auta patří do kategorie sedan, což využití kufru limituje.

Kombi v této kategorii téměř chybí. Jediným zástupcem je Lada 111 za 249 900 korun. Od tohoto vozu se však nevyplatí očekávat jakýkoliv výkřik moderní techniky.

Moderních vozů je mezi těmi nejlevnějšími vůbec málo. Prodejně úspěšná auta jako Peugeot 206, Renault Thalia nebo i Škoda Fabia už na silnicích jezdí několik let, to se projevuje i na jejich technické vyspělosti.

Peugeot 206 a Renault Clio Storia už mají své nástupce v podobě nových modelů. Staré, a proto levnější modely se vyrábějí dál.

Jednou z jejich nevýhod je i nepříliš dobrá bezpečnost. Moderní a dražší auta jsou na tom mnohem lépe.

Ojetina je krok do neznáma
Co když tedy sice nové, ale malé a nepříliš dobře vybavené auto nestačí? Pak nezbývá zajít do autobazaru.

V ceně do 250 tisíc korun je nabídka dostatečně velká a napříč téměř všemi kategoriemi.

Záleží jen na tom, jak má zájemce o auta nastavená kritéria výběru. Zda na prvním místě stojí velikost auta, stáří nebo počet najetých kilometrů.

Za čtvrt milionu si lze z bazaru odvézt luxusní, ale deset let staré Audi A6, Škodu Octavii z roku 2003, velkoprostorového Opela Zafiru nebo dobře vybavený Volkswagen Polo z roku 2003.

Ovšem koupě ojetiny má v sobě velká rizika. Jen těžko se dá zjistit, jak se předchozí majitel k autu choval, jestli počet najetých kilometrů odpovídá skutečnosti nebo zda vůz není třeba bouraný, nebo dokonce kradený.

Stáří auta se také zákonitě projeví na jeho technickém stavu. S novým vozem v záruce je třeba jezdit jen na pravidelné servisní prohlídky, s ojetinou, která má najeto více než 100 tisíc kilometrů, bude potřeba jezdit do servisu častěji.

Sto tisíc kilometrů je vzdálenost, která se na autě podepíše. Samozřejmě záleží na na stylu jízdy majitele, ale nové auto už to prostě není. A to se projeví i v nákladech na jeho údržbu.

Například výměnu rozvodového ústrojí je v závislosti na typu automobilu potřeba nechat udělat vždy po 60 až 120 tisících kilometrech.

Náklady mohou dosáhnout až 40 tisíc korun. Výměna tlumičů, které podle stylu jízdy mohou vydržet 50, ale i 130 tisíc kilometrů, pak podle typu auta vyjde na dalších 7000 korun.

„Každému, kdo si kupci ojetiny, radím, aby ji nechal prohlédnout automechanikem. Když už vůz koupí, nic nezkazí, jestliže s ním absolvuje servisní prohlídku, při níž se prověří stav auta i všechny náplně.

Většina lidí, kteří auto prodávají, totiž do jeho údržby už neinvestuje. Servisní prohlídka včetně výměny olejů pak vyjde na pět tisíc korun,“ říká vedoucí servisu NH Car Strahov Tomáš Bílý.

Nové auto - ceny klesají
Ceny nejlevnějších aut opět o něco klesly. Co nabízí český trh s novými a ojetými auty do 250 tisíc korun?

Přehled nových aut do čtvrt milionu je poměrně široký. Vybírat lze z více než třiceti různých modelů převážně malých aut. Dobrou zprávou je, že oproti loňsku se dnes dá nový automobil koupit levněji.

A to ani není potřeba mít pohromadě celou částku. Prodej formou leasingu totiž často ze základní ceny ještě pár tisícovek srazí.

Současné nejlevnější auto na trhu je pětidvéřový Fiat Panda, který při koupi formou leasingu stojí 166 900 korun. Pod kapotou je motor 1,1 litru s výkonem 40 kilowattů (54 koní).

V bazaru je výběr bohatý
A jaká je nabídka ojetin? Jedním slovem velmi široká. Jestliže počítáte s útratou 150 až 250 tisíc, nejde o to sehnat vybraný vůz, jako spíš o to sehnat vůz v co nejlepším stavu.

Bazarový zákazník s 250 tisíci korunami si můžete koupit například Škodu Octavia nebo Škodu Fabia a to i ve velmi oblíbených verzích kombi.

Rodiny s více dětmi si pak mohou pořídit velkoprostorové automobily typu Citroën Piccaso, Opel Zafira nebo Ford Galaxy.

Ojetina, nebo nové auto?

Jaký je váš názor? Pište do diskuze pod článkem.

Nová auta do 250 tisíc

cena (Kč)

Fiat Panda

166 900

Hyundai Atos

169 900

Kia Picanto

174 980

Dacia Logan

179 900

Citroën C1

189 900

Chevrolet Spark

194 000

Renault Clio Storia 3dv.

194 900

Ford Super Ka

199 990

Renault Thalia

204 900

Fiat Punto Classic 3dv.

204 900

Opel Agila

209 900

Hyundai Getz 3dv.

209 900

Renault Twingo

209 900

Renault Clio Storia 5dv.

209 900

Peugeot 206

219 000

Citroën C2

221 900

Chevrolet Aveo 3dv.

222 000

Škoda Fabia

227 900

Lada 112

228 900

Chevrolet Aveo 5dv.

229 000

Toyota Aygo 3dv.

229 900

Fiat Punto Classic 5dv.

229 900

Hyundai Getz 5dv.

229 900

Opel Corsa

229 900

Citroën C3

234 900

Peugeot 107

236 900

Toyota Aygo 5dv.

239 900

Kia Rio

239 980

Nissan Micra 3dv.

239 900

Ford Fiesta

239 990

Volkswagen Fox

244 900

Chevrolet Aveo sedan

249 000

Suzuki Swift

249 900

Lada 111

249 900

Nisssan Micra 5dv.

249 900

Seat Ibiza

249 900

Ojeté vozy za 150 až 250 tisíc korun

model

r.v.

počet km

cena (Kč)

Alfa Romeo 147

2001

73 500

209 000

Audi A6

1997

224 210

219 900

Citroën Xsara kombi

2002

92 500

179 000

Citroën Xsara

2002

103 800

159 000

Fiat Brava

2001

82 300

159 000

Fiat Punto

2002

58 120

155 000

Ford Focus kombi

2001

96 500

189 000

Honda Civic

2001

106 311

239 900

Hyundai Getz

2003

6500

159 000

Mazda Premacy

2001

134 904

230 000

Nissan Almera

2002

132 000

179 000

Opel Astra

2004

118 200

219 000

Opel Astra kombi

2001

151 400

159 000

Opel Corsa

2003

58 462

195 000

Opel Zafira

2002

131 985

239 000

Peugeot 206

2002

36 470

185 000

Peugeot 307

2002

101 400

209 000

Peugeot 307 kombi

2003

115 570

249 000

Peugeot 406

2002

106 850

189 000

Renault Clio

2002

93 320

169 000

Renault Laguna

2002

53 260

239 000

Renault Scenic

1999

127 768

209 000

Renault Thalia

2002

47 837

155 000

Seat Cordoba

2000

52 044

165 000

Škoda Fabia

2001

74 330

169 000

Škoda Fabia

2004

39 000

195 000

Škoda Fabia kombi

2002

51 453

175 000

Škoda Octavia

2001

89 810

179 000

Škoda Octavia

2003

152 332

219 000

Škoda Octavia kombi

2001

126 620

219 000

Toyota Corolla

2002

170 422

249 000

Volkswagen Golf

2002

97 020

229 000


Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
V Německu chtějí auta s cinknutými TDI vyhnat ze silnic

Naftové vozy koncernu Volkswagen vybavené softwarem pro falšování údajů při měření emisí by mohly přijít o registraci, pokud jejich majitelé odmítnou...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Další z rubriky

Brno Revival Mezi pavilony 2017
Závodní speciály se vrátily na brněnské výstaviště

Po padesáti letech se na brněnské výstaviště vrací automobilové závody. Na trati dlouhé 1400 metrů se představí téměř 200 historických formulí, cestovních...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Výstava amerických bouráků upravených ve stylu „lowrider“ v Petersenově...
Autofotka týdne: Podvozek proklatě nízko

Chvilku dřou břichem po zemi, pak zas jako by měly chůdy; speciální odnoži tuningu aut se dostalo pocty, má extra výstavu ve slavném automobilovém muzeu v Los...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.