Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto ze stodoly vyhrává srazy

  14:27aktualizováno  14:27
Mafiánský oblek, sluneční brýle, revolvery a nablýskaný Chrysler De Soto z třicátého osmého roku. Nic z toho nechybí Pavlu Čáslavovi, který z Brna jezdí na srazy přátel amerických automobilů. Poslední z takovýchto setkání se uskutečnilo koncem září v Havířově. Láska k automobilům se u Pavla Čáslavy, který ve svém chrysleru vypadá jako Al Capone, zrodila v době, kdy ještě sedával v lavici základní školy. To je věk, kdy auta zajímají každého kluka, ale jeho inspiroval strýc, autoklempíř.

"Vždycky jsem mu koukal pod ruce. Toužil jsem dělat automechanika, a přihlášku na střední školu jsem dokonce tajně podepsal za rodiče," vzpomíná Čáslava. "První ameriku jsem si koupil v šestnácti. Byl to cadillac. Prodal jsem ho jen proto, že jsem potřeboval peníze na rozjezd obchodu." Pavel Čáslava dnes s auty obchoduje. Pak jeho rukama prošel Ford Taurus, o kterém říká, že není typickým americkým autem, a Ford Rancher, který má dodnes.

Nejvíc však miluje právě Chryslera De Soto, se kterým objíždí srazy těch, kterým americká auta učarovala. "Dostal jsem na něj tip od svých zákazníků. Našli jsme ho ve stodole někde u Znojma. Stál tam dlouho a do třetiny dveří bylo zapadlé do hlíny," vzpomíná na první setkání majitel tohoto skvostu z roku 1938. "Pak nastaly roky práce," dodává. "Veteránisti se na mě dívají asi skrz prsty, protože jsem si chryslera opravil podle svých vlastních představ a použil jsem například podvozek z džípu," upřesňuje tento obdivovatel aut nového kontinentu.

Chrysler de Soto z roku 1938 má objem válců čtyři litry, automatickou převodovku a náhon na všechna čtyři kola. Pavel Čáslava nenechá za volant amerického skvostu sednout nikoho jiného. "Nebojím se, že mi ho někdo rozbije. Ale když děláte na něčem čtyři roky, tak to pak nedáte z ruky," vysvětluje. Vzpomíná i na srazy s ostatními majiteli amerik. "Když jsme dělali srazy před osmadevadesátým, tak se všechno svolávalo koresponďáky a sjížděli jsme se na odlehlých místech," vzpomíná Čáslava.

Veřejná bezpečnost samozřejmě dění kolem milovníků amerických aut sledovala, ale většinou to dopadlo tak, že se příslušníci na vystavená auta chodili dívat. "Dnes na naše srazy jezdí tisíce lidí, píšou o nás ve všech novinách, a dokonce vyhráváme na mezinárodních srazech," líčí změny doby muž, který je absolutním vítězem červnového mezinárodního srazu ve Vídni.

Chrysler de Soto

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.