Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Peugeot 206 SW: krásný pro oko, tuhý pro ruku

  15:40
Obvykle jsou kombíky odvozené z podařených hatchbacků očekávány s nejistotou, jak se dílo podaří.

U malého Peugeotu 206 SW jde zřejmě o další designérské vítězství. Ale jak vyšlo najevo z týdenního testu MF DNES, pěkný dojem kazí malé technické detaily. Z líbivého malého vozu lze udělat líbivé malé kombi, to dokázal Peugeot vrchovatě.

Zvětšená záď nepůsobí cize. Inovaci má i druhý pár dveří, kde jsou vnější kliky zapuštěny do rámu. Interiéru s patrným nádechem sportovního ducha i účelné jednoduchosti zároveň není co vytknout. Dost tlustý a na uchopení i tvrdý věnec trojramenného volantu ladí s přístrojovou deskou se stejně výrazným otáčkoměrem jako tachometrem.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Peugeot 206          můžete koupit na www.automodul.cz

Sedadla jsou snad na pohled menší, ale nabízejí dostatečný komfort. Jen pro vyšší postavy bude polštář pod zády kratší. Také na zadních sedadlech je překvapivě příjemný prostor. Není třeba mít kolena pod bradou. Testující redakční řidiči si pochvalovali jeho stabilitu i jistotu, s níž držel stopu. Na lehčí vůz je to klad zaznamenáníhodný.

Řízení bez vůle a bez přehnaně "vybuzeného" posilovače vedlo automobil s přehledem i v rychlých zatáčkách. Ze zvoleného směru nevyvedly dvěstěšestku SW ani vyjeté koleje. Stabilita však byla vykoupena poněkud tvrdším posazením, což mnohému řidiči spíš imponuje. Jenže do kokpitu pronikne zvuk z každé přejížděné nerovnosti a je až příliš zřetelně cítit pomalu každý kamínek na cestě.

 V městském provozu si na Peugeot 206 SW nijak stěžovat nelze. Na kratší spojku si lze rychle zvyknout a jednoduché ovládání rádia pod volantem popojíždění v kolonách zpříjemní. Malé kombi je ochotno naložit bez sklápění zadní řady sedadel i větší nákup. Redakčním testem prošel vůz s benzinovým motorem 1.4. Všichni testující jezdci se shodli na tom, že jde o snaživý agregát, jehož zátah hned od dvoutisícových otáček umí zrychlovat lehčí vůz příjemně a pro běžné potřeby i dostatečně.

Sympatickým zjištěním bylo, že čtrnáctistovka celkem udatně držela otáčky i při dlouhém dálničním stoupání. Pravda však je, že i když máte ve dvěstěšestce před sebou tachometr nadepsaný do rychlosti 210 km za hodinu, autu je nejlépe v rychlostech do 140 km. Akcelerovalo by dál, ale pružnost už se z motoru vytrácí. Za zaznamenání stojí i převodovka: nepřesnost, hodně dlouhý chod i nepříjemná hlučnost řazení občas i zkušeného řidiče přimějí zavzpomínat, zda v autoškole dával dost pozor.

 Bohužel i zkušený šofér se zpočátku musí soustředit, aby vedl páku přesně. Aby v dlani necítil hrany převodů a neposlouchal chrupavé zvuky. Peugeot 206 SW se jevil jako pěkný vůz, velmi dobře prakticky využitelný, s nímž lze počítat dobře na servisní příměstské ježdění, ale i na dovolenou.

Testovaný vůz a jeho konkurenti (dle údajů výrobce):
Výbava porovnávaných vozů v Kč:

MODEL

PEUGEOT 206 SW 1.4 X-LINE 

KIA RIO 1.3 RS KOMBI

ŠKODA FABIA 1.4 KOMBI CLASSIC

Výkon motoru (kW/k)

55/75

60/81

50/68

Max. točivý moment(Nm)

120

116

120

Maximální rychlost (km/h)

170

165

164

Zrychlení 0-100 km/h (s)

12,2

-

15,8

Spotřeba (l/100 km) město/mimo město/kombinace

8,5/5,1/6,4

8,7/5,4/6,6

9,8/5,6/7,2

Pohotovostní hmotnost (kg)

1025

1144

1065

Rozměry d/š/v (mm)

3822/ 1673/ 1426

4240/ 1680/ 1420

4222/ 1646/ 1452

Rozvor (mm)

2445

2410

2462

Objem zavazadlového prostoru (l) (druhý údaj při sklopených zadních sedadlech)
 

245/1130

450/-

426/1225

MODEL

PEUGEOT 206 SW 1.4 X-LINE 

KIA RIO 1.3 RS KOMBI

ŠKODA FABIA 1.4 KOMBI CLASSIC

Airbag řidiče/spolujezdce

A/A

A/A

A/7500

Boční airbagy/hlavové airbagy

9000

N/N

8900/N

ABS/ESP

18 000/N

N

17 900/N

El. ovládaná okna vpředu/vzadu

A/N

A/N

7000/N

Alarm

N

N

8500

Centrální zamykání

A

A

5000

Výškově nastavitelný volant/sedadlo řidiče

A/A

A/N

A/1900

Záruka (roky)

1

3

2

Cena (Kč)

374 900

284 980

324 900

Hodnocení MF DNES:

MOTOR A PŘEVODOVKA

Pružnost motoru 8

Převodovka 8

Spotřeba v testu 9

KAROSERIE A INTERIÉR

Prostor na př. sedadlech 8

Prostor na zad. sedadlech 8

Využití kufru 8

Výhled z vozu 9

PODVOZEK

Jízdní vlastnosti 8

Řízení a ovladatelnost 8

Tlumení nerovností 6

Brzdy 9

Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Prognóza odhadce:

Fabii neohrozí

Peugeot 206 SW přináší originálním designem oživení do malých kombi a pomůže řadě 206 upevnit vedoucí místo na našem trhu (Fabii kombi ohrozit nemůže) mezi zahraničními automobily. 206 SW bude i jako ojetina přitahovat pozornost všech společenských vrstev a udrží pokles hodnoty mírně nad průměrem. Po pětiletém provozu a cca 90 000 najetých kilometrů klesne hodnota na přibližně 170 000 Kč.                                                                           Tomáš Majer (Mobildata)    

Peugeot 206SW

Peugeot 206SW - volant

Autoři:
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

Po Okruhu Českobrodském uháněli autodědečci i veteránský dorost

4. května 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí, odstartoval svůj jubilejní ročník ve...

Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa

4. května 2024

Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...

Tesla kvůli kopírování ochranné známky žaluje indického výrobce baterií

3. května 2024

Americká automobilka Tesla zažalovala indického výrobce baterií za porušení ochranné známky. Firma...

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...