Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autobazar - zkušenost za statisíce

  12:06aktualizováno  12:06
17.01.2002 - Miroslav Jonáš se vydal z Pardubic do Prahy, aby si v autobazaru AAA Auto Praha koupil ojetý vůz. "Vyhlédl jsem si sportovní hondu a nemohl jsem věřit svým očím," vypráví. Auto, jehož průměrná cena se v té době pohybovala okolo tří set osmdesáti tisíc, nabízeli v bazaru za pouhých 269 tisíc korun. "To by jen blbec nekoupil," napadlo pana Jonáše, auto zaplatil a odjel.

Za týden se vydal do autorizovaného servisu Hondy. Zhruba po hodině zazvonil Miroslavu Jonášovi telefon: "Rychle přijeďte, to musíte vidět!" Když majitel výhodně pořízené sportovní hondy dorazil do servisu, opravdu se nestačil divit: pravá část vozu byla hnuta o pět centimetrů, některé části auta k sobě dokonce byly slepeny izolepou. Kolo bylo ke zbytku vozidla přichyceno jen velmi provizorně. Oprava auta nakonec stála přes sto čtyřicet tisíc. Cena za auto byla rázem o třicet tisíc vyšší, než bylo běžné. Ale to nebylo všechno. Po roce se majitel hondy rozhodl, že auto prodá, a znovu zavolal do pražského bazaru AAA. "Poskytl jsem jim všechny údaje kromě informace, že auto je od nich. Příjemný hlas v telefonu mi garantoval výkupní cenu minimálně dvě stě tisíc," líčí pardubický automobilista. Technik se v autě projel a vypadal spokojeně. Ale jen do té doby, než zjistil, že auto pochází právě z jejich bazaru. "Ihned se mě ptal, zda jsem auto opravoval. Řekl jsem, že pochopitelně ano. Přece víte, v jakém stavu jste mi to prodávali, neodpustil jsem si poznámku," vypráví Miroslav Jonáš. Hned vzápětí ovšem technik pana Jonáše úplně šokoval: "Zachmuřeně pokýval hlavou a lakonicky pronesl: No právě! Nakonec mi nabídl nejvyšší současnou možnou cenu, sto čtyřicet tisíc!"

Pět špatných zkušeností nespokojených zákazníků

Před několika dny jsme vyzvali čtenáře, aby nám popsali své zkušenosti s autobazary. Příběhů přišly desítky. Tu jsou některé z nich.


Houpavá cena
Vlastnil jsem osobní automobil značky Škoda Fabia Combi. Jelikož jsem se ho rozhodl prodat, tak jsem také vyzkoušel jeden z "autobazarů, kterým se dá věřit". Zvedl jsem telefon a vytočil udávané telefonní číslo. Po dotazu na ceny a podmínky prodeje jsem byl přepojen na pana Berana. To byl jakýsi nákupčí po telefonu, jehož úkolem bylo vyptat se na značku vozu, stáří, počet ujetých kilometrů, výbavu a podobně. Jelikož jsem vlastnil vůz, jehož původní cena byla přes 505 000 korun, stáří 15 měsíců a počet ujetých kilometrů 26 tisíc, představoval jsem si cenu okolo 380 tisíc korun. Pan Beran mi řekl, že by firma akceptovala cenu 360 tisíc s tím, že je nejlepší doba pro prodej vozidla, protože se otvírá pobočka AAA v Ostravě, kde potřebují naplnit nový autobazar. Bylo mi také řečeno, že pokud je vozidlo v dobrém technickém stavu, tak by se cena měla lišit cca plus minus 5000 korun, podle oděrek laku a podobně. Vše mi připadalo jako skvěle fungující firma. Sice mi byla nabídnuta menší hotovost, ale peníze za 20 minut!!! To je prostě super!!! Druhý den jsem si tedy vzal dovolenou a vyrazil. Přijel jsem k autobazaru v Praze a hned se u mě objevil jakýsi mladík ve stejnokroji AAA s dotazem, co potřebuji. Řekl jsem tedy, že jsem dohodnut s panem Beranem a že chci prodat vůz. Byl jsem požádán o malý i velký technický průkaz a o občanský průkaz. Za pět minut ke mně přiběhl mladík zpět s doklady v ruce a došla řeč na cenu. Když mi řekli, že jsou ochotni vykoupit tento vůz za 300 tisíc korun (to není překlep), tak se mi pěkně protáhla čelist. Nesouhlasil jsem, tak mi byly vráceny doklady a mladík odešel za jiným zákazníkem. Když jsem přišel po tomto šoku k sobě, šel jsem na recepci a nechal si zavolat pana Berana. Dotazoval jsem se, jestli předem dohodnutá cena platí, nebo jestli došlo k nějakému komunikačnímu šumu. Byl opět prověřovat cenu u svého cenového manažera a tvrdil, že se auto vykoupí za 360 tisíc. Na to jsem mu sdělil, že je mi nabízeno 300, tak ať se tedy se svými kolegy domluví. Opět kamsi odběhl a já čekal na recepci u telefonu jako sociální případ. Když jsem opět uslyšel pana Berana, tak mi sdělil, že cena vykupovaného vozu by reálně měla být 360 000 Kč, že však mají plný stav na skladě a že je před Vánocemi, takže za pár dní bude vůz o rok starší, a že jde o bílou barvu vozu, která velmi snižuje cenu vozu. Na mou reakci, že informaci o barvě dostali už včera a že po Vánocích bude zase o rok víc, to ví snad i malé dítě, mi bylo sděleno, že se omlouvají a jak jsem se tedy rozhodl. Řekl jsem, že za tuto cenu nejsem ochoten automobil prodat. Na závěr mi bylo poděkováno za využití služeb AAA. Ujistil jsem pana Berana, že se to víckrát nestane.
Novotný Vratislav, Česká Lípa

Dešťová voda
Kupoval jsem si v AAA Praha asi před dvěma lety ojetý Ford Sierra. Byl v metalíze, třílitrový motor, s plnou výbavou (jak jsem si alespoň zprvu myslel), bratru za 90 tisíc. Ochotný prodejce vychvaluje vůz do nebe, no nekupte to... Pravda, dole pod ním byla malá loužička, o té mě však prodejce ujistil, že tam pouze stekla dešťová voda. A tak jsem složil, tuším, 10 tisíc korun zálohu s tím, že se na auto ještě přijedeme podívat se známým-automechanikem. Ten konstatoval, že dešťová voda to zaručeně není a že z auta něco teče. Obchodník v tu ránu vytáhl z rukávu jiné vysvětlení; je to ta a ta banální závada, jejíž odstranění čítá maximálně 300 korun. Bylo auto bourané? O ničem takovém nemáme záznam. Známý ukázal na podezřelý svar v pravé části karoserie. A tak to pokračovalo. Až dodatečně vyšlo najevo, že auto bylo v kategorii C - tedy horší -, a další odhalení na sebe nenechala dlouho čekat: klimatizace, ač byla uvedena, nefungovala, motor netěsnil, díky čemuž již po poměrně krátké době začal výrazně klesat jeho výkon, převodovka byla "vyčvachtaná" atd. Auto jezdilo docela dobře cca 14 dní a pak se začala objevovat jedna závada za druhou. Reklamace? Pche, přebíral jste auto ve špatném stavu, tady jste nám to podepsal, bohužel, děkujeme, na shledanou. A tak jsem dal za šest měsíců ježdění do auta zhruba dalších 110 tisíc korun na opravách a na náhradních dílech a pak ho s úspěchem prodal za 70 tisíc. Inu, daň z blbosti.
Tomáš Šalamon, Praha

Zatajená servisní knížka
Dne 16. června 2001 jsem u firmy AAA AUTO Morava zakoupil ojetou Škodu Felicii za 144 tisíc korun. Poněvadž jsem měl velmi špatné zkušenosti s koupí havarovaných vozů, snažil jsem se velice pečlivě prověřit veškeré informace o minulosti tohoto vozu. Bylo mně opakovaně, avšak pouze ústně potvrzeno, že tento vůz v minulosti se stoprocentní jistotou žádnou havárii neprodělal. Samozřejmě jsem se také zajímal o osud servisní knížky, avšak bylo mně sděleno, že původní majitel servisní knížku k vozu nedodal. Druhý den se mi podařilo kontaktovat původního majitele tohoto vozu a od něho jsem zjistil šokující informace. Bývalý majitel mně sdělil, že onen vůz v loňském roce havaroval, některé díly, například dveře a blatník, musely být vyměněny za nové, samozřejmě byl opravován lak na voze. Z těchto důvodů - na základě informací ze servisní knížky, kterou původní majitel ve skutečnosti k vozu dodal - stanovila firma AAA při odkupu tohoto vozu velice nízkou výkupní cenu, a to 123 tisíc korun. Existenci servisní knížky a skutečnost, že mně byla zatajena prodělaná havárie tohoto vozu, jsem se snažil několikrát u firmy AAA reklamovat. Postupně jsem oslovoval reklamačního technika pana Dobeše, generálního ředitele pana Ralpha Howieho i majitele firmy pana Anthonyho Jamese Dennyho - vždy jsem však dostal pouze jedinou odpověď: "Prodávající neodpovídá za stav vozu po převzetí kupujícím, proto tuto reklamaci firma AAA nemůže uznat." Při tvorbě článku v deníku Rovnost bylo redaktorovi firmou AAA sděleno, že jediným možným řešením je opětovné odkoupení vozu za částku odpovídající ceně obvyklé při nákupu vozidel - v tomto případě za původně výkupní cenu, tedy 123 tisíc korun.
čtenář z Brna (jméno na jeho žádost neotiskujeme)

Trochu drahá laguna
Začátkem července 2001 jsem zakoupil v autobazaru AAA Auto Morava v Brně Renault Lagunu. Při koupi jsem byl ubezpečen, že je vozidlo v perfektním stavu a že bylo pravidelně kontrolováno v odborném servisu. Hned třetí den po zakoupení se motor vozu začal přehřívat. Vadu jsem se snažil odstranit přes servis a tam zjistili, že do chladicí kapaliny proniká motorový olej. Tuto závadu jsem okamžitě reklamoval v autobazaru. Tam reklamaci odmítli uznat a odkázali mne na původního majitele, který přehřívání motoru potvrdil a konstatoval, že auto se skutečně zejména při jízdě do kopce nepřiměřeně zahřívá. Uvědomoval jsem si, že jsem zakoupil starší auto, a tak jsem se rozhodl pro jeho opravu na vlastní náklady. Závadu se nepodařilo odstranit ani po několika opravách. Podle autoopravny je vada neodstranitelná. Při tříměsíčním částečném provozu (auto víc stálo v servisu, než jezdilo) byly náklady na opravy nepřiměřené a dosáhly částky 25 tisíc korun, proto jsem se rozhodl auto reklamovat a vrátit ho autobazaru ve stanovené záruční době. Nemohu souhlasit s rozhodnutím o reklamaci vydaném pracovníky autobazaru, kde se říká, že byla provedena zkušební jízda, při které bylo vše v pořádku, a že prodávající neodpovídá za stav vozu po převzetí nakupujícím. To, že vada existovala ještě před zakoupením vozu, dokazuje stav gumových hadic a těsnění chladicího systému, které byly totálně rozleptané dlouhodobým působením motorového oleje, přítomného v chladicí kapalině. Z výše uvedených důvodů se již několik měsíců auto snažím vrátit a získat peníze zpět. Jednání s tím spojená se vlečou, pracovníci autobazaru se však nesnaží záležitost vyřešit a jednají přesně tak, jak bylo popsáno ve vašem článku.
Ing. Vladimír Horák, Brno

Prodám mobil
Podal jsem si na jedněch internetových stránkách inzerát, že prodám Škodu Favorit za 60 tisíc korun, a uvedl tam číslo svého mobilního telefonu. Zanedlouho volal jistý pán, který se nepředstavil, ale nechal si vysvětlit, o jaké auto jde s tím, že cena 60 tisíc je perfektní, a ať si vezmu všechny doklady od auta a přijedu k nim, že ho určitě odkoupí. K nim - do AAA v Českých Budějovicích. Přijel jsem do AAA a začala divadelní inscenace. Přišli dva "technici" a na můj dotaz, co za to, jsem byl dotázán, zda mám všechny doklady potřebné k prodeji. Ty jsem odevzdal jednomu technikovi, který šel prý volat na centrálu do Prahy, aby zjistil, kolik by mi za auto mohli dát. Druhý jel se mnou na zkušební jízdu. Po návratu mi oznámili, že mi mohou dát 40 tisíc. To jsem razantně odmítl a žádal zpět doklady od auta. Technik ovšem neměl snahu je vydat a řekl, že ještě zavolá na centrálu, jestli by s cenou nešlo ještě něco dělat. To jsem odmítl, vzal doklady a odjel. Ještě téhož dne mi zvonil mobil a volal pán z AAA, jestli už jsem u nich byl s tím autem, že mají vážný zájem... Takto mě otravovali několikrát denně asi ještě tři dny, než jsem jim už ostře řekl, ať mi dají pokoj. Nevím, jestli je to náhoda, ale ještě týž den se objevil na internetových stránkách inzerát, že prodám Nokii 3310 za 1500 korun. Musel jsem na čtrnáct dní vypnout mobil.
Václav Hyka, České Budějovice

Autor:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.