Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autobus, který nemusí trčet v zácpě. Obepluje ji

aktualizováno 
Pražský Dopravní podnik by možná mohl zrušit přívozy a zavést místo nich linky s obojživelnými autobusy. Takovou možnost mu dává autobus Amphicoach stejnojmenné firmy z Malty. Chlubí se všemi potřebnými homologacemi a plněním normy Euro 5.

Obojživelný autobus Amphicoach | foto: Amphicoach

Unikátní autobus maltské společnosti Amphicoach může nejen jezdit po souši, ale zároveň se může plavit po vodní hladině. Autobus, jehož povrchové panely jsou vyrobeny z 6 mm silného hliníkového plechu a má nejmodernější protikorozní ochranu, pohání motor řady Iveco Tector s výkonem 250 až 300 koní podle provedení. Motor splňuje normu Euro 5, která vstoupí v platnost v roce 2016, a kromě zadních kol může pohánět i všechna čtyři.

Amphicoach má veškeré potřebné evropské homologace jak pro provoz na silnicích, tak na vodních cestách. Právě to jej činí tak unikátním kouskem. Výrobce tvrdí, že je prozatím jediný, kdo u takového vozidla obě homologace získal.

Jízdní vlastnosti na silnici se prý nijak neodlišují od běžných autobusů dané třídy, ve vodě je prý Amphicoach až neobvykle poslušný. Přispívá k tomu mimo jiné i speciální konstrukce zadní nápravy, která umožní při ponoření do vody zatáhnout kola, čímž se výrazně sníží odpor.

Ve vodě je autobus poháněn pomocí trysek, kterými žene vodu buď zmíněný vznětový motor, nebo také elektromotor, který je na palubě k dispozici. Ve vodě se tak může autobus pohybovat zcela bez produkce emisí. Elektromotor je poháněn energií z baterií, které může dobíjet výkonný alternátor. Ve vodě autobus dosahuje rychlosti přes 8 uzlů.

Obojživelný autobus má veškerou komfortní výbavu, kterou mohou cestující požadovat. K dispozici jsou tak LCD obrazovky, DVD přehrávač, autobus lze na přání zákazníka vybavit palubní toaletou.

Kvůli provozu ve vodě byla velká pozornost věnována bezpečnosti. Autobus má systém monitorující hloubku vody, může mít autopilota a GPS systémy, na palubě nechybí světlice, plovací vesty nebo háky pro zachycení plavidla k jinému. Výrobce tvrdí, že i v případě, že se do plovoucího autobusu dostane voda, nepotopí se. Místo toho zůstane stále plavat na hladině. Nechybí elektrické ani ruční pumpy pro odčerpávání vody. Proto prý jde o nejbezpečnější obojživelné vozidlo na světě.

Výrobce slibuje, že je schopen autobus dodat ve výbavě odpovídající prakticky jakýmkoli požadavkům zákazníka. Nabízí standardní 12měsíční záruku a také záruku vrácení peněz v případě opodstatněných důvodů. Mezi ty může třeba patřit neschválení autobusu k provozu v dané zemi.





Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Situace u Měšína, na 116. kilometru ve směru na Prahu.
Nebezpečí ve zúženích: 86 % řidičů neví, jak široké je jejich auto

Většina šoférů si myslí, že má jejich auto na šířku méně než ve skutečnosti. V průzkumu to zjistil rakouský autoklub ÖAMTC. Každý druhý dotázaný Rakušan se při...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.