Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka fantoma Ženevy: Tajemná bugatka zmizela hned druhý den

aktualizováno 
Titul nejzáhadnějšího auta letošního ženevského autosalonu by si zasloužila limuzína, která se ještě před oficiálním začátkem výstavy objevila na stánku Bugatti. I když ji zakrývala plachta, z tvarů bylo dobře patrné, že jde o čtyřdveřový vůz. Takový, co Bugatti dlouho slibuje, ale zatím nevyrábí.

Zaplachtovaná auta lákají fotografy ještě víc než ta odhalená. Tajemná limuzína proto neušla pozornosti médií po celém světě. Vyfotil ji i fotograf iDNES.cz. "V pondělí odpoledne jsem na vlastní oči viděl ještě kousíček předku, než auto přikryli pod plachtu. A bylo to úplně jiné auto než Bugatti Veyron, které odhalili druhý den," popisuje Michal Šafránek.

O chystané světové premiéře přinesl informace například americký motoristický portál TopSpeed, který si jen nebyl jist, zda půjde o koncept, nebo už produkční verzi.

Bugatti Galibier

Prototyp limuzíny Bugatti Galibier z roku 2009

Frankofonní motoristické stránky mluví o sedanu z Molsheimu jako o hotové věci, server Caradisiac odhaduje zavedení výroby na rok 2015. Nejdražší sportovní limuzína světa by však podle některých informací měla mít o něco menší motor než prototyp Galibier představený v roce 2009 a jako dárce platformy má údajně posloužit nové Audi A8.

Fotogalerie

Podle vyjádření šéfa Bugatti Wolfganga Dürheimera, které loni v létě poskytl německému časopisu Auto Motor und Sport, však firma plánuje, že galibier bude přesně takový, jaký ho svět zná z prototypů.

Tedy s šestnáctiválcovým "veyronovským" motorem, který má v sériové verzi dosáhnout výkonu 1 001 koní. Na přání bude mít hybridní pohon, stát má 1,1 milionu eur a jeho produkce bude omezena na 3 000 kusů.

Bugatti Grand Sport Vitesse

Bugatti Grand Sport Vitesse s cenou 1,65 milionu eur je tak vzácné, že při stavbě ženevské expozice potřebovalo dubléra.

Fakt, že by si Bugatti s premiérou tak pospíšilo, uvedl fanoušky značky do stavu frenetické radosti.

Vitessse

Bugatti Grand Sport Vitesse s cenou 1,65 milionu eur (přes 40 milionů) je tak vzácné, že při stavbě ženevské expozice potřebovalo dubléra. Dvanáct set koní pod kapotou z něj dělá nejsilnější kabriolet na světě. Bez střechy jede 360 km/h, s nasazeným hardtopem dokáže až 410 km/h.

Osmilitrový šestnáctiválec osazený čtyřmi turbodmychadly dostal pro verzi vitesse (francouzsky "rychlost") nová turbodmychadla a zvětšené mezichladiče stlačeného vzduchu.

Maximální výkon tak z původních 1 001 koní vzrostl na 1 200 a 1 500 Nm točivého momentu.

Úprav se dočkala také karoserie roadsteru. Konstruktéři přidali zesílení a zvětšili přístupy vzduchu k chladičům.

Jenže už druhý den je čekala studená sprcha. Zaplachtované auto záhadně zmizelo a návštěvníci se dočkali jen očekávané premiéry další verze supersportovního veyronu.

Skutečnost, že na stánku Bugatti o čtyřdveřové limuzíně nikdo nic nevěděl, vyvolalo další dohady, že Bugatti premiéru na poslední chvíli zrušilo.

Pro tuto verzi svědčil i fakt, že v minulosti už něco podobného automobilka udělala. Když se právě v Ženevě měl před třemi lety galibier představit, limuzína nakonec nedorazila. Firma dala přednost uzavřené prezentaci na trávníku milionářských golfových klubů.

Historie se ale tentokrát neopakuje. Mluvčí Bugatti Emanuela Wilmová pro server iDNES pomohla odhalit tajemství auta, které na sebe nechtěně strhlo pozornost.

"Pod plachtou stálo audi, které nám půjčili kolegové. Drželo místo pro bugatti, které jsme přivezli později," vysvětlila Wilmová. Audi si tedy pro tentokrát zahrálo roli dubléra při stavbě expozice svého exkluzivnějšího sourozence. Aby nebylo pochyb, kde má skutečné bugatti za 1,65 milionu eur nakonec stát.

Audi A8 Long

Audi A8, které si svět spletl s bugatti.

Autoři:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.