Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka opravdových drsňáků: Živoucím muzeem landroverů je Malajsie

aktualizováno 
Každá země má svůj oblíbený vůz, který se navždy stane součástí její historie. Nepřístupný terén malajských hor ovládl Land Rover. Jeho původní klasické modely v různém stádiu rozkladu najdete téměř všude.

Land Rover najdete v Malajsii opravdu všude. | foto: funbrain83.rajce.idnes.cz/

Mezi nejznámější řidiče landroverů patřili Winston Churchill, král Edward VIII. nebo královna Alžběta II., svoji popularitu po celém světě si terénní automobil vydobyl i díky cestovatelským expedicím a službě v armádách celého britského království. V Austrálii se na konci 90. let dokonce dokonce dočkal armádní verze 6 × 6. Defender slouží i v české armádě.

Kromě Anglie se landrovery vyráběly i v Brazílii, Pákistánu, Thajsku a Malajsii, ve Španělsku i v Iránu. A jak se na svých cestách přesvědčil autor autofotky tohoto týdne, za živoucí muzeum landroverů by klidně mohla mohla být prohlášená právě Malajsie.

V Malajsii jsou k vidění téměř všechny historické modely Land Roveru.

"Fotografie pocházejí z Cameron Highlands, což je vysokohorská oblast v Malajsii, kde jsou velké čajové plantáže a mnoho zeleninových farem," popisuje autor fotek Lukáš Vocílka. Množství landroverů Lukáše překvapilo, nacházel je téměř všude.

"Opravdu jich bylo mnoho a v různém technickém stavu a stáří. Vzhledem k tamní životní úrovni mě zaráželo, že si obyvatelé tyto vozy mohou nebo mohli dovolit," líčí. "Na druhou stranu je asi landrover jako jeden z malá schopný vypořádat se s tamním terénem. Nutnost terénních vozidel v této oblasti je celkem logická, ale už ne tak jejich technický stav, ve kterém byly a jsou stále schopné provozu."

Technický stav některých vozidel by byl v Evropě naprosto nepřijatelný.

V Malajsii se taky se starými landrovery čile obchoduje a jejich ceny jsou někdy opravdu vysoké. Za některé exempláře starší víc než 35 let chtějí prodejci v přepočtu přes 30 tisíc korun, za dvacet let staré modely se ceny drží i kolem 90 tisíc korun. Některé z vozů na prodej najdete zde

Fotogalerie na Rajce.net

Slavná minulost, indická budoucnost

Původně britský Land Rover se poprvé představil veřejnosti v roce 1948 na veletrhu v Amsterdamu a od té doby se stal mezi fanoušky terénních vozidel skutečnou ikonou. Je historicky druhou automobilkou na světě, která vyráběla vozy s pohonem všech čtyř kol. Tou první byl Jeep. První prototyp Land Roveru byl ostatně postaven na jeho podvozku.

Nejlandroverovatější a nejznámější model Defender také na původní landrovery (série I, II a III) navazuje.

Defender je tak dnes vlastně synonymem pro klasický landrover. Jeho čas se ale nachyluje, stále hlasitěji se mluví o jeho nástupci. Také se objevují spekulace, že část výroby nebude probíhat v Británii, ale v Indii. Land Rover má totiž od roku 2008 indického vlastníka, mamutí strojírenský podnik Tata.

Podobu nového defenderu naznačily studie DC100 a DC100 Sport, představené loni na podzim na autosalonu ve Frankfurtu. Více o novém landroveru čtěte zde

Pro opravdové chlapy

Defender je i pro svou extrémní jednoduchost ikonou drsných offroadistů, zhýčkaným kupcům pseudoterénních SUV je moc rustikální. Test jediného auta pro opravdové chlapy čtěte zde

Britský samorost prostě posádku nehýčká. Škvírami kolem dveří táhne a box mezi předními sedadly je stlučený z překližky. Od roku 1983, kdy se defender představil, má i po mnoha úpravách a modernizacích volant vyosený vůči sedačce řidiče. Mohutnější postavy tak nejraději řídí s loktem z otevřeného okna. Vyosené jsou i pedály.

Těch 720 tisíc základní ceny je ale i tak obhajitelných, tedy pokud potřebujete auto, které projede opravdu všude.

Land Rover Defender modelového roku 2012 pohání 2,2litrový turbodiesel s výkonem 122 koní a 360 newtonmetry točivého momentu.

Maximálka je 145 km/h, k té se ale odváží řidič přiblížit jen málokdy. Než dosáhne stokilometrové rychlosti, trvá to od startu skoro šestnáct sekund.

Speciál pro nimrody

Land Rover Defender Blaser Edition

Nově nabízí Land Rover speciální "loveckou" edici defenderu nazvanou
Blaser, kterou představil na dortmundském veletrhu věnovaném lovectví a rybolovu. Vznikla ve spolupráci s firmou Blaser, specialistou na lovecké pušky.

Kromě specifického laku a tradičních landroveráckých doplňků je nejzajímavější výbavou truhla v kufru, ve které je držák na pět pušek, schránka na náboje a další lovecké serepetičky. Land Roverů Defender Blaser vznikne jen šedesát kusů, které budou nabízet němečtí dealeři, cena je v přepočtu jeden a čtvrt milionu korun.

Land Rover Defender Blaser Edition

Hledejte fotky

Zapojte se i vy a posílejte své tipy na fotky s automobilovou tématikou. Pište na adresu auto@idnes.cz, jako předmět uveďte heslo "fotka týdne".





Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.