Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Největší průšvih aut všech dob

aktualizováno 
Největší kauza v dějinách automobilismu zachvátila svět. Nejsou za ní mrtví, ani nikoho nepoškodila, i přesto svět aut určitě výrazně změní. Emisní skandál Volkswagenu, ve které se německá automobilka zatím ani nezačala účinně bránit, zatím stála místo šéfa firmy a několik dalších vrcholných manažerů.

Jedno z nejznámějších aut světa Volkswagen Brouk na poslední cestě ulicemi Rio de Janeira. | foto: Reuters

Na tom, jak moc se změní svět aut, kterým je přes 120 let, se neshodnou ani experti. Americké úřady tvrdí, že Volkswagen podváděl v emisních testech.

Smutným hrdinou je dnes už bývalý šéf koncernu Volkswagen Martin Winterkorn. Ještě před deseti dny se zdálo, že jeho rozjetou kariéru nedokáže nic zastavit. Vinu za skandál vzal na sebe a odstoupil.

Martin Winterkorn už vyčerpal svůj čas u Volkswagenu. O žádných podvodech s...

Martin Winterkorn už vyčerpal svůj čas u Volkswagenu. O žádných podvodech s emisemi prý nevěděl (24. září 2015).

Celá kauza bude stát německý koncern, který bojuje o pozici největšího výrobce aut světa, pokutu. Zda to nějak výrazně poškodí jeho renomé je otázka. Nikdo zatím celý problém detailně nevysvětlil a zdá se, že ho většina lidí ani moc nechápe. Američané se totiž rozhodli pronásledovat automobilku za to, že auta v reálném provozu vypouštějí víc emisí než při laboratorním měření. To je ovšem známá věc daná nereálností platných předpisů, které ovšem auta plní.

K vyšetřování se připojují i další státy světa. Proklamují, že chtějí zjistit, jaký je reálný dopad automobilismu na životní prostředí.

Ostatní výrobce aut to musí děsit ještě víc, protože podobně jako Volkswagen postupovali také. Je tak jen otázkou času, kdy se kauza rozšíří i na další automobilky.

Zpátky na koně určitě neusedneme, experti se ale shodují, že alespoň k legislativní změně bude muset dojít. Celou kauzu sledujte ve speciální příloze iDNES.cz





Nejčtenější

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Lepicí sada na opravu pneumatik dokáže opravit jen malé defekty.
Autem na dovolenou: místo v kufru přidá opravná sada, ale má to rizika

Balíte na dovolenou, vyřazujete zbytečné svršky, pět kyblíčků Pepík rovněž nepotřebuje, ale místa je pořád málo. Na zvětšení místa v kufru máme fígl. Ale není...  celý článek

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

Opel Ampera-e
Opel Ampera-e ujede na baterie 380 kilometrů, ale připravte si milion

Možná máte k elektromobilům podobné výhrady jako většina prakticky založených lidí, totiž že na jedno nabití baterií moc daleko nedojedou a pak musejí pár...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.