Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Největší průšvih aut všech dob

aktualizováno 
Největší kauza v dějinách automobilismu zachvátila svět. Nejsou za ní mrtví, ani nikoho nepoškodila, i přesto svět aut určitě výrazně změní. Emisní skandál Volkswagenu, ve které se německá automobilka zatím ani nezačala účinně bránit, zatím stála místo šéfa firmy a několik dalších vrcholných manažerů.

Jedno z nejznámějších aut světa Volkswagen Brouk na poslední cestě ulicemi Rio de Janeira. | foto: Reuters

Na tom, jak moc se změní svět aut, kterým je přes 120 let, se neshodnou ani experti. Americké úřady tvrdí, že Volkswagen podváděl v emisních testech.

Smutným hrdinou je dnes už bývalý šéf koncernu Volkswagen Martin Winterkorn. Ještě před deseti dny se zdálo, že jeho rozjetou kariéru nedokáže nic zastavit. Vinu za skandál vzal na sebe a odstoupil.

Martin Winterkorn už vyčerpal svůj čas u Volkswagenu. O žádných podvodech s...

Martin Winterkorn už vyčerpal svůj čas u Volkswagenu. O žádných podvodech s emisemi prý nevěděl (24. září 2015).

Celá kauza bude stát německý koncern, který bojuje o pozici největšího výrobce aut světa, pokutu. Zda to nějak výrazně poškodí jeho renomé je otázka. Nikdo zatím celý problém detailně nevysvětlil a zdá se, že ho většina lidí ani moc nechápe. Američané se totiž rozhodli pronásledovat automobilku za to, že auta v reálném provozu vypouštějí víc emisí než při laboratorním měření. To je ovšem známá věc daná nereálností platných předpisů, které ovšem auta plní.

K vyšetřování se připojují i další státy světa. Proklamují, že chtějí zjistit, jaký je reálný dopad automobilismu na životní prostředí.

Ostatní výrobce aut to musí děsit ještě víc, protože podobně jako Volkswagen postupovali také. Je tak jen otázkou času, kdy se kauza rozšíří i na další automobilky.

Zpátky na koně určitě neusedneme, experti se ale shodují, že alespoň k legislativní změně bude muset dojít. Celou kauzu sledujte ve speciální příloze iDNES.cz





Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.