Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Největší průšvih aut všech dob

aktualizováno 
Největší kauza v dějinách automobilismu zachvátila svět. Nejsou za ní mrtví, ani nikoho nepoškodila, i přesto svět aut určitě výrazně změní. Emisní skandál Volkswagenu, ve které se německá automobilka zatím ani nezačala účinně bránit, zatím stála místo šéfa firmy a několik dalších vrcholných manažerů.

Jedno z nejznámějších aut světa Volkswagen Brouk na poslední cestě ulicemi Rio de Janeira. | foto: Reuters

Na tom, jak moc se změní svět aut, kterým je přes 120 let, se neshodnou ani experti. Americké úřady tvrdí, že Volkswagen podváděl v emisních testech.

Smutným hrdinou je dnes už bývalý šéf koncernu Volkswagen Martin Winterkorn. Ještě před deseti dny se zdálo, že jeho rozjetou kariéru nedokáže nic zastavit. Vinu za skandál vzal na sebe a odstoupil.

Martin Winterkorn už vyčerpal svůj čas u Volkswagenu. O žádných podvodech s...

Martin Winterkorn už vyčerpal svůj čas u Volkswagenu. O žádných podvodech s emisemi prý nevěděl (24. září 2015).

Celá kauza bude stát německý koncern, který bojuje o pozici největšího výrobce aut světa, pokutu. Zda to nějak výrazně poškodí jeho renomé je otázka. Nikdo zatím celý problém detailně nevysvětlil a zdá se, že ho většina lidí ani moc nechápe. Američané se totiž rozhodli pronásledovat automobilku za to, že auta v reálném provozu vypouštějí víc emisí než při laboratorním měření. To je ovšem známá věc daná nereálností platných předpisů, které ovšem auta plní.

K vyšetřování se připojují i další státy světa. Proklamují, že chtějí zjistit, jaký je reálný dopad automobilismu na životní prostředí.

Ostatní výrobce aut to musí děsit ještě víc, protože podobně jako Volkswagen postupovali také. Je tak jen otázkou času, kdy se kauza rozšíří i na další automobilky.

Zpátky na koně určitě neusedneme, experti se ale shodují, že alespoň k legislativní změně bude muset dojít. Celou kauzu sledujte ve speciální příloze iDNES.cz





Nejčtenější

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.