Podle Bridgestonu je to poprvé, co se na evropskou pevninu tak obrovské pneumatiky dovalily.
59/80 R 63Narozdíl od běžných pneumatik osobních aut, u kterých se šířka pneumatiky uvádí v milimetrech, je rozměr obutí na dampr v palcích. Pneumatika rozměru 59/80 R63 je tedy široká asi 1,5 metru a na výšku má přibližně čtyři metry. |
"Přestože se pneumatiky rozměru 59/80 R 63 používají v povrchových dolech v Severní a Jižní Americe a v Austrálii, je to nyní poprvé, co tyto pneumatiky Bridgestone nalézají uplatnění také v Evropě," říká Mats-Johan Adner, generální ředitel Bridgestone Sweden.
Pojízdná stodola v akciJak se řídí dampr čtěte ZDE |
Terénní pneumatika Bridgestone VRPSR (V-Steel Rock Premium Service) má nosnost víc než 100 tun a je navržena pro provoz v nejnáročnějších podmínkách. Bridgestone ji vyrábí ve svém japonském závodu Kitakyushu.
Šest obřích plášťů dorazilo do Göteborgu, pak putovaly dalších 1 500 km dál na sever do povrchového měděného dolu Aitik v Laponsku.
Důl Aitik v severním Švédsku je jedním z největších měděných dolů v Evropě. Boliden, přední evropská společnost zabývající se těžbou kovů a provozovatel dolu Aitik, objednal ještě jednu sadu šesti pneumatik Bridgestone VRPS rozměru 59/80 R 63, která dorazí do Švédska v září.
Potřebují je tam na elektricky poháněné provedení důlního vozidla dampr Caterpillar 795F, jedno z největších vozidel na světě, s celkovou hmotností 570 tun. Právě pneumatiky jsou omezující pro velikost a nosnost těchto strojů.
Speciální manipulace
S průměrem 4,02 metru šířkou 1,47 metru a hmotností 5,75 tuny vyžaduje obutí pro obry speciální manipulaci a logistiku. V Göteborgu vyložila pneumatiky šestice spolupracujících těžkotonážních vysokozdvižných vozíků o nosnosti 16 tun a přemístila je na obrovský dvojitý plošinový návěs za necelé tři hodiny.
Hledejte fotkyZapojte se i vy a posílejte své tipy na fotky s automobilovou tématikou. Pište na adresu auto@idnes.cz, jako předmět uveďte heslo "fotka týdne". |