Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Prababička všech octavií

aktualizováno 
Žádné airbagy, ABS nebo posilovač řízení. Ve stařičké octavii byste nenašli ani pátý rychlostní stupeň. Tahle korpulentní dáma si dokázala na Rally Monte Carlo poradit třeba i s italskými šviháky.

Prababička Octavia | foto: spulda23.rajce.idnes.cz

Každý týden pro vás vybíráme fotku týdne z galerií s automobilovou tématikou mezi fotoalby na Rajče.net.

Octavia datuje svůj vznik do roku 1959, kdy došlo k modernizaci modelu Spartak (Škoda 440). Přední nápravu odpružily vinuté pružiny a karoserii obohatily nové moderní prvky. Vpředu uložený řadový čtyřválec o objemu 1089 cm 3 s výkonem kolem 30 kW poháněl zadní kola.

Podle jednoho z pamětníků byla octavia tak zpřevodovaná, že: " Za Prahou jsem tam dal čtyřku a sundal jsem jí až na Moravě."  Jde samozřejmě o nadsázku, ale pokud jste jeli po hlavní silnici, stačil vám nejvyšší stupeň na většinu cesty. Octavia se uměla podle údajů výrobce rozjet až na 115 km/h.

V šedesátých let 20.století se vozy zúčastnily automobilových soutěží jako jsou Rallye Tisíce jezer nebo Rally Monte Carlo, kde dokázaly porazit všechny vozy Alfa Romeo. Úspěch zaznamenala česká dáma i v Monaku.

V roce 1964 nahradil octavii v nabídce Škody zcela nový model 1000MB.

Autofotka týdne pochází od uživatele Spulda23.  Celou fotogalerii s názvem Bílá si můžete prohlédnout ZDE .

Hledejte fotky

Zapojte se i vy a posílejte své tipy na fotky s automobilovou tématikou v albech na Rajče.net. Pište na adresu auto@idnes.cz, jako předmět uveďte heslo "fotka týdne".

Autor:




Nejčtenější

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Škoda Yeti Monte Carlo
V Rusku stahují kvůli technickým potížím několik modelů Škoda

Volkswagen svolá na ruském trhu 3463 automobilů, včetně vozů Škoda Octavia, Yeti a Rapid. Koncern o tom informoval tamní úřady. Podle nich jsou důvodem...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.