Jet Bike HellFire

Jet Bike HellFire | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Autofotka týdne: Spotřeba 1 litr na 40 metrů. Dragstery řádily v obchodním centru

  • 16
Místo motoru má turbínu z vrtulníku a čtvrt míle zvládne za necelých osm vteřin. Řeč je o Hellfire, motorce třídy Jet Bike, která se v sobotu představila na vůbec první výstavě dragsterů v České republice.

Každý týden pro vás vybíráme zajímavou autofotku od našich čtenářů nebo z galerií s automobilovou tématikou mezi fotoalby na Rajče.net.

Zážeh motoru téhle raketě trvá několik minut a když se na konci výfuku objeví plameny, vaše ušní bubínky zasáhne jeden z nejtřaskavějších zvuků, jaké jste kdy slyšeli. Turbínová motorka, u které naměřili výkon 3 500 koní, dává svou sílu jasně najevo, a tak rodiče museli svým dětem na zahájení výstavy dragsterů doslova zacpat uši.

Jet Bike HellFire

Na diváky čekala skutečně pekelná podívaná. Na začátku akce měli možnost shlédnout akrobatickou show, při které kaskadéři jezdili na motorce a čtyřkolce po předních, nebo po zadních, skákali a gumovali a pak se na scéně objevil první z dragsterů a také nejrychlejší volkswagen v Evropě.

Volkswagen Super Gas

Stříbrný brouk Super Gas, který má motor s objemem 7 200 ccm a při závodech přetíná cílovou pásku v rychlosti 265 km/h, se rozjížděl hned několikrát, ale svoji skutečnou sílu naplno neukázal. Parkoviště na střeše obchodního centra mu k tomu prostě nestačilo. K překonání skutečné závodní trati o délce 402 metrů mu sice stačí jen 8,5 vteřiny, brzdná dráha má ale potom něco přes 800 metrů.

Vůz startuje ve třídě "Super Gas", ve které se používají motory s "rajským plynem" a kompresorem a spotřebou kolem 10 litrů na čtvrt míle.

Nejrychlejší VW brouk v Evropě

Ve vnitřních prostorech nákupního centra pak moderátor Dalibor Gondík odkryl speciálně upravené, 10 metrů dlouhé auto z královské třídy Top Fuel, které umí zrychlit z 0 na 100 km/h za necelou vteřinu.

Při jeho rozjezdu působí na řidiče přetížení 5,5 g, 1/4 míle (402 metrů) ujede v čase 4,8 sekundy, při cílové rychlosti 500 km/h. Kompresor dokáže do motoru nahnat za vteřinu jeden kubík vzduchu pod tlakem 5 barů a spotřeba na jednu jízdu se pohybuje kolem 40 až 50 litrů. O přenos síly se stará keramická spojka.

Jeden závod s tímto dlouhánem vyjde majitele na 100 tisíc korun a po skončení závodu se celý motor rozebere a pečlivě se kontroluje každá jeho součástka.

Top Fuel Dragster

Ojedinělá výstava dragsterů probíhá v nákupním centru Šestka v Praze až do 7. listopadu. K vidění je například i žlutá Suzuki Hayabusa Turbo SSB, která jako první v historii českého dragsterového sportu překonala hranici 8 vteřin na čtvrt míle a rychlost 300 km/h.

Suzuki Hayabusa Turbo SSB

Suzuki Hayabusa Turbo SSB

Honda SP2 kompresor

Honda SP2 kompresor

Výstavu doprovázejí i tématické fotografie ze závodů a textové cedule, které mapují historii tohoto sportu.

Hledejte fotky

Zapojte se i vy a posílejte své tipy na fotky s automobilovou tématikou v albech na Rajče.net. Pište na adresu auto@idnes.cz, jako předmět uveďte heslo "fotka týdne".