Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Unikátní kamion od nejbláznivějšího designéra

aktualizováno 
Enfant terrible, blázen, snílek, génius, to všechno je Colani. Pošvýcarštěný Němec milující Čínu je neopakovatelný originál. Jeho katalogy jsou plné vnadných krásek, zakulatit chce všechno, a také umí udělat tahač, za který by se nemuseli stydět ani ve Star Treku.

Speciální tahač navržený známým designérem Lugim Colanim | foto: František Dvořák, iDNES.cz

Jeho recept na úspěch je jednoduchý: devadesát procent příroda a deset procent Colani. Prostořeký, hrubý a talentovaný absolvent Sorbonny dává tvar snad všem věcem, které vidíme kolem sebe. A také si mimořádně váží Čechů. Přečtěte si Designér Colani: Češi, mějte kuráž! Jste nejkulturnější v Evropě

Fotogalerie

Pojmem jsou Colaniho aerodynamické tahače. Jedny děsí, druhé ohromí, jsou nepřehlédnutelné.

První futuristický kamion představil Luigi Colani na frankfurtském autosalonu v roce 1977. Od té doby jich vytvořil několik málo kusů na podvozcích tradičních tahačů velkých výrobců.

Colaniho tahače brázdí Evropu po různých zajímavých akcích hlavně jako poutače pozornosti. Ve fotogalerii jsou snímky toho nejnovějšího, který se objevil na přehlídce ekologických vozidel Michelin Bibendum, konané letos v Berlíně.

Colaniho tahače často vozily na čumáku třícípou hvězdu Mercedesu. Kromě tahačů převléká švýcarský excentrik také návěsy, takže pak celá souprava tvoří harmonický dokonale aerodynamický celek. Bionické tvary dokonale proplouvající vzduchem zajišťují nižší spotřebu. Podle měření prý jezdí Colaniho trucky až o třicet procent úsporněji.

První Colaniho kamion

První kamion podle svých představ odhalil Colani na autosalonu ve Frankfurtu v roce 1977.





Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.