Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Automobilky v USA zavedou automatické brzdění do roku 2022

  13:57aktualizováno  13:57
Dvě desítky automobilek působících ve Spojených státech se dobrovolně zavázaly, že nejpozději od roku 2022 budou takřka všechny své nové osobní automobily standardně vybavovat systémem automatického nouzového brzdění.

Volvo V40 při testování systému automatického krizového brzdění | foto: Euro NCAP

Oznámil to Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA). Všeobecné přijetí nové bezpečnostní technologie by mohlo podle studií zabránit statisícům kolizí ročně.

K dohodě se připojily všechny významné automobilky působící na americkém trhu, včetně evropských a asijských výrobců. Dohoda pokrývá přes 99 procent osobních a lehkých užitkových vozů prodávaných v USA, sdělil úřad NHTSA. „Závazek tohoto rozsahu je bezprecedentní a zajistí většímu počtu Američanů větší bezpečnost,“ uvedl šéf NHTSA Mark Rosekind.

NHTSA odhaduje, že díky dobrovolné dohodě bude zavedení automatického brzdění do standardní výbavy o dva roky rychlejší než v případě, že by se to dělo cestou povinně závazné regulace. Někteří kritici dohody se dožadovali povinného zavádění této technologie, uvedla agentura Reuters.

V USA bylo v roce 2012 v haváriích typu nárazů zezadu zabito 1 705 lidí a zraněno dalších 547 000 osob. Všeobecné zavedení automatické brzdové technologie by mohlo zabránit asi 87 procentům těchto případů nebo alespoň zmírnit jejich následky, uvádí jeden z výzkumů.

Nová technologie se má stát podle dohody standardem v takřka všech osobních a lehkých užitkových vozech do 1. září 2022. Nové užitkové vozy o celkové hmotnosti od 3,85 do 4,5 tuny budou muset mít tuto výbavu nejpozději do 1. září 2025.

Automatické nouzové brzdění využívá kamer, radarů a dalších senzorů ke zjišťování překážek v dráze jízdy a zpomalí či zastaví, pokud řidič nereaguje nebo reaguje nedostatečně. Studie uvádějí, že tato technologie dokáže zabránit statisícům havárií ročně. Řada modelů už má tuto technologii ve volitelné výbavě.

Systémy automaticky brzdící před překážkou se chystá hodnotit i evropská organizace EuroNCAP, která nezávisle hodnotí bezpečnost aut. Chystá dokonce speciální metodiku testování. Už od roku 2014 je v hodnocení vozů podle EuroNCAP důležitým parametrem, který výrazně promlouvá do celkového výsledku, právě přítomnost samobrzdícího asistenta ve výbavě vozu.

Autoři: ,


Témata: Radar, Testování


Nejčtenější

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI

Němečtí řidiči, kteří nenechají ze svých volkswagenů odstranit podvodný software, riskují, že neprojdou STK. Bavorská policie se však se svými 500 hlídkovými...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ford chce v roce 2021 komerčně nasadit plně autonomní vůz

Automobilka Ford chce mít v roce 2021 v komerčním nasazení plně autonomní vůz, který bude schopen jezdit bez řidiče. Mohl by sloužit pro sdílené jízdy nebo...  celý článek

Test nového skútru Honda SH125 v italské Florencii. Aktuální model Hondy SH se...
První jízda s Japoncem z Itálie. Honda SH potěší vychytávkami

Itálie je zemí skútrům zaslíbenou a spousta z nich se tam také vyrábí. Je to také země proslulá pro našince někdy těžko pochopitelným dopravním chaosem. Asi...  celý článek

Hover Ride Design Concept
Autofotka týdne: létající motocykl od BMW a Lega

Motocykl BMW R 1200 GS Adventure v podání stavebnice Lego Technic není jen pouhou hračkou, která obsahuje 603 kostiček. Je to také živoucí doklad spolupráce...  celý článek

Škoda Citigo
Jednoduché způsoby, jak zjistit, že auto není v kondici

Včasné zjištění závady u auta může ušetřit nemalé peníze. Pokud totiž některé odhalíte příliš pozdě, spustí se řetězec dalších problémů a cena opravy pak roste...  celý článek

BMW X3 xDrive20d 2011 ·...
BMW X3 xDrive20d 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 65 958 km, diesel
630 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.