Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Auto zaparkuje samo. Naučíte ho cestu, pak stačí držet tlačítko

  13:00aktualizováno  13:00
Automatické parkování není nic nového, ale stále se vyvíjí. Bosch teď ukázal systém, u kterého se auto naučí cestu k parkovacímu místu a zajede do něj zcela samo. Řidič tak třeba může vystoupit před domem a auto samo zajede do garáže nebo zaparkuje na vyhrazeném místě u kanceláře.

Automatické parkování se pořád zlepšuje. Třeba nové BMW 7 se umí samo zaparkovat do garáže, řidič může vystoupit před ní a auto do ní zajede (podívejte, jak to funguje zde).

Fotogalerie

Firma Bosch ukázala další evoluci takových systémů, která spočívá v tom, že auto lze naučit parkování na určitých místech a vůz pak vždy manévr zopakuje zcela automaticky. Řidič přitom ani nemusí být ve vozidle, může vystoupit a parkovací manévr ovládat na smartphonu. Tohle se hodí třeba nejen pro automatické parkování do garáže u domu, ale třeba i na vyhrazeném místě v práci a dalších obvyklých místech, Systém si v současnosti zapamatuje deset takových míst.

Při prvním parkování tak musí řidič „nahrát“ celý manévr a provést jej sám. Každé další parkování na stejném místě už ale vůz zvládne zcela samostatně. Ujet přitom smí sám bez řidiče za volantem i několik desítek metrů, takže nemusí jít o jen tak obyčejné manévry. Při automatickém parkování pak musí řidič držet buď patřičné tlačítko na palubní desce vozu nebo stačí mít v ruce smartphone a držet tlačítko v aplikaci. Tuto „pojistku“ mají auta pro to, aby si obsluha uvědomila, že auto bude manévrovat samo a sledovalo ho pro případ nepředvídatelné události. Pokud tlačítko nedrží stisknuté, auto se nepohybuje. Je to obdoba takzvaného „tlačítka mrtvého muže“ (v hantýrce železničářů se mu říká „živák“).

Auto umí z parkovacího místa i samo vyjet, samo si dovede určit, jakou poslední část manévru potřebuje k tomu, aby se dostalo ven. To se hodí při pravidelném parkování ve stísněných garážích, kde nezbývá moc místa na to, aby posádka vystoupila nebo nastoupila do vozu.





Nejčtenější

Opel Ampera-e
Opel Ampera-e ujede na baterie 380 kilometrů, ale připravte si milion

Možná máte k elektromobilům podobné výhrady jako většina prakticky založených lidí, totiž že na jedno nabití baterií moc daleko nedojedou a pak musejí pár...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

Další z rubriky

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.