Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Auto zaparkuje samo. Naučíte ho cestu, pak stačí držet tlačítko

  13:00aktualizováno  13:00
Automatické parkování není nic nového, ale stále se vyvíjí. Bosch teď ukázal systém, u kterého se auto naučí cestu k parkovacímu místu a zajede do něj zcela samo. Řidič tak třeba může vystoupit před domem a auto samo zajede do garáže nebo zaparkuje na vyhrazeném místě u kanceláře.

Automatické parkování se pořád zlepšuje. Třeba nové BMW 7 se umí samo zaparkovat do garáže, řidič může vystoupit před ní a auto do ní zajede (podívejte, jak to funguje zde).

Fotogalerie

Firma Bosch ukázala další evoluci takových systémů, která spočívá v tom, že auto lze naučit parkování na určitých místech a vůz pak vždy manévr zopakuje zcela automaticky. Řidič přitom ani nemusí být ve vozidle, může vystoupit a parkovací manévr ovládat na smartphonu. Tohle se hodí třeba nejen pro automatické parkování do garáže u domu, ale třeba i na vyhrazeném místě v práci a dalších obvyklých místech, Systém si v současnosti zapamatuje deset takových míst.

Při prvním parkování tak musí řidič „nahrát“ celý manévr a provést jej sám. Každé další parkování na stejném místě už ale vůz zvládne zcela samostatně. Ujet přitom smí sám bez řidiče za volantem i několik desítek metrů, takže nemusí jít o jen tak obyčejné manévry. Při automatickém parkování pak musí řidič držet buď patřičné tlačítko na palubní desce vozu nebo stačí mít v ruce smartphone a držet tlačítko v aplikaci. Tuto „pojistku“ mají auta pro to, aby si obsluha uvědomila, že auto bude manévrovat samo a sledovalo ho pro případ nepředvídatelné události. Pokud tlačítko nedrží stisknuté, auto se nepohybuje. Je to obdoba takzvaného „tlačítka mrtvého muže“ (v hantýrce železničářů se mu říká „živák“).

Auto umí z parkovacího místa i samo vyjet, samo si dovede určit, jakou poslední část manévru potřebuje k tomu, aby se dostalo ven. To se hodí při pravidelném parkování ve stísněných garážích, kde nezbývá moc místa na to, aby posádka vystoupila nebo nastoupila do vozu.





Nejčtenější

Projeli jsme padesátiletou motorku JAWA 250 Junior
Zážitek na celý život: zkusili jsme legendární Jawu Junák na okruhu

Letos slaví motocykl JAWA Junák, neboli JAWA 250 Junior, výročí 50 let. Vznikl v době, kdy se tato tradiční česká značka snažila držet krok se světovou...  celý článek

Falešné Ferrari
VIDEO: Španělé odhalili dílnu na falešná ferrari

Španělská policie odhalila dílnu, která vyráběla padělky italských supersportů. Na pohled vcelku povedené kopie karoserií ferrari a lamborghini měly v útrobách...  celý článek

Ferrari 166 MM/212 Export Uovo z roku 1950
Autofotka týdne: Krásné vejce, kterým Ferrari pohrdl, míří do dražby

Giannino Marzotto, ve své době populární závodník a dědic textilních továren, měl tolik odvahy, že o tehdejších Ferrariho výtvorech veřejně řekl, že jsou...  celý článek

Autobaterie
Tahák do auta: zapojení startovacích kabelů

Nízké teploty znamenají vyšší zátěž pro autobaterii. Ta se při krátké cestě městem nestihne pořádně dobít a problém je na světě. Jak byste měli správně oživit...  celý článek

(Ilustrační snímek)
V Česku se nejspíše bude vyvíjet nové auto pro Indii. Škoda nabere lidi

Automobilka Škoda Auto se přiblížila další velké vývojové zakázce na nové auto, která přinese výrazné rozšíření počtu zaměstnanců v Mladé Boleslavi. Pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.