Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Automobilka číslo 1? Bezpochyby Matchbox

  10:05aktualizováno  10:05
Kdo ročně vyrábí nejvíce aut na světě? Není to ani GM ani Toyota. Ano, primát drží Matchbox. Tato americká společnost ročně prodá na 50 miliónů modelů, tedy zhruba třikrát tolik co celý automobilový průmysl dohromady. Svět osmicentimetrových autíček fascinuje i po padesáti letech.

Právě před padesáti lety byl Matchbox založen. Již předtím sice několik let Rodney a Leslie Smithové modely automobilů vyráběli, ale dnes světoznámá značka se poprvé objevila v roce 1952. Pak již následoval strmý růst popularity, který vyvrcholil koncem šedesátých let. Matchbox je úspěšný i v současnosti, kdy je boj s nelítostnou konkurencí elektronických hraček a médií stále tvrdší. Nepochybně k tomu napomohlo začlenění dříve rodinného podniku do skupiny Mattel.

Matchbox se mimo jiné chlubí i tím, že jeho modely jsou stále stejně dostupné. Cena sice mírně roste, ale v porovnání k příjmům se jejich reálná cena po celých padesát let nemění.

Mezi nejčastější zájemce o pestrobarevné modely rozličných vozů patří samozřejmě chlapci. Dle statistik prý čtyř až pětiletí vlastní průměrně zhruba 30 modelů (toto číslo se s největší pravděpodobností týká pouze USA). Matchbox si ale hýčká i starší kluky - sběratele. Jejich sbírky často čítají více jak tisíc vozů a každý nový model, byť jen v omezené sérii, v nich vzbuzuje neutuchající touhu.

V roce výročí se snaží Američané světoznámou "automobilovou" značku opět zviditelnit. K tomuto napomáhá nejen reklamní kampaň, ale i putovní turné po Spojených státech a dražba unikátního zlatého modelu spalovacího motoru v ceně převyšující 50 tisíc dolarů.

Společnost sídlící v Philadelphii zaměstnává na 40 designérů a odborných konstruktérů, kteří ročně vytvoří okolo 75 nových modelů.

Vincent Smart, marketingový ředitel společnosti Matchbox, se zaujetím pětiletého děcka sleduje "nejlepší kousky" firemní sbírky.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.