Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bláznivá krabice s gaučem a posuvnou přístrojovkou, to je Kia KV7

  14:30aktualizováno  14:30
Automobilka Kia představila na autosalonu v Detroitu studii minivanu KV7. Designéři použili filozofii modelu Soul a stvořili velké MPV, které se nestydí za své krabicové tvary. Ačkoli na autě najdeme řadu výstřelků, podobný sériový model není vyloučen.

Kia KV7 | foto: Kia Motors

Velkoprostorový minivan Kia Carnival už značně zestárl a studie KV7 z detroitského autosalonu ukazuje, jak by mohl vypadat nástupce. Designéři Kie se tentokrát rozhodli neskrývat samotnou podstatu minivanu a vytvořili vůz, který se nestydí za svůj krabicový původ.

Celkově je studie KV7 mohutné auto s nebývale zaoblenými rohy karoserie. Designéři se prý inspirovali u dnešních moderních chytrých dotykových telefonů a také klasických cestovních kufrů. Obří dvacetipalcová kola pomáhají vytvářet iluzi SUV. Rozměry 4 873 x 2 033 x 1 729 mm řadí KV7 do segmentu opravdu velkých vozů, úctyhodný je i rozvor 3 100 mm.

Kia KV7

Zatímco celkový design včetně LED světlometů (Kia uvažuje o jejich použití do některého z budoucích modelů) se může jen v málo změněné podobě dostat do sériové výroby, obří křídlové dveře pro cestující vzadu a futuristický interiér zůstanou asi navždy jen lákadlem autosalonů.

Dveře zřejmě kvůli nákladnosti a technické složitosti řešení, interiér především kvůli uspořádání. V kabině totiž najdeme čtyři volně otočná sedadla s dostatkem prostoru kolem nich, vzadu je pak jakýsi rohový gauč s místem pro tři.

Zajímavostí je i posuvná palubní deska, která se po nastartování auta posune tlačítkem o víc než patnáct centimetrů k řidiči. Tak jsou mu všechny ovládací prvky bližší, přitom ve vypnutém stavu nabídne interiér víc místa. Ovládání řady systémů obstará trackball (náhrada počítačové myši, pohyb kurzoru se ovládá kuličkou).

Cestující vzadu mají k dispozici počítač s dotykovou obrazovkou. Vůbec je celé velmi nakloněno všemožným elektronickým hračkám, takže tu najdete i připojení k internetu pomocí wi-fi.

O pohon moderního minivanu, který by měl ve vystavovaném provedení vozit spíš partu mladých lidí na sjezdovku nebo na pláž než rodiny, se stará přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec Theta II s výkonem 285 koní (210 kW). Je jasné, že s takovým motorem nebude KV7 žádný louda, spotřeba na dálnici se přitom prý snadno vejde pod hranici 8 litrů na 100 kilometrů.





Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.