Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Automobilku GM může čekat bankrot, varuje Merrill Lynch

  11:30aktualizováno  11:30
Největší americká automobilka General Motors bude potřebovat až 15 miliard dolarů (225 miliard Kč) v hotovosti, aby zlepšila svou likviditu. Nelze vyloučit ani její bankrot v případě, že trh s automobily ve Spojených státech bude pokračovat v poklesu. Uvedla to dnes investiční banka Merrill Lynch.

Sídlo General Motors v Detroitu | foto: Profimedia.cz

Likvidita = rychlost, s jakou dokáže podnik přeměnit investici na peníze.

***

Likvidita přestavuje v obchodu a podnikání schopnost přeměnit aktiva do likvidní formy. To znamená schopnost rychle prodat nebo koupit určité komodity bez nebezpečí významné změny ceny .

Zdroj: WIKIPEDIA

Společnost GM odmítla tuto zprávu přímo komentovat. Vyjádřila nicméně přesvědčení, že její likvidita je pro letošní rok dostatečná a že v případě zhoršení podmínek na trhu má prostor k dalšímu snižování nákladů.

Akcie GM zareagovaly na zprávu banky Merrill Lynch výrazným poklesem. Za poslední dva měsíce se již jejich hodnota snížila o více než polovinu, napsala agentura Reuters.

Analytik banky Merrill Lynch John Murphy dnes rovněž snížil svůj odhad celkového prodeje automobilů v USA pro letošní rok na 14,3 milionu vozů.

V loňském roce prodej klesl o téměř tři procenta na 16,15 milionu vozů, tedy na nejnižší úroveň od roku 1998. Země však zůstává s velkým náskokem největším trhem s automobily na světě.

Společnost GM hospodařila v prvním čtvrtletí se ztrátou 3,25 miliardy dolarů (téměř 50 miliard Kč) po zisku 42 milionů USD před rokem.

Výsledky byly zasaženy jednorázovými náklady, stávkou v dodavatelském podniku American Axle a slabou poptávkou na domácím trhu. V celém loňském roce firma prodělala rekordních 38,7 miliardy dolarů (zhruba 580 miliard Kč).

GM vlastní značky Buick, Cadillac, Chevrolet, Corvette, GMC, GM Daewoo, Holden, HUMMER, Oldsmobile, Opel, Pontiac, Saab, Saturn a Vauxhall

Autoři: ,




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.