Letos budou pro některé automobilky nové modely klíčovou záležitostí, protože rozhodnou o jejich budoucím úspěchu. Automobilky hledají nové možnosti s cílem přimět evropské spotřebitele k obnovení nákupů, které by oživily skomírající trh
a s ním celé odvětví, bojující s přebytkem výrobních kapacit v řádu zhruba 30 procent.
Pozornost by se podle agentury Reuters měla soustředit na odvážný nový Mégane II francouzského Renaultu a sportovní vůz BMW Z4. V segmentu SUV, kde většina evropských automobilek zatím větší pokrok nezaznamenala, vynikne zcela nová modelová série Cayenne firmy Porsche a zájem bude chtít na sebe strhnout i
německý Volkswagen odhalením dlouho očekávaného vozu Touareg. Pro velmi bohaté zákazníky má stáj Volkswagen připraveny i velké limuzíny Phaeton a Audi A8. DaimlerChrysler přijde v tomto segmentu s limuzínou Maybach a Ford představí výkonný Jaguar XJ.
Někteří experti varují před nebezpečím příliš mnoha konkurujících si modelů v segmentu superluxusních vozů, což je na pováženou zejména v situaci ekonomického útlumu a při obavách z vojenského konfliktu s Irákem. Výrobci však argumentují tím, že poptávka je v tomto segmentu dosti elastická a nebojuje se zde o omezený počet zákazníků.
Renault s novým Méganem, jehož vývoj stál 2,1 miliardy eur, sází na méně movité zákazníky. Středně velký vůz s odvážným designem se musí automobilce bezpodmínečně vyplatit, jinak to s firmou bude vypadat špatně, řekl jeden londýnský analytik. Renault chce zvýšit prodej nového Méganu proti předchozí generaci o deset procent na celkem 5,5 miliónu vozů.
V segmentu středních vozů bude chtít italský Fiat zastavit unikající štěstěnu verzí kombi modelu Stilo. Ford Motor ukáže novou třídvéřovou Fiestu a minivůz Streetka, zatímco americká jednička General Motors podnikne průlom do nového sektoru modelem mini MPV (víceúčelový vůz) Meriva.
V sektoru SUV budou pozorovatelé podrobně porovnávat modelů Touareg od Volkswagenu a Cayenne od Porsche, protože oba modely byly vyvíjeny společně. Zatímco Volkswagen si od Touaregu slibuje další strategický posun na horní segmenty trhu a průnik do nové oblasti, pro Porsche bude Cayenne teprve třetí produktovou sérií a jejím smyslem je dále posílit ziskovost nejziskovější
automobilky světa.