Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Automobilová inteligence: miniaturní Toyota IQ

  12:55aktualizováno  12:55
Na miniaturizaci jsou Japonci machři. Malá auta Toyota umí, pro Frankfurtský autosalon si připravila sněhobílou miniaturu jménem IQ. Na necelých třech metrech délky vytvarovali ve francouzském designcetru jeden z nejpohlednějších exponátů autosalonu. Proč plýtvat prostorem? Tři metry délky pro tři a půl cestujícího stačí...

Toyota IQ | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Obliny a trojúhelníky se střídají na dvoudveřové studii. Je o 42 centimetrů kratší než kolínské aygo, celkem zabírá 2,98 metru do délky. Ostatní míry jsou srovnatelné s yarisem: 148 cm výšky a 168 centimetrů šířky.

Inteligenční kvocient
V každém rohu je jedno sedmnáctipalcové kolo, aby bylo co nejvíc místa pro čtyři uvnitř. Konfigurace interiéru je 3+1 - tedy tři místa pro dospěláky, jedno pro dítě. Každý centimetr délky, plochy i prostoru je využit bezezbytku. Uskromnit a tedy přepracovat se musela i mechanika.

Pozornost zaslouží jednoduchá přístrojovka s 3D průhledným displejem - tvořícím head-up displej zobrazující všechno potřebné do zorného pole řidiče. Ovladače jsou téměř všechny seskupeny na volantu. Černofialový interiér prosvětluje světlo prostupující skleněnou střechou, vnitřek se tak opticky zvětšil. Žádná další čísla a podrobnosti o Toyotě IQ automobilka neprozradila. Víme ale, že motor bude vepředu, narozdíl od stejně barevného a stejně zaměřeného kolegy na stánku VW. - VÍCE ZDE

Toyota IQ by ve své sériové podobě mohla vyrazit na silnici přibližně za dva roky, odhaduje se.

Toyota IQ

Toyota IQ

Toyota IQ

Toyota IQ

Toyota IQ

Toyota IQ

Toyota IQ

Toyota IQ

Toyota IQ

Toyota IQ

Toyota IQ

Toyota IQ

Autor:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.