Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Automobilové zázraky z NDR se představují

  19:10aktualizováno  4. ledna 10:51
Do nového roku nadělila Mototechna svým zákazníkům dvě žhavé novinky z automobilové produkce NDR. Víte kolik fotbalových míčů se vejde do kufru velkého rodinného sedanu Wartburg 353/1000? Trumfem pro sportovněji založené řidiče je Trabant 601. S grácií zvládne losí test mezi kužely, ostudu neudělá na okruhu, ani nezpevněný povrch lesní cesty ho nezastaví... a hlavně, nerezaví!

I v 21. století automobilky znovuobjevují kouzlo jednoduchosti dvoudobého motoru.

Duroplastový rámusivý zázrak zpoza železné opony se stal legendou už v průběhu výroby. Naopak neprávem dodnes nedoceněný zůstává wartburg.

Trabant pro Afriku
Před několika lety zamýšlela skupina podnikavců trabant znovuoživit a zahájit jeho výrobu v Africe. Plány na výrobu AfriCaru v ceně 2100 dolarů (asi 53 tisíc korun) ovšem vzaly brzy za své.

Romantici, kteří občas zatouží po přiotrávení namodralým dýmem, dnes už nemusí kupovat celého trabanta. "Vůni" výfukových plynů lze nyní objednat online za necelá čtyři eura ...VÍCE

SRAZ TRABANTŮ: velká fotogalerie

Wartburg pro Británii
Zámožnější a štastnější řidiči dodnes vzpomínají na přebytek místa a pohodlí, které nabízel velký Wartburg. Narozdíl od malého bratrance dělal plechový wartburg kariéru i za železnou oponou. Závodil na Rallye Monte Carlo a s pravostranným řízením se prodával na Britských ostrovech.

Wartburg i Trabant pro všechny (?)
Dvě dobové německé reklamy potěší příznivce modrého dýmu. Jejich účinek je ovšem diskutabilní, na trabanty se v německu čekalo až 15 let.

Mototechna: obchod plný aut

Máte fotografie nebo video něčeho zajímavého ze světa aut, o co byste se chtěli podělit s ostatními čtenáři auto.idnes.cz? Pošlete mail na auto@idnes.cz.

Wartburg 1.3 v úpravě Irmscher

Autoři: ,




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.