Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Automobiloví umělci jezdí v pojízdných neckách

aktualizováno 
Pojízdná vana předjíždí létající talíř mimozemšťanů, trojský kůň pro 21. století se pouští do křížku s obrovským drakem a to všechno sleduje auto oblepené plyšáky, pronásledované obřím čtyřkolovým švábem. Jste na festivalu automobilového umění v americkém Houstonu.

Přehlídka automobilového umění | foto: orangeshow.org

Každoročně se do texaského města, které normálně žije lety do vesmíru, sjedou ty nejbláznivější vozidla. Výtvory snílků, šílenců a vůbec všech, kterým jsou automobily moc obyčejné. Každoročně zde probíhá nejstarší a největší přehlídka automobilového umění na světě (Houston Art Car Parade).

Art car weekend, neboli víkend automobilového umění proběhl na konci uplynulého týdne letos už po dvacáté. Velký průvod, ve kterém se sjely výtvory vzniklé v garážích celé ameriky, ale také v ateliérech renomovaných umělců, ovládly město známe lety do vesmíru NASA.

Bláznivým konstruktérům a designérům poslouží jako základ cokoliv. Staré sekačky, před smutným koncem na vrakovišti zachráněné dodávky, ale i kdysi důstojné oploutvené koráby silnic - dnes v papouščím strakatém dresu.

Slovutný New York Times automobilový festival přirovnal k přehlídce moderního umění v Benátkách, renomovanému biennale. Namísto postmoderních expozic, kterým rozumějí jen kritici výtvarného umění, je houstonský průvod přístupný milovníkům aut - tedy (skoro) všem.

Všechno začalo v roce 1984, kdy jeden houstonský umělec okrášlil starého forda ovocem a plastikovými květinami. V roce 1986 se konala první oficiální přehlídka jedenácti automobilových bizarností.

V roce už se v pouliční přehlídce promenádovalo 40 aut-uměleckých děl pro potěchu oka dvou tisíc přihlížejících, v loňském roce jich napočítali stokrát tolik. V průvodu bylo letos ke třem stovkám účinkujících čtyřkolových objektů.

Autor:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.