Za celý loňský rok však prodej vozidel klesl o 1,3 procenta na 17,175.433 vozidel. Americká ekonomika sice loni spadla do recese, na zářijové teroristické útoky však největší automobilky reagovaly nabídkou velkorysých slev a nulových úroků na půjčky a leasing, což ve třech závěrečných měsících roku vyhnalo poptávku
nahoru.
Americká a světová jednička General Motors zvýšila v prosinci odbyt o sedm procent na 362.169 vozů. Prodej jejích užitkových vozů přitom vyskočil o 31 procent, zatímco odbyt osobních vozů naopak o 19 procent klesl. Za celý rok GM prodala 4,904 miliónu vozů, což bylo proti předchozímu roku o jedno procento méně.
Hlavní konkurent Ford Motor se musel spokojit se zvýšením celkového prosincového prodeje jen o dvě procenta, protože odbyt osobních vozů mu spadl o plných 20 procent. Za loňský rok klesl odbyt Fordu o 5,5 procenta na 3,971 miliónu.
Prodej vozů značky Chrysler z koncernu DaimlerChrysler stoupl o šest procent. Za celý rok však vykázal propad odbytu o deset.
Výrazně se v prosinci dařilo japonským automobilkám. Nissan zvýšil meziročně prodej o deset procent, Honda o osm a Mitsubishi o plných 28 procent. Prodej Toyoty v posledním měsíci roku vzrostl o 7,8 procenta.
Německé značky si vedly smíšeně. Zatímco Volkswagen zvedl odbyt o devět procent, prodej BMW klesl o 11 a odbyt Mercedesu se snížil o 1,1 procentního bodu.