Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vysočinou se proženou soutěžní veteráni. Policie je v pohotovosti

  11:41aktualizováno  11:41
Porsche 911, Sunbeam Avenger, Volvo Amazon, Jaguar 240 nebo stařičký Alvis Speed či Bentley Derby. Takové automobilové skvosty ve čtvrtek provede vysočinou mezinárodní dálkový orientační závod The Winter Trial 2013. Kvůli osmi desítkám vozů převážně ze 60. a 70. let budou v pohotovosti i policisté.

Účastníci závodu The Winter Trial se mimo jiné proháněli i po mosteckém polygonu. Stejně jako před dvěma roky. Z té doby jsou i všechny snímky. | foto: Martin Adamec, MAFRA

Soukromý podnik holandských pořadatelů začal v neděli v nizozemském Enschede. Účastní se ho zhruba osm desítek posádek z celé Evropy. Do cíle na zámku Hellbrunn u Salzburgu mají účastníci dojet po zdolání až 2 250 kilometrů v pátek.

Závod The Winter Trial 2013

Poprvé se jel v roce 2000.

Začal jako pocta účastníkům jedné z prvních světových zimních rallye, kterou v roce 1900 pořádal rakouský Císařský automobilový klub v Alpách.

The Winter Trial 2013 projíždí Nizozemskem, Německem, Českem a Rakouskem. Začal 20. ledna v Enschede před továrnou Vredestein, skončí v pátek u zámku Hellbrunn poblíž Salzburgu. Posádky najedou v jedné kategorii 2250 kilometrů, ve druhé 1850 kilometrů.

V České republice závod projíždí Mostem, Českou Lípou, Orlickými horami, Hradcem Králové, Šternberkem, Brnem a Moravskými Budějovicemi, ve čtvrtek odpoledne se z Rakouska ještě vrátí do Jílovic v Jižních Čechách.

"Winter Trial se stal událostí, která nejvíce ze všech otestuje řidiče, navigátory a techniku. Trasou na východ jsme zajistili tu správnou kombinaci sněhu, ledu, mlh a větrů. Je to ta pravá soutěž pro opravdové chlapy a jejich stroje, která ze soutěžících tvoří hrdiny," píše o závodu hlavní organizátor Bart Rietgergen.

Velká část závodu vede územím České republiky. Historické vozy se jím prohánějí od pondělka. Postupně projely severní Čechy od Mostu přes Českou Lípu po Hradec Králové. Ve středu večer pouť zakončí v brněnském hotelu Holiday Inn.

"Máme pro ně rezervovaných zhruba sto pokojů. Přijedou kolem sedmnácté hodiny, o půl osmé mají večeři. Parkovat budou přímo před hotelem, rezervované mají i celé parkoviště za ním," uvedla manažerka hotelu Pavla Fabianová.

Na Vysočinu se posádky dostanou během čtvrtka. Po půl deváté mají vyjíždět z Brna, mezi půl jedenáctou a půl jednou budou projíždět Moravskými Budějovicemi, kde budou mít jednu z kontrol.

"Vůbec nevíme, že by se tu něco takového mělo dít," podivoval se ve středu dopoledne budějovický starosta Vlastimil Bařinka. "Nikdo nás o žádné akci neinformoval. Asi to bude něco soukromého. Pro účastníky závodu tu nic nechystáme," dodal.

Že závod přes Vysočinu projede, však dobře ví policie. A ta chystá na silnicích posílení hlídek. Případně bude závodníkům, pokud pojedou v koloně, nápomocná při průjezdu městy.

Fotogalerie

Má to však jeden háček. Policie, stejně jako samotní účastníci závodu, neznají dopředu přesnou trasu. Závodníci mají dané jen průjezdní body, kudy se k nim dostanou, je na nich. Moravské Budějovice jsou prvním kontrolním bodem čtvrtečního dne, další je až poblíž rakouského Hornsu.

"Předpokládáme, že pojedou přes Třebíč nebo přes Jaroměřice nad Rokytnou," konstatovala krajská policejní mluvčí na Vysočině Dana Čírtková.

Jak dodala, pořadatelé soutěže policii o akci neinformovali a nežádali žádnou asistenci. "Všechny posádky musí dodržovat pravidla silničního provozu," ujistila Čírtková. Ostatně - za zjištěné porušení předpisů dostávají závodníci penalizace i od samotných rozhodčích závodu.

Z Brna pojedou posádky do Moravských Budějovic a pak dál k rakouskému Hornsu.

Z Brna pojedou posádky do Moravských Budějovic a pak dál k rakouskému Hornsu.





Nejčtenější

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Další z rubriky


OBRAZEM: Pokochejte se krásou starých závoďáků

Krátkou výstavu českých automobilů ve svých historických prostorách v Konviktské ulici uspořádalo o uplynulém víkendu České vysoké učení technické v Praze....  celý článek

Alfa Romeo Giulietta SS Prototipo
OBRAZEM: Unikátní Alfa Romeo se dočkala ocenění po 60 letech

Unikátní prototyp Alfy Romeo korunovali na hvězdu srazu automobilové smetánky v noblesním severoitalském městečku Cernobbio. Na věhlasné akci Concorso di...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Subaru Outback 2,0D CVT Sport...
Subaru Outback 2,0D CVT Sport...

r.v. 2016, naj. 13 500 km, diesel
939 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.