Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Ruské Kamazy míří do Česka, sázejí na cenu a jednoduchost

aktualizováno 
V poslední době je Kamaz známý hlavně svým působením v dakarské rallye, v Rusku se každopádně řadí mezi tradiční výrobce nákladních vozidel. Ruské „železo“ vstupuje na český trh, k mání bude sedm modelů značky.

Kamazy míří do Česka přes Radíkovice u Hradce Králové. Oficiální prodej odstartoval tento týden.

Základní model Kamaz 43502, z kterého vychází známý dakarský speciál, se dá v současnosti pořídit za 1 100 000 Kč bez DPH. Motory nabízejí výkon 300 a 400 koní, maximální kroutící moment se pak pohybuje kolem 1 700 Nm. Nejmenší kamaz uveze pět tun nákladu, největší osmikolové speciály až 41 tun.

"Ruské automobily obecně vynikají hlavně vysokou kvalitou, přiměřenou cenou a nízkými náklady na provoz," tvrdí Karel Štochl, ředitel společnosti Kamaz v České republice.

Podle něj ruští výrobci preferují hlavně konstrukční jednoduchost. "Ruská auta obsahují jednu řídící jednotku, která má na starosti jenom řízení motoru. Zbytek vozidla se pak vyrábí takzvaně postaru," pochvaluje si Štochl.

Skupina Kamaz je největší automobilovou korporací Ruské federace a mezi největšími světovými výrobci těžkých nákladních automobilů je na celkovém 16. místě. V současné době zaměstnává přes 45 tisíc lidí. Zákazníkům nabízí zhruba 40 modelů v 1 500 variantách, pro Evropu bylo zatím schváleno sedm modelů.

Ruský obr

Automobilka KAMAZ byla založena v roce 1969 z důvodů nedostatečných kapacit v závodech na výrobu nákladních vozidel s nosností mezi 8 a 20 tunami s naftovým motorem. Vedení tehdejšího Sovětského svazu rozhodlo o stavbě automobilového závodu v Tatarstánu u břehu dvou splavných řek Volhy a Kamy.

Budování továrny na zastavěné ploše 3 343 000 m³ probíhalo celé desetiletí. Na vybavení výrobních linek KAMAZu se podílelo přes 700 zahraničních firem z 19 zemí Evropy, USA, Kanady a Japonska.

První generace automobilů Kamaz pochází z automobilů ZiL-170 a ZiL-175. Vůbec první kamaz vyrobili 16. února 1976 a během následujících tří let továrna vyrobila více než 100 tisíc automobilů.

Za deset let výroby se vrátily všechny investice do stavby celého továrního komplexu. 15. února 2012 pak byl vyroben automobil s pořadovým číslem 2 000 000.

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.