Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Ruské Kamazy míří do Česka, sázejí na cenu a jednoduchost

aktualizováno 
V poslední době je Kamaz známý hlavně svým působením v dakarské rallye, v Rusku se každopádně řadí mezi tradiční výrobce nákladních vozidel. Ruské „železo“ vstupuje na český trh, k mání bude sedm modelů značky.

Kamazy míří do Česka přes Radíkovice u Hradce Králové. Oficiální prodej odstartoval tento týden.

Základní model Kamaz 43502, z kterého vychází známý dakarský speciál, se dá v současnosti pořídit za 1 100 000 Kč bez DPH. Motory nabízejí výkon 300 a 400 koní, maximální kroutící moment se pak pohybuje kolem 1 700 Nm. Nejmenší kamaz uveze pět tun nákladu, největší osmikolové speciály až 41 tun.

"Ruské automobily obecně vynikají hlavně vysokou kvalitou, přiměřenou cenou a nízkými náklady na provoz," tvrdí Karel Štochl, ředitel společnosti Kamaz v České republice.

Podle něj ruští výrobci preferují hlavně konstrukční jednoduchost. "Ruská auta obsahují jednu řídící jednotku, která má na starosti jenom řízení motoru. Zbytek vozidla se pak vyrábí takzvaně postaru," pochvaluje si Štochl.

Skupina Kamaz je největší automobilovou korporací Ruské federace a mezi největšími světovými výrobci těžkých nákladních automobilů je na celkovém 16. místě. V současné době zaměstnává přes 45 tisíc lidí. Zákazníkům nabízí zhruba 40 modelů v 1 500 variantách, pro Evropu bylo zatím schváleno sedm modelů.

Ruský obr

Automobilka KAMAZ byla založena v roce 1969 z důvodů nedostatečných kapacit v závodech na výrobu nákladních vozidel s nosností mezi 8 a 20 tunami s naftovým motorem. Vedení tehdejšího Sovětského svazu rozhodlo o stavbě automobilového závodu v Tatarstánu u břehu dvou splavných řek Volhy a Kamy.

Budování továrny na zastavěné ploše 3 343 000 m³ probíhalo celé desetiletí. Na vybavení výrobních linek KAMAZu se podílelo přes 700 zahraničních firem z 19 zemí Evropy, USA, Kanady a Japonska.

První generace automobilů Kamaz pochází z automobilů ZiL-170 a ZiL-175. Vůbec první kamaz vyrobili 16. února 1976 a během následujících tří let továrna vyrobila více než 100 tisíc automobilů.

Za deset let výroby se vrátily všechny investice do stavby celého továrního komplexu. 15. února 2012 pak byl vyroben automobil s pořadovým číslem 2 000 000.

Autor:


Témata: Kamaz


Nejčtenější

Autobaterie
Tahák do auta: zapojení startovacích kabelů

Nízké teploty znamenají vyšší zátěž pro autobaterii. Ta se při krátké cestě městem nestihne pořádně dobít a problém je na světě. Jak byste měli správně oživit...  celý článek

Veletrh Motocykl 2016
Motorkáři, budíček! Motoveletrhy zahájí za týden sezonu

Motorkáři se začnou probouzet ze zimního spánku. Už tradičně startuje jejich sezona začátkem března motocyklovými veletrhy.  celý článek

Falešné Ferrari
VIDEO: Španělé odhalili dílnu na falešná ferrari

Španělská policie odhalila dílnu, která vyráběla padělky italských supersportů. Na pohled vcelku povedené kopie karoserií ferrari a lamborghini měly v útrobách...  celý článek

Ferrari 166 MM/212 Export Uovo z roku 1950
Autofotka týdne: Krásné vejce, kterým Ferrari pohrdl, míří do dražby

Giannino Marzotto, ve své době populární závodník a dědic textilních továren, měl tolik odvahy, že o tehdejších Ferrariho výtvorech veřejně řekl, že jsou...  celý článek

(Ilustrační snímek)
V Česku se nejspíše bude vyvíjet nové auto pro Indii. Škoda nabere lidi

Automobilka Škoda Auto se přiblížila další velké vývojové zakázce na nové auto, která přinese výrazné rozšíření počtu zaměstnanců v Mladé Boleslavi. Pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.