Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Ruské Kamazy míří do Česka, sázejí na cenu a jednoduchost

aktualizováno 
V poslední době je Kamaz známý hlavně svým působením v dakarské rallye, v Rusku se každopádně řadí mezi tradiční výrobce nákladních vozidel. Ruské „železo“ vstupuje na český trh, k mání bude sedm modelů značky.

Kamazy míří do Česka přes Radíkovice u Hradce Králové. Oficiální prodej odstartoval tento týden.

Základní model Kamaz 43502, z kterého vychází známý dakarský speciál, se dá v současnosti pořídit za 1 100 000 Kč bez DPH. Motory nabízejí výkon 300 a 400 koní, maximální kroutící moment se pak pohybuje kolem 1 700 Nm. Nejmenší kamaz uveze pět tun nákladu, největší osmikolové speciály až 41 tun.

"Ruské automobily obecně vynikají hlavně vysokou kvalitou, přiměřenou cenou a nízkými náklady na provoz," tvrdí Karel Štochl, ředitel společnosti Kamaz v České republice.

Podle něj ruští výrobci preferují hlavně konstrukční jednoduchost. "Ruská auta obsahují jednu řídící jednotku, která má na starosti jenom řízení motoru. Zbytek vozidla se pak vyrábí takzvaně postaru," pochvaluje si Štochl.

Skupina Kamaz je největší automobilovou korporací Ruské federace a mezi největšími světovými výrobci těžkých nákladních automobilů je na celkovém 16. místě. V současné době zaměstnává přes 45 tisíc lidí. Zákazníkům nabízí zhruba 40 modelů v 1 500 variantách, pro Evropu bylo zatím schváleno sedm modelů.

Ruský obr

Automobilka KAMAZ byla založena v roce 1969 z důvodů nedostatečných kapacit v závodech na výrobu nákladních vozidel s nosností mezi 8 a 20 tunami s naftovým motorem. Vedení tehdejšího Sovětského svazu rozhodlo o stavbě automobilového závodu v Tatarstánu u břehu dvou splavných řek Volhy a Kamy.

Budování továrny na zastavěné ploše 3 343 000 m³ probíhalo celé desetiletí. Na vybavení výrobních linek KAMAZu se podílelo přes 700 zahraničních firem z 19 zemí Evropy, USA, Kanady a Japonska.

První generace automobilů Kamaz pochází z automobilů ZiL-170 a ZiL-175. Vůbec první kamaz vyrobili 16. února 1976 a během následujících tří let továrna vyrobila více než 100 tisíc automobilů.

Za deset let výroby se vrátily všechny investice do stavby celého továrního komplexu. 15. února 2012 pak byl vyroben automobil s pořadovým číslem 2 000 000.

Autor:


Témata: Kamaz




Nejčtenější

Opel Insignia Grand Sport
Nový Opel Insignia přijíždí v plné parádě. Je to grandiózní krasavec

Celým jménem je to Opel Insignia Grand Sport a je to fešák. Minimálně vzhledem má šanci být jedním z nejparádnějších aut své kategorie. Oproti předchůdci zhubl...  celý článek

Díky dnu bez aut se lidé mohli projít i po slavném pařížském bulváru Champs...
Čtyři světové metropole chtějí vyhnat diesely do roku 2025

Starostové Paříže, Mexico City, Madridu a Atén podepsali deklaraci, ve které se zavázali vyhnat dieselová auta ze svých měst do roku 2025.  celý článek

Alfa Romeo Giulia Veloce
Chlapská záležitost: Alfa Giulia Veloce se za diesel vůbec nemusí stydět

Jsou auta, jejichž osud dokáže předznamenat samotné jméno. Chlap řídící zjevení jménem Opel Karl musí být buď flegmatik, nebo ho dostal se slevou. Ženská z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.