Čung-chua: Čínský národ vyráží dobýt Evropu

  13:46
Evropské automobilky zažívají těžké časy. Nejenže léta trpí pod náporem levnější konkurence ze strany japonských a korejských značek, ale teď budou muset odolávat útoku výrobců vozů z Číny.

Čínské automobilky ve spolupráci s evropskými dovozci plánují v nejbližších měsících prudkou expanzi do Evropy, kde se prodává nejvíc aut na světě po USA.

S Číňany vyjednávají také američtí dealeři aut, a tak by se Čína mohla během několika let stát významnou automobilovou velmocí, jak se to předtím povedlo Japonsku nebo Jižní Koreji.

Zatím v Evropě příliš mnoho čínských aut není. Začínají se však objevovat například v Rusku, kde se prodej automobilů v posledních letech prudce vzmáhá. Na začátku roku začali někteří ruští prodejci nabízet sportovní užitkový vůz čínské automobilky GreatWall Automobile, a to za ceny až o 35 procent nižší, než za jaké v Rusku prodávají svá auta jiní asijští výrobci.

O víkendu se Číňané předvedli na právě zahájeném autosalonu v Lipsku. Jde o jejich první show na velké evropské akci tohoto typu, přičemž Němci kvůli vysoké nezaměstnanosti vnímají čínskou konkurenci velmi citlivě. Zástupci automobilky Brilliance China Automotive Holdings spolu s evropským dovozcem aut Euro Motors z Gibraltaru představili sedan Čung-chua, což lze do češtiny volně přeložit jako Čínský národ.

Auto má konkurovat vozům, jako je Opel Vectra nebo Ford Mondeo. Ty se v Německu prodávají od zhruba dvaceti tisíc eur. Čung-chua má být levnější, ale jeho cena bude známa do podzimu, kdy se auto má začít prodávat v Německu. Podle německého listu Handelblatt chtějí Číňané od příštího roku prodat nejméně pět tisíc vozů ročně.

Podle Reinera Roethlinga z Auto Motors se vůz už tři roky prodává v Číně, ale v Evropě bude k mání v lepší výbavě s klimatizací, CD přehrávačem a elektrickým ovládáním oken. Mluvčí Euro Motors tvrdí, že jeho firma je přesvědčena o úspěchu modelu Zhonghua v Německu. „Je to vysoce kvalitní výrobek. Nic, co by působilo lacině,“ uvedl v deníku The Wall Street Journal Europe.

Podle něho si Brilliance vybrala Německo jako vstupní bránu do Evropy, protože „je to největší automobilový trh a je nejobtížnější se na něm prosadit. Když dokážete uspět v Německu, dokážete uspět všude.“

Čínská premiéra v Lipsku přichází jen pár měsíců poté, co tradiční britská značka MG Rover ohlásila plán spojení s jinou čínskou státní automobilkou v Šanghaji.

Před několika dny pak italský magazín Quattroruote napsal, že v Itálii probíhají utajované testy superlevného čínského auta za 4000 eur, tedy 120 tisíc korun. Auto se jmenuje Happy Emissary, v překladu šťastný posel. Vůz vyrábí státní čínská automobilka FAW. Miniautu s průměrnou spotřebou pod pět litrů na 100 kilometrů přitom nemají chybět airbagy, posilovač řízení nebo elektricky ovládaná okna. Více ZDE

Ani Spojeným státům se zřejmě čínská automobilová invaze nevyhne. Americký dovozce aut Visionary Vehicles patřící podnikateli Malcolmu Bricklinovi oznámil, že od roku 2007 začne dovážet do USA pět různých modelů od čínského podniku Chery Automobile.

Vyhlídka, že se do Evropy a Ameriky začnou dovážet levná auta z Číny, straší zdejší výrobce již několik let. Číňané mají oproti nim jednu obrovskou výhodu - nízké výrobní náklady na zaměstnance. Zatímco v USA vyjde jeden dělník na 20 eur, a v Německu dokonce 28 eur na hodinu, v Číně stačí 75 centů.

Avšak Číňané mají zároveň jednu nevýhodu. Budou teprve muset prokázat americkým a evropským zákazníkům, že jejich auta jsou kvalitní a bezpečná stejně jako ta vyráběná zavedenými značkami. „Špatné uvedení na trh jedné jediné čínské značky může způsobit, že ti další a třeba i lépe připravení to budou mít ještě těžší,“ zhodnotila šance čínských automobilek ve své nedávné studii společnost Ernst & Young.

Auto za 120 000 pro Evropu: Čínské Happy Emissary

Magická hranice dvouset tisíc korun, kolem které oscilují ceny nejlevnějších aut, která můžeme v autosalonech najít, by pro Happy Emissary neměla představovat sebemenší problém ...VÍCE

MADE IN CHINA. Nejen hračky a oblečení, ale z Číny už do Evropy míří také hotová auta. Prvním je limuzína Čung-chua (v anglickém přepisu Zhonghua, v českém překladu „Čínský národ“), která si o víkendu odbyla premiéru na autosalonu v Lipsku.

Autoři:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...