Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autorevoluce nepřekvapí Toyotu ani VW, Ford má být na pozoru

aktualizováno 
Chystá se velká automobilová revoluce, hybateli dějin jsou vysoké ceny ropných paliv a příklon k ekologii. Některé automobilky změna nezaskočí, jiné však čekají problémy. Odborníci z vysokoškolského institutu Center of Automotive v německém Bergisch Gladbachu si vzali na mušku 17 největších výrobců aut a zhodnotili jejich aktuální kondici.

Ilustrační foto | foto: Honda

Zaměřili se na to, kolik vozů jednotlivé automobilky produkují, v jaké kvalitě, na kterých trzích se pohybují nebo na rychlost, s níž své výrobky inovují.

Nejlépe z hodnocení vyšla Toyota. Mezi bezproblémové staví studie také společnosti Volkswagen, BMW, Hondu a Daimler, vyrábějící mercedesy. V průměru končí Nissan, Fiat, Mitsubishi, Mazda, Suzuki a Renault. Špatné vyhlídky pak podle autorů studie čekají na PSA (Peugeot Citroën), Hyundai, General Motors (v Česku prodává Opel a Chevrolet), Ford a Subaru.

Toyota sice patří mezi takzvané masové výrobce, když chrlí miliony cenově dostupných vozů ročně, ale přesto dokáže na každém prodaném voze vydělat v průměru 1 500 eur. Volkswagen získává z každého auta 900 eur, Renault už jen něco přes 300 eur. Zato Ford dokonce prodělává v průměru na vyrobeném voze 442 eur.

Díky své ekonomické efektivitě vydělala Toyota podle týdeníku Automobilwoche od roku 2000 skoro 95 miliard eur. To je více, než kolik ve stejných letech profitovaly dohromady společnosti Volkswagen, BMW a Daimler.

Studie ale ukazuje, že vedoucí pozice Toyotě nemusí dlouho vydržet. Začíná ji ohrožovat Volkswagen, k němuž patří také Škodovka.

"Koncern Volkswagen má dnes se svým vlastníkem Porsche nejlepší předpoklady, aby se Toyotě hodně přiblížil," řekl pro Automobilwoche Stefan Bratzel, vedoucí studie z vysoké školy v Bergisch Gladbachu.

V růžovém světle nepředstavuje studie americké automobilky, a to kvůli jejich zaměření na SUV a velké pick-upy. Obě kategorie aut se při současných cenách ropy a většímu příklonu k ochraně životního prostředí potýkají s trablemi.

Dále upozorňuje, že zámořským producentům chybí větší zastoupení po celém světě. Až příliš jednostranné zaměření na severoamerický trh považuje za riskantní. Autoři studie si myslí, že samostatně americké automobilky dlouhodobě nevydrží.

Pořadí "kondice" automobilek podle studie institutu Center of Automotive
1. Toyota
2. Volkswagen
3. Daimler
4. BMW
5. Honda
6. Porsche
7. Nissan
8. Fiat
9. Mitsubishi
10. Suzuki
11. Mazda
12. Renault
13. PSA
14. Hyundai
15. GM
16. Subaru
17. Ford

Autoři:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.