Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autosalon Detroit: chybí modelky, informace a je tu zima

  18:35aktualizováno  18:35
Detroitský autosalon je opravdu jiný než ty evropské. Zvláštní je tu leccos, třeba příšerná zima v tiskovém centru, kde novináři píší své texty. Přestože je venku minus pět stupňů Celsia, klimatizace tady jede naplno, takže texty píšu v čepici a se studeným nosem.

Fisker Karma na autosalonu v Detroitu (NAIAS 2009) | foto: NAIAS

To není ovšem ten důležitý rozdíl oproti jiným autosalonům. Nikde jinde jsem nezažil praxi, že se tiskové zprávy (takzvané presskity) dávají jen během tiskové konference a po jejím skončení. Přijdete-li později, většinou nedostanete nic. Ještě loni tu bylo centrum, kde všechny presskity schraňují a odkud si je novináři mohou brát, letos nic. I takhle vypadá šetření kvůli krizi v praxi.

Automobilky spoří i jinak. Třeba na většině stánků není vůbec žádné občerstvení, občas někde káva, to u těch bohatších, evropských značek. Američané své bufety zrušili. A pak taky skoro chybí modelky, což možná souvisí s tím, že pro Ameriku by postávání polonahých slečen u naleštěných aut mohlo být sexistické. To ale nijak ověřené nemám, je to jen dojem. Fakt ovšem je, že dívky jsou například jen u Maserati nebo Bentleye, tedy opět Evropanů. Populární "hitparáda" krásek, jakou děláváme každoročně z velkých evropských autosalonů, by se tady nafotit nedala.

Autosalon Detroit

A další pocit? Autosalon je malý, menší než Ženeva, Frankfurt, o Paříži nemluvě. Jedna hala, spousta prázdné plochy, zvlášť "obludy" GMC a Buick mají kolem sebe prostoru na rozdávání. Prostě víc aut a novinek nepřivezli, a hala se naplnit musí.

Co naopak funguje bezvadně, jsou mikrobusy, dovážející novináře z hotelů ve městě. Nebo i mimo něj - bydlím až za řekou Detroit River, tedy v Kanadě. Cesta trvá deset minut, tedy trvala by, nebýt pokaždé se opakující pohraniční kontroly. Ty zavedli teprve loni - kvůli lepšímu boji s terorismem - a místní jsou z nich pochopitelně "na prášky".

A ještě jedna věc dokáže evropského novináře otrávit. Tiskové zprávy s fotografiemi, distribuované na flash discích, většinou nefungují. Proč? Jsou totiž dělané vesměs pro "macy", tedy počítače Apple Macintosh - logo nakousnutého jablka je u amerických novinářů všudypřítomné. Že by toho tyhle notebooky uměly víc, se říct nedá, ale zatraceně dobře vypadají. A to se v presscentru cení.





Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.