Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

KOMENTÁŘ: Paříž potvrzuje soumrak autosalonů, koupíte tu koloběžku

  18:30aktualizováno  18:30
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Budoucnost pařížského autosalonu není růžová, nejviditelnější je to v hale 4 obřího výstaviště u Porte de Versailles. Na výsostném místě hned za vchodem, kde se v předchozích letech naparovaly supersporty Lamborghini, je prázdno.

Na autosalonu v Paříži jsou i bizarní expozice. | foto: Mondial automobile/Bitton

Volnou plochu, kde byli tradiční návštěvníci zvyklí vídat černý stánek s výraznou vyzývavou dlouhonohou italskou modelkou s bujnými havraními kudrnatými kadeřemi, pokrývají narychlo položené flekaté červené koberce. Organizátoři prostě nikoho, kdo by luxusní místo uvolněné po značce, která vyhodnotila, že se jí v Paříži prezentovat nevyplatí, nesehnali.

Nic nesymbolizuje stav dnešních autosalonů líp. Na některých expozicích je vidět, že kdyby už neměly místo v Paříži rezervované a zaplacené, nejraději by tu nebyly. To platí třeba pro italské automobilky.

Automobilky dnes využívají autosalony jen jako imageovou záležitost a to je málo, stejnou službu pořídí lépe, efektivněji a laciněji jinými způsoby, třeba cílenými kampaněmi na internetu. Autosalony jsou dnes tak trochu přežitek. Šanci mají spíše ty, které cílí na zákazníky a jsou vlastně prodejními akcemi. Takto zaměřenou autovýstavu, která proběhla v Praze týden před začátkem Paříže, si podle informací iDNES.cz vystavovatelé velmi chválí, prodali prý nečekaně velké množství aut.

Vysavače, koloběžky

Podle informací iDNES.cz ze zákulisí údajně organizátoři pařížského autosalonu některým firmám, které vystavovatele z autoprůmyslu na výstavišti doplňují, dokonce platí, aby na výstavišti byly.

Fotogalerie

Takže už i na tom slavném tradičním autosalonu pod Eiffelovkou najdete stánek, kde teleshoppingově pozitivní prodejce prezentuje vysavače a o kus dál vystavují koloběžky. Chlapík rozdělávající oheň na kapotě, aby předvedl kvality své superleštěnky, má alespoň něco společného s auty.

Podívejte se, jak to na letošním pařížském autosalonu vypadalo den před otevřením:

Dnes je ho půlka

Vůbec první autosalon, který jsem viděl na vlastní oči, byl ten pařížský. To se psal rok 2002. Od té doby jsem tam byl sedmkrát. Tehdy poprvé bylo obří výstaviště v centru města zaplněné do posledního místa, dva dny byly tak akorát na to všechno projít. Pařížský autosalon ročník 2016 je poloviční a opravdových novinek je taky sotva půlka. Tahle autovýstava je nejstarší a nejnavštěvovanější na světě. Tentokrát ten jeden a čtvrt milionu návštěvníků uvidí hlavně její ústup ze slávy.

Autosalon Paříž 2016




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.