Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

KOMENTÁŘ: Paříž potvrzuje soumrak autosalonů, koupíte tu koloběžku

  18:30aktualizováno  18:30
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Budoucnost pařížského autosalonu není růžová, nejviditelnější je to v hale 4 obřího výstaviště u Porte de Versailles. Na výsostném místě hned za vchodem, kde se v předchozích letech naparovaly supersporty Lamborghini, je prázdno.

Na autosalonu v Paříži jsou i bizarní expozice. | foto: Mondial automobile/Bitton

Volnou plochu, kde byli tradiční návštěvníci zvyklí vídat černý stánek s výraznou vyzývavou dlouhonohou italskou modelkou s bujnými havraními kudrnatými kadeřemi, pokrývají narychlo položené flekaté červené koberce. Organizátoři prostě nikoho, kdo by luxusní místo uvolněné po značce, která vyhodnotila, že se jí v Paříži prezentovat nevyplatí, nesehnali.

Nic nesymbolizuje stav dnešních autosalonů líp. Na některých expozicích je vidět, že kdyby už neměly místo v Paříži rezervované a zaplacené, nejraději by tu nebyly. To platí třeba pro italské automobilky.

Automobilky dnes využívají autosalony jen jako imageovou záležitost a to je málo, stejnou službu pořídí lépe, efektivněji a laciněji jinými způsoby, třeba cílenými kampaněmi na internetu. Autosalony jsou dnes tak trochu přežitek. Šanci mají spíše ty, které cílí na zákazníky a jsou vlastně prodejními akcemi. Takto zaměřenou autovýstavu, která proběhla v Praze týden před začátkem Paříže, si podle informací iDNES.cz vystavovatelé velmi chválí, prodali prý nečekaně velké množství aut.

Vysavače, koloběžky

Podle informací iDNES.cz ze zákulisí údajně organizátoři pařížského autosalonu některým firmám, které vystavovatele z autoprůmyslu na výstavišti doplňují, dokonce platí, aby na výstavišti byly.

Fotogalerie

Takže už i na tom slavném tradičním autosalonu pod Eiffelovkou najdete stánek, kde teleshoppingově pozitivní prodejce prezentuje vysavače a o kus dál vystavují koloběžky. Chlapík rozdělávající oheň na kapotě, aby předvedl kvality své superleštěnky, má alespoň něco společného s auty.

Podívejte se, jak to na letošním pařížském autosalonu vypadalo den před otevřením:

Dnes je ho půlka

Vůbec první autosalon, který jsem viděl na vlastní oči, byl ten pařížský. To se psal rok 2002. Od té doby jsem tam byl sedmkrát. Tehdy poprvé bylo obří výstaviště v centru města zaplněné do posledního místa, dva dny byly tak akorát na to všechno projít. Pařížský autosalon ročník 2016 je poloviční a opravdových novinek je taky sotva půlka. Tahle autovýstava je nejstarší a nejnavštěvovanější na světě. Tentokrát ten jeden a čtvrt milionu návštěvníků uvidí hlavně její ústup ze slávy.

Autosalon Paříž 2016




Nejčtenější

Citroën C4 Cactus
Francie prozkoumá emise PSA: Citroën Cactus sedminásobně překročil limity

Koncerny Renault a PSA jsou ve Francii konfrontovány s podezřelými výsledky emisních testů. Podle britského serveru Autocar byly například modelu Citroën C4...  celý článek

Triumph Street Triple 765 RS
První jízda britského drsňáka: Triumph Street je nový od výfuku po ventilek

Jakkoli tradiční britský výrobce v posledních sezónách chrlil novinky jako na běžícím pásu, produktové řadě Street Triple se změny vždy vyhnuly. Snad v tom byl...  celý článek

Paolo Stanzani a Lamborghini Miura
Stvořitel automobilové sexbomby zemřel

Zemřel Paolo Stanzani, geniální inženýr, z jehož rýsovacího prkna pochází jedno z nejslavnějších aut všech dob, Lamborghini Miura. Bylo mu 81 let. Stál za...  celý článek

Volkswagen Tiguan GTE
Svět si zamiloval SUV. Prodej nových aut táhnou díky pohodlí i bezpečí

Každé čtvrté auto, které si loni koupili zákazníci v Evropě, bylo z kategorie SUV. Segment aut, ve kterém se ukrývají malá auta s pár plasty, navíc dodávající...  celý článek

Řidička v Jablonci nad Nisou odklízí sníh z okna automobilu (14. října 2009)
Vyrážíte na hory? Nechte zkontrolovat auto a prospat řidiče

Tisíce Čechů vyráží na hory do zahraničí po vlastní ose. Přinášíme pár tipů, jak se na cestu co nejlépe připravit, aby vás za hranicemi nic nezaskočilo....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.