Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autosalon v Paříži má pár hodin do otevření. Ukáže nový passat i fabii

  14:00aktualizováno  14:00
Ve čtvrtek startuje největší evropská automobilová událost podzimu. Pařížský autosalon představuje novou Škodu Fabii, supersporty i auto litrovou spotřebou.

Z pohledu Čechů je nejdůležitější premiérou nová fabie, poprvé bude v Paříži k vidění i její kombíkové provedení.

Organizátoři přilákali na výstavišti u Porte de Versailles přes stovku premiér. Přímým konkurentem fabie je nová generace Hyundaie i20. Dlouho očekávanou pařížskou premiérou je nová generace rodinného Fordu Focus S-Max. Rodiny pak zaujme pátá generace velkoprostorového Renaultu Espace, fanoušky sportovních vozů nástupce legendárního cabria Mazda MX-5 a ženy nový Opel Corsa.

Novinky pařížského autosalonu

Volkswagen představuje v autosalonové premiéře novou generaci modelu Passat. Přímo proti němu míří Mondeo, které Ford uvádí v evropské specifikaci na trh. Zajímavou novinkou, která má zavedeným jménům střední třídy konkurovat, bude Jaguar XE.

Volvo po dvanácti letech představuje novou generaci kultovního modelu XC90. Mamutí SUV ukazuje nový designérský směr značky, který udává nový šéfdesignér Thomas Ingenlath. Pokud vám to jméno něco říká, jste na dobré stopě, jeho dílem jsou Škody Roomster, Yeti a druhé generace Fabie a Octavie. Proti novému volvu má namířeno Land Rover, který představí novinku Discovery Sport.

Na autosalony se však jezdí hlavně za auty snů a koncepty. Novou superstar je Mercedes AMG GT, úžasný supersport s výkonem až 510 koní, který je na stovce pod čtyři sekundy. Ferrari veze odlehčenou verzi modelu 458 s otevřenou střechou pod označením Speciale Aperta (aperta znamená italsky "otevřená").

Koncepty jsou kořením autosalonů. Nikdy jindy už je nespatříte. Automobilky na nich ukazují své myšlenky pro budoucnost a občas tak i prozradí nový model. Volkswagen přivezl do Paříže koncept křížence dodávky a pick-upu Tristar, který ukazuje podobu nové generace legendárního Transporteru. Vytáhnout se chtějí i francouzské značky. Peugeot představuje svalnatý terénní sporťák jménem Quartz a Renault veze asketický Eolab, který má díky hybridnímu pohonu (elektromotor + litrový tříválec) vystačit s litrem benzinu na sto kilometrů.

Kdy, kam, kudy

Autosalon začíná ve čtvrtek novinářským dnem, pro veřejnost se brány Porte de Versailles otevřou v sobotu 4. října v 10 hodin. Akce potrvá až do 19. října. Nejvýznamnější podzimní evropská automobilová přehlídka se ob rok střídá s německým Frankfurtem. V roce 2012 pařížský autosalon navštívilo 1,23 milionu lidí.

Do Paříže je to z Prahy asi tisíc kilometrů. Kromě nákladů na benzin je třeba počítat také s placením mýtného na francouzských dálnicích, pro osobní auto to vyjde asi na 30 eur za jednu cestu (něco přes 800 korun). Do navigace zadejte "Paříž, Porte de Versailles".

Pro jízdu Paříží se obrňte trpělivostí a zbystřete smysly, je to pěkně těžká řidičská maturita.

Kdo se na minimálně desetihodinovou cestu autem necítí, může zvolit letadlo. Zpáteční letenka se dá sehnat přibližně od tří tisíc korun.

V Paříži nebude jednoduché sehnat na poslední chvíli rozumné ubytování. Proto počítejte, že budete bydlet daleko, nebo draze.

Vstupné na autosalon stojí 14 eur (asi 400 korun), děti do deseti let mají vstup zdarma, mládež do 25 let platí osm eur.





Nejčtenější

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Autobus sjel na Kolínsku do příkopu, hasiči evakuovali 28 osob (13.1.2017).
Silnice jsou úzké a auta široká. Ke sjetí na krajnici je čím dál blíže

Redakce iDNES.cz dlouhodobě sleduje frekventovanou silnici třetí třídy na východním okraji Prahy. Komunikace 0126a je velmi úzká, s okrajem vozovky začíná...  celý článek

Paolo Stanzani a Lamborghini Miura
Stvořitel automobilové sexbomby zemřel

Zemřel Paolo Stanzani, geniální inženýr, z jehož rýsovacího prkna pochází jedno z nejslavnějších aut všech dob, Lamborghini Miura. Bylo mu 81 let. Stál za...  celý článek

Pavel Kadaš, předseda spolku, který muzeum provozuje, pózuje mezi vozy v...
V muzeu ve Velkých Hamrech odpočívají moskviče i prototypy škodovek

Běžné automobily, kterých byly za socialismu plné silnice, i vzácné prototypy, jež se dochovaly do dnešních dnů jen zázrakem. To vše je k vidění v Muzeu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.