Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: To nej z autosalonu v Paříži. Modelky a úžasné fáro

aktualizováno 
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Autosalon v Paříži se chýlí ke konci, své brány zavře v neděli 16. října. Jedním z nejkrásnějších exponátů vůbec byl majestátní rudý koncept Mercedesu. Podívejte se na to nejkrásnější objektivy zpravodajů iDNES.cz.

Paříž se v pořádání podzimního autosalonu střídá s Frankfurtem nad Mohanem, v metropoli nad Seinou se koná vždy v sudé roky. Letošní ročník byl chudší a v plné nahotě ukázal, že nastává soumrak autosalonů. I přesto byla k vidění spousta zajímavých novinek.

Nejkrásnější fáro v Paříži

Koncept Mercedes-Maybach 6

Daimler samostatnou značku Maybach zrušil před třemi roky. Nově vozí toto označení nóbl vyšňořené mercedesy.

Značka Mercedes-Maybach letos v Paříži představila koncept velkolepého kupé jménem Vision 6.

Mercedes-Maybach 6
Mercedes-Maybach 6
Mercedes-Maybach 6
Mercedes-Maybach 6
Mercedes-Maybach 6
Mercedes-Maybach 6

Sami tvůrci úchvatného 5,7 metru dlouhého vozu uvádějí, že ladnou siluetou chtěli vzdát hold aerodynamickým kupátkům dávné minulosti. Pohon ctí ducha doby, Vision 6 je elektromobil s výkonem 550 kW a pohonem 4x4.

O autosalonu

  • Pařížský autosalon, Mondial de l’automobile (Svět automobilu), se koná na výstavišti nedaleko centra města u Porte de Versailles. Mezi evropskými autosalony má největší návštěvnost.
  • Jedná se o jednu z nejstarších automobilových výstav na světě, koná se již od roku 1898. Prvního ročníku autosalonu se zúčastnilo 232 modelů vozů, které si prohlédlo 140 000 návštěvníků. Vozy musely před vystavením ujet trasu z Paříže do Versailles a zpět, aby se prokázalo, že jsou schopny jízdy.
  • Po přestávce zaviněné první světovou válkou se autosalon s velkou slávou vrátil v roce 1919 pod jménem Salon de l’Automobile. Úspěšnou dobu zpomalila hospodářská krize a další přestávku si vynutila druhá světová válka. Hned v říjnu 1946 se autosalon stal prvním poválečným veletrhem automobilů, na který přišlo 810 000 lidí. V roce 1954 zaznamenala pařížská přehlídka nových vozů již milionovou návštěvnost. O tři roky později se v Paříži poprvé objevil japonský vůz - Prince Skyline, pozdější Nissan.
  • Do roku 1976 se výstava konala každoročně, od té doby se organizuje pouze jednou za dva roky. Tehdy také byly z autosalonu vyčleněny motocykly a v roce 1988 byl přejmenován na nynější Mondial de l’Automobile.
  • V roce 2014 pařížský autosalon navštívilo 1,25 milionu lidí. Historicky nejúspěšnějším rokem byl 2004, kdy přišlo 1,41 milionu návštěvníků.
  • K nejslavnějším automobilovým novinkám historie pařížského autosalonu patří legendární „kachna“ neboli Citroën 2CV, která byla představena v roce 1948. Automobil netradičních tvarů sice nevzbudil svým vzhledem všeobecné nadšení, přinesl však řadu pokrokových konstrukčních řešení včetně nezávislého zavěšení kol. Citroën 2CV byl označován za průlom v minimalizaci automobilů a v jeho zpřístupnění většině obyvatel, což samozřejmě umožnila hlavně nízká cena.
  • Domácí automobilka Citroën zaznamenala další velký úspěch s typem DS, který v Paříži představila v roce 1955. Tento aerodynamický a na svou dobu nesmírně pokročilý automobil proslavil mimo jiné filmový Fantomas. K hlavním inovacím patřilo hydropneumatické odpružení, které se stalo poznávacím znamením velkých citroënů a jež později převzala i řada jiných automobilek.
  • Mezi další známé automobily představené v Paříži patří například Austin Mini Cooper (1962), Fiat 500 (1962), Ford Mustang (1966), nebo i u nás populární Lada Niva (1978).
Křišťálová Lupa 2016
Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Ilustrační foto
Filtry pevných částic jsou stále drahé, v Česku je nemá až milion aut

Počet aut bez filtru pevných částic nebo s poškozeným filtrem se loni v tuzemsku zvýšil až o 45 000 vozů. Vyplývá to ze zjištění ÚAMK. Celkově jezdí v Česku až...  celý článek

Další z rubriky

Koncept Škoda Yeti Xtreme na výstavě Designblok
S yetim je za pár měsíců amen. Nové SUV Škody se má jmenovat Karoq

Představení druhé generace Škody Yeti je na spadnutí. Auto, které bude dvojčetem Seatu Ateca, se světu ukáže pravděpodobně v druhé půlce léta. Do prodeje...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nebezpečné léky za volantem: riziko je skryté, obaly se neoznačují

Řada léků na českém trhu zvyšuje riziko zavinění dopravní nehody o desítky procent. Desetina řidičů navíc přiznává, že rizikové léky užívá. Jejich nebezpečí je...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.