Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: To nej z autosalonu v Paříži. Modelky a úžasné fáro

aktualizováno 
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Autosalon v Paříži se chýlí ke konci, své brány zavře v neděli 16. října. Jedním z nejkrásnějších exponátů vůbec byl majestátní rudý koncept Mercedesu. Podívejte se na to nejkrásnější objektivy zpravodajů iDNES.cz.

Paříž se v pořádání podzimního autosalonu střídá s Frankfurtem nad Mohanem, v metropoli nad Seinou se koná vždy v sudé roky. Letošní ročník byl chudší a v plné nahotě ukázal, že nastává soumrak autosalonů. I přesto byla k vidění spousta zajímavých novinek.

Nejkrásnější fáro v Paříži

Koncept Mercedes-Maybach 6

Daimler samostatnou značku Maybach zrušil před třemi roky. Nově vozí toto označení nóbl vyšňořené mercedesy.

Značka Mercedes-Maybach letos v Paříži představila koncept velkolepého kupé jménem Vision 6.

Mercedes-Maybach 6
Mercedes-Maybach 6
Mercedes-Maybach 6
Mercedes-Maybach 6
Mercedes-Maybach 6
Mercedes-Maybach 6

Sami tvůrci úchvatného 5,7 metru dlouhého vozu uvádějí, že ladnou siluetou chtěli vzdát hold aerodynamickým kupátkům dávné minulosti. Pohon ctí ducha doby, Vision 6 je elektromobil s výkonem 550 kW a pohonem 4x4.

O autosalonu

  • Pařížský autosalon, Mondial de l’automobile (Svět automobilu), se koná na výstavišti nedaleko centra města u Porte de Versailles. Mezi evropskými autosalony má největší návštěvnost.
  • Jedná se o jednu z nejstarších automobilových výstav na světě, koná se již od roku 1898. Prvního ročníku autosalonu se zúčastnilo 232 modelů vozů, které si prohlédlo 140 000 návštěvníků. Vozy musely před vystavením ujet trasu z Paříže do Versailles a zpět, aby se prokázalo, že jsou schopny jízdy.
  • Po přestávce zaviněné první světovou válkou se autosalon s velkou slávou vrátil v roce 1919 pod jménem Salon de l’Automobile. Úspěšnou dobu zpomalila hospodářská krize a další přestávku si vynutila druhá světová válka. Hned v říjnu 1946 se autosalon stal prvním poválečným veletrhem automobilů, na který přišlo 810 000 lidí. V roce 1954 zaznamenala pařížská přehlídka nových vozů již milionovou návštěvnost. O tři roky později se v Paříži poprvé objevil japonský vůz - Prince Skyline, pozdější Nissan.
  • Do roku 1976 se výstava konala každoročně, od té doby se organizuje pouze jednou za dva roky. Tehdy také byly z autosalonu vyčleněny motocykly a v roce 1988 byl přejmenován na nynější Mondial de l’Automobile.
  • V roce 2014 pařížský autosalon navštívilo 1,25 milionu lidí. Historicky nejúspěšnějším rokem byl 2004, kdy přišlo 1,41 milionu návštěvníků.
  • K nejslavnějším automobilovým novinkám historie pařížského autosalonu patří legendární „kachna“ neboli Citroën 2CV, která byla představena v roce 1948. Automobil netradičních tvarů sice nevzbudil svým vzhledem všeobecné nadšení, přinesl však řadu pokrokových konstrukčních řešení včetně nezávislého zavěšení kol. Citroën 2CV byl označován za průlom v minimalizaci automobilů a v jeho zpřístupnění většině obyvatel, což samozřejmě umožnila hlavně nízká cena.
  • Domácí automobilka Citroën zaznamenala další velký úspěch s typem DS, který v Paříži představila v roce 1955. Tento aerodynamický a na svou dobu nesmírně pokročilý automobil proslavil mimo jiné filmový Fantomas. K hlavním inovacím patřilo hydropneumatické odpružení, které se stalo poznávacím znamením velkých citroënů a jež později převzala i řada jiných automobilek.
  • Mezi další známé automobily představené v Paříži patří například Austin Mini Cooper (1962), Fiat 500 (1962), Ford Mustang (1966), nebo i u nás populární Lada Niva (1978).
Křišťálová Lupa 2016
Autoři: ,




Nejčtenější

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Další z rubriky

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Interiér auta od Applu v představách designéra Matiase Papaliniho
Apple stále pracuje na autonomním řízení, sází také na sdílení aut

Šéf firmy Apple Tim Cook prozradil, že jeho firma pracuje na systémech autonomního řízení. „Je to klíčová technologie, matka všech typů umělé inteligence, ale...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.